Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Вулицю перейменували, але договір оренди не змінювали: чи треба подавати форму № 20-ОПП та міняти реєстрацію РРО/ПРРО

Роз’яснення
08.09.2025

Чи потрібно подавати заяву за формою № 20-ОПП та вносити зміни до реєстраційних даних РРО/ПРРО у зв’язку з перейменуванням вулиці, якщо відповідні зміни до правовстановлюючих документів та/або договору оренди щодо назви вулиці, де розташований об’єкт нерухомості, не вносилися?

Відповідно до ст. 2 Закону від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», дія якого поширюється на усіх суб’єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі, місце проведення розрахунків – місце, де здійснюються розрахунки із покупцем за продані товари (надані послуги) та зберігаються отримані за реалізовані товари (надані послуги) готівкові кошти, а також місце отримання покупцем попередньо оплачених товарів (послуг) із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо.

Адреса господарської одиниці є обов’язковим реквізитом фіскального чеку згідно з п. 2 розд. II Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженого наказом Мінфіну від 21.01.2016 № 13, зареєстрованого у Міністерстві юстиції 11.02.2016 за № 220/28350 (далі – Положення № 13).

Згідно з п. 2 розд. I та п. 2 розд. ІІ Положення № 13 адреса господарської одиниці – адреса, яка зазначена в документі на право власності чи користування господарською одиницею (назва населеного пункту, назва вулиці, номер будинку/офісу/квартири) та повідомлена ДПС формою № 20-ОПП (заява про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою № 20-ОПП (далі – заява № 20-ОПП)) (ряд. 3).

Обов’язок платників податків повідомляти контролюючі органи про об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням (далі – об’єкт оподаткування) протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення, відкриття, чи у разі змін відомостей про них, визначений п. 63.3 Податкового кодексу (далі – ПК) та розд. VIII Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну від 09.12.2011 № 1588 (зареєстрований у Міністерстві юстиції 29.12.2011 за № 1562/20300) (далі – Порядок № 1588).

Правові основи регулювання відносин та діяльності, пов’язаних із встановленням назв географічних об’єктів, а також унормуванням, обліком, реєстрацією, використанням та збереженням географічних назв встановлені Законом від 31.05.2005 № 2604-IV «Про географічні назви» (далі – Закон № 2604).

Статтею 5 Закону № 2604 передбачені випадки, коли проводиться перейменування назв географічних об’єктів, зокрема, перейменування здійснюється у разі необхідності приведення назви географічного об’єкта у відповідність із вимогами Закону від 09.04.2015 № 317-VIII «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки», Закону від 21.03.2023 № 3005-IX «Про засудження та заборону пропаганди російської імперської політики в Україні і деколонізацію топонімії».

Частиною 1 ст. 7 Закону № 2604 визначено, що найменування та перейменування географічних об’єктів, у межах визначених законом повноважень та відповідно до вимог Закону № 2604, зокрема, розташованих на території села, селища, міста, здійснюють відповідно сільські, селищні, міські ради.

Згідно з ч. 5 ст. 59 Закону від 21.05.1997 № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» (далі – Закон № 280) акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо органом чи посадовою особою не встановлено пізніший строк введення цих актів у дію.

Гарантією забезпечення права доступу до інформації щодо таких актів є їх оприлюднення в порядку, визначеному п. 11 Закону № 280. Після оприлюднення такі акти вважаються доведеними до відома населення.

Отже, після перейменування вулиці, суб’єкти господарювання зобов’язані у розрахункових документах (фіскальних чеках) вказувати адресу господарської одиниці, яка є юридично визнаною, і така адреса має кореспондуватись із відомостями, що містяться у документі на право власності/користування господарською одиницею, з урахуванням нормативно-правових актів щодо перейменування назв географічних об’єктів.

Відповідно, суб’єкт господарювання має здійснити перереєстрацію реєстратора розрахункових операцій/програмного реєстратора розрахункових операцій (далі – РРО/ПРРО), що застосовуються у такій господарській одиниці. Для цього, керуючись п. 63.3 ПК та п. 8.4, 8.5 розд. VIII Порядку № 1588, суб’єкту господарювання необхідно подати заяву за формою № 20-ОПП з оновленою інформацією про об’єкт оподаткування. Після внесення змін у дані про місцезнаходження (адресу) об’єкта оподаткування суб’єкт господарювання проводить перереєстрацію РРО/ПРРО у контролюючому органі.

Відомості щодо господарської одиниці в реєстраційній заяві для перереєстрації РРО/ПРРО (заява за формою № 1-РРО/заява за формою № 1-ПРРО) та у розрахунковому документі (фіскальному чеку) мають відповідати відомостям, зазначеним у заяві за формою № 20-ОПП щодо об’єкта оподаткування, на який, як на господарську одиницю, зареєстровано РРО/ПРРО.

ЗІР, категорія 109.06

 

 

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
02.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025 З 28 серпня Господарський кодекс втратить чинність: що передбачає реформа Уряд оновив порядок перетину кордону особами від 18 до 22 років Президент під...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
08.09.2025
Як інформувати ДПС про учасника МГК, уповноваженого материнською компанією на подання Звіту у розрізі країн МГК
Платники податків інформують ДПС про учасника МГК, уповноваженого материнською компанією на подання Звіту у розрізі країн МГК, шляхом подання Повідомлення. Більше за темою: Повідомлення про участь у МГК: алгоритми від Мінфіну Яким чином платники податків інформують ДПС про учасника міжнародної груп...
08.09.2025
Чи зобов’язаний зараз працівник при прийнятті на роботу передати роботодавцю трудову книжку
Працівник, як і раніше, за наявності в нього трудової книжки подає її при працевлаштуванні роботодавцеві, але не передає на зберігання, як було до набуття чинності Законом, а лише надає. Більше за темою: Працівник під час прийняття на роботу не надає трудову книжку Чи може працівник вимагати ...
08.09.2025
Можливості від Дія.Бізнес: дайджест на 08.09.2025
Пропонуємо ознайомитися з актуальними новинами та можливостями для малого і середнього бізнесу в умовах воєнного стану. Більше за темою: Підприємство включене до «Клубу білого бізнесу»: що це означає? Дія Сіті – особливий бізнес-простір для ІТ-компаній Власна справа сьогодні...
Кращі матеріали