Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Позиція Ради бізнес-омбудсмена щодо законопроєкту № 11416

02.08.2024

Минуло майже два тижні з моменту реєстрації у Верховній Раді урядового законопроєкту, яким у тому числі пропонується підвищити податки. Хоч бізнес-середовище ставиться з розумінням до потреби посилення фінансування оборони України, після публікації тексту законопроєкту профільні експерти (Американська торговельна палата в Україні, Центр економічної стратегії, інші аналітичні центри) висловились з його конструктивною критикою.

 Так, левову частку надходжень пропонується отримати з двох джерел:

  • 1 % військового збору від доходів юридичних осіб на загальній системі (по суті це податок з обороту в додаток до існуючого податку з прибутку);
  • підвищений з 1.5 % до 5 % військовий збір із доходів громадян.

Таким чином, законопроєкт створює умови для  непропорційного тиску на добросовісний бізнес і працівників. При цьому новий вид податку з обороту передбачатиме ускладнення і так непростого адміністрування податків і зборів, створюючи нові корупційні ризики.

Не заглиблюючись до дискусії стосовно шляхів і джерел наповнення бюджету,  Рада бізнес-омбудсмена звертає увагу законотворців на висновки, що лягли в основу двох останніх розслідувань Ради за власною ініціативою. Рада закликає врахувати наступні рекомендації у подальших законодавчих змінах:

  • аналіз та прогнозування. Перед прийняттям будь-яких змін (у власному розслідуванні щодо СМКОР йшлося про порядки реєстрації ПН/РК, але це правило можна вважати універсальним) необхідно проводити ґрунтовний аналіз та прогнозування впливу запропонованих змін, особливо – можливих негативних наслідків для бізнесу, спираючись на фактичні дані. При цьому важливо проводити не тільки математичні обрахунки, а і моделювання потенційної реакції як добросовісного, так і недобросовісного бізнесу, складність адміністрування, тощо;
  • впровадження принципу «спершу консультування», основною метою якого у власному розслідуванні щодо податкових перевірок є своєчасна та постійна комунікація із платниками податків. Як показала реакція бізнесу і експертного середовища, грубих прорахунків можна б було уникнути, якби спершу провели обговорення із залученням наших експертів, яким довіряє як Міністерство фінансів, так і профільний комітет Верховної Ради.

Задекларована в Національній стратегії доходів відбудова довіри до фіскальних органів має осягатися відкритістю та зрозумілістю рішень.

У цьому ключі красномовною є офіційна відповідь Міністерства фінансів Раді бізнес-омбудсмена про неможливість залучення наших спеціалістів, як і будь-яких інших зовнішніх експертів, до роботи з аудиту системи СМКОР (ініційованої рішенням Ради національної безпеки і оборони України (РНБО) лише на підставі відсутності статусу центрального органу виконавчої влади у Ради. Консенсус розбудовується відкритістю.

Рада бізнес-омбудсмена


Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
05.08.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Президент підписав Закон про факторинг Які перевірки, незважаючи на мораторій, таки проводитимуться Кабмін вкотре оновив правила військового обліку та призову Для працівників певних категорій планують затвердити Порядок організації та проведення обов'язкових ...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
21.05.2025
Критично важливі підприємства до 28 травня мають подати відповідні дані: лист Мінекономіки
Більше за темою: Перелік галузевих та регіональних нормативних актів, якими затверджено критерії визнання підприємств критично важливими в особливий період Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Мінекономіки в листі від 19.05.2025 № 27-11/37509-07 поінформу...
Нове
06.08.2025
Планують затвердити вимоги для облаштування робочих місць для осіб з інвалідністю
Мінекономіки оприлюднило проєкт наказу, який розроблено з метою встановлення загальних та спеціальних вимог для обладнання (облаштування) робочих місць для осіб з інвалідністю із втратою функціонала. Що може змінитися для роботодавців? Більше за темою: Компенсація витрат на облаштування робочих міс...
06.08.2025
Пропонують запровадити компенсацію інвестицій через податки: законопроєкти
Проведено робочу групу щодо законопроєктів про підтримку переробної промисловості. Які ж саме зміни передбачаються цими документами? Більше за темою: Отримання коштів на фінансування капітальних інвестицій: як оподаткувати та відобразити в обліку? Облік інвестицій за методом участі в капіталі Зако...
06.08.2025
У вартість державних контрактів дозволили включати частину витрат на кредити
Змінами передбачено, що компанії, які виконують державні контракти, зможуть включати у вартість договорів частини витрат на кредити, які вони беруть для виконання зобов’язань (наприклад, купівлі сировини, виплатити зарплати тощо).  Більше за темою: Облік надання дронів на потреби оборони...
Кращі матеріали