Які зміни чекають на водіїв через новий закон про автоцивілку
Новий Закон від 21.05.2024 № 3720-IX «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників транспортних засобів» захищає інтереси страхувальників та потерпілих осіб, що дає змогу підвищити довіру до обов’язкового автострахування, а також сприяє розвитку ринку ОСЦПВВНТЗ.
Змін, про які варто знати водіям:
- потерпілі у ДТП отримуватимуть належний захист. Посилюється рівень захисту потерпілих у ДТП шляхом поступового підвищення максимальних розмірів страхової суми до розмірів, що відповідають європейським стандартам;
- буде скасовано державне регулювання цін на поліси автоцивілки та запроваджено визначення індивідуальної ціни для кожного страхувальника. Водночас враховуватиметься персональна історія в попередніх періодах страхування, відсутність ДТП або наявності збитків у минулому;
- модель прямого врегулювання збитків стане обов’язковою. Потерпілий отримає право звертатися за врегулюванням страхової події до «свого» страховика, з яким у нього укладений договір, а не звертатися до страхової компанії винуватця ДТП;
- розрахунок страхової виплати буде відбуватися без урахування зносу автомобіля (для розрахунку вартості ремонту авто беруться нові запчастини, дозволені заводом-виробником). Новація стосується автомобілів з терміном експлуатації до 5 років. Для авто віком від 6 років і більше до розрахунку вартості ремонту враховуються запчастини-аналоги. Страховик зобов’язаний буде надати три варіанти СТО в межах 150 км від місця проживання потерпілого. У разі відмови потерпілої особи від здійснення оплати на СТО, виплата здійснюватиметься на поточний/платіжний рахунок;
- скасування франшизи. Нове законодавство забороняє застосовувати франшизу у договорах ОСЦПВВНТЗ. Позбавлення полісів від франшизи – частки коштів, яку споживач мав сплачувати самостійно, зробить систему страхування більш зрозумілою та доступною для клієнтів;
- залишаються чинними знижки на поліс «автоцивілки» для окремих категорій пільговиків у розмірі 50 %. Зокрема для учасників бойових дій, постраждалих учасників Революції Гідності, людей, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, віднесеною до I або II категорії, пенсіонерів та людей з інвалідністю І групи. Звертаємо увагу, що зменшення вартості страхового поліса для таких категорій громадян застосовуються виключно щодо забезпечення авто, які не використовуються з метою надання платних послуг перевезення пасажирів або вантажу та мають обсяг двигуна до 2 500 см3 або потужністю до 100 кіловат (для електромобілів);
- ліміт страхового відшкодування за Європротоколом буде скасовано. При цьому такий ліміт може буде встановлений НБУ в майбутньому.
Мін’юст
Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm
Коментарі до матеріалу