Коли будуть уведені електронні трудові книжки
Уже скоро паперові трудові книжки будуть скасовані. 05.02.21 р. на основі законопроєкту від 10.06.20 р. № 3623 був прийнятий Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України про облік трудової діяльності працівника в електронній формі» (далі – Закон). Закон набуває чинності через три місяці після його опублікування (на сьогодні ще не опублікований). Протягом трьох місяців після набуття чинності Закону Кабмін повинен розробити та затвердити нормативно-правові акти, що випливають із нього.
Основна мета Закону – урегулювання питання про автоматичне призначення пенсії за віком через електронний кабінет особи на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду.
Електронна книжка дозволить призначати співробітникові пенсію в автоматичному режимі без звернення до Пенсійного фонду. У свою чергу, роботодавці повинні будуть вносити дані до Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (далі – Реєстр) на підставі відомостей, які містяться в паперових трудових книжках. Для перенесення даних із трудових книжок до Реєстру передбачено перехідний період – 5 років із дня набуття чинності Закону.
Після внесення інформації з паперової трудової книжки до Реєстру вона видається співробітникові на руки під підпис. Однак на вимогу співробітника роботодавець зобов’язаний уносити до паперової трудової книжки, яка зберігається в працівника, записи про прийняття на роботу, переведення та звільнення.
При звільненні роботодавець видає копію наказу (розпорядження) про звільнення та здійснює із працівником розрахунок у строки, визначені ст. 116 КЗпП. Інформація про звільнення також буде відображатися в Реєстрі. Зараз під час звільнення співробітникові обов’язково видається паперова трудова книжка під підпис.
До набуття чинності Закону роботодавці, як і раніше, повинні вести трудові книжки на працівників у паперовому вигляді.
Коментарі до матеріалу