Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Термін розгляду комісією центрального рівня скарги на рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН

Роз’яснення
15.01.2025

Протягом якого терміну комісією центрального рівня розглядається скарга на рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН?

Відповідно до п. 56.23 та пп. 56.23.1, 56.23.2, 56.23.3 Податкового кодексу (далі – ПК) оскарження рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) здійснюється у порядку, визначеному КМУ, з урахуванням таких особливостей:

  • скарга на рішення, передбачені цим пунктом, подається в порядку, визначеному КМУ, до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, протягом 10 робочих днів, що настають за днем прийняття рішення, що оскаржується;
  • платник податків, який подав скаргу на рішення, передбачені цим пунктом, має право брати участь у розгляді матеріалів скарги особисто або через свого представника в режимі відеоконференції. Інформація (повідомлення) про розгляд контролюючим органом матеріалів скарги у режимі відеоконференції надсилається платнику податків в електронному вигляді в електронний кабінет не пізніше ніж за п’ять календарних днів до дати розгляду такої скарги. Відсутність платника податків (його представника), повідомленого в передбаченому цим пунктом порядку про дату, час та спосіб розгляду контролюючим органом матеріалів скарги в режимі відеоконференції, не є перешкодою для розгляду скарги;
  • скарга на рішення, передбачені цим пунктом, розглядається в порядку, визначеному КМУ, комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, протягом:
    • 10 календарних днів, наступних за днем отримання такої скарги, якщо платник податків, який подав скаргу, не виявив бажання взяти участь у розгляді скарги;
    • 30 календарних днів, наступних за днем отримання такої скарги, якщо платник податків, який подав скаргу, виявив бажання взяти участь у розгляді скарги.

Термін розгляду скарги не може бути продовжений.

Відповідно до пп. 56.23.4 ПК якщо вмотивоване рішення за скаргою платника податків на рішення, передбачені цим пунктом, не надсилається платнику податків протягом строку, визначеного пп. 56.23.3 ПК, така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника податків з наступного дня після закінчення зазначеного строку.

Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, про неврахування таблиці даних платника ПДВ, про відповідність платника ПДВ критеріям ризиковості платника податку, затверджено постановою КМУ від 11.12.2019 № 1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі – Порядок).

Пунктом 111 Порядку визначено, що розгляд скарги платника податку, який вияв бажання взяти участь у розгляді скарги, може бути перенесено в межах строку розгляду скарги у разі оповіщення через автоматизовану систему централізованого оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій, зокрема повітряну тривогу, в межах адміністративної територіальної одиниці, в якій перебувають комісія центрального рівня та/або платник податку в період, визначений для розгляду матеріалів скарги в режимі відеоконференції з таким платником податку. Водночас платнику податку надсилається повідомлення з відміткою «повторно».

Водночас пп. 69.9 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ ПК установлено, що тимчасово, на період дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента  від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом від 24.02.2022 № 2102-IX «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», розгляд скарг на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, передбачених пп. 56.23.3 ПК, здійснюється протягом 10 робочих днів з дня отримання такої скарги центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.

Виходячи з вищевикладеного, скарга на рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН розглядається протягом:

  • 10 календарних днів, наступних за днем отримання такої скарги, якщо платник податків, який подав скаргу, не виявив бажання взяти участь у розгляді скарги;
  • 30 календарних днів, наступних за днем отримання такої скарги, якщо платник податків, який подав скаргу, виявив бажання взяти участь у розгляді скарги.

Водночас, тимчасово, на період дії воєнного стану в Україні розгляд таких скарг здійснюється протягом 10 робочих днів з дня отримання такої скарги центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.

ЗІР, категорія 101.18


Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
12.11.2025
З 1 січня 2026 року діятиме нова система КВЕД: що зараз робити бізнесу
Нова система класифікації видів економічної діяльності – розбираємось разом! Більше за темою: Зарядка електромобілів: який це КВЕД і чи потрібна ліцензія? Види діяльності: на що впливає КВЕД? Із 1 січня 2027 року Україна переходить на нову класифікацію видів економічної діяльності – NA...
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
08.10.2025
Оновлено Довідник умовних кодів товарів
ДПС опублікувала оновленний Довідник умовних кодів товарів. ДПС опублікувало оновлений Довідник умовних кодів товарів. Умовний код товару Назва товару 00101 житловий будинок 00102 будівля 00103 ...
Нове
01.12.2025
Як самостійно виправити помилки у Звіті про КІК
Для виравлення помилокинеобхідно подати уточнюючий Звіт про контрольовані операції, про що робиться відмітка у графі 1 заголовної частини Звіту. Докладніше див. нижче. Більше за темою: Як заповнити додаток КІК Коментар до Закону № 3706 (КІК) КІК-звітність: подання фізособами Як здійснити самостій...
01.12.2025
Чи потрібна довідка про основне місце роботи у разі оформлення сумісника на повну ставку
Якщо працівник-сумісник бажає працювати на повну або неповну зайнятість, він має вказати це у заяві про прийняття на роботу.  Більше за темою: Чи проходити медогляд суміснику, який виконує роботи з підвищеною небезпекою? Чи передбачено оплату надурочних годин працівникам - сумісникам? Тривал...
01.12.2025
Чи потрібно при продажу алкогольних напоїв на розлив мати у назві закладу слова «кафе», «бар» або «ресторан»
СГ, які здійснюють діяльність у сфері ресторанного господарства, можуть здійснювати продаж алкогольних напоїв на розлив незалежно від того, чи є у їх назві слова «кафе», «бар» або «ресторан». Більше за темою: Ліцензія на пальне, алкогольні та тютюнові вироби: пор...
Кращі матеріали