Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Розглядають створення електронного сервісу для обліку місцевих податків

12.12.2024

Громади просять створити електронний сервіс для обліку місцевих податків, що дозволить вести актуальний податковий облік і контролювати надходження.

Про це повідомила голова Комітету ВР з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку і містобудування Олена Шуляк, посилаючись на звіт Асоціації міст України щодо проблемних питань ОМС.

За її словами, бюджети територіальних громад втрачають фінансові ресурси через ухилення платників податків від їх сплати. ОМС скаржаться, що податкові органи меншою мірою зацікавлені в адмініструванні місцевих податків у порівнянні з обовʼязковими платежами до держбюджету, а в органів місцевого самоврядування відсутні дієві важелі впливу – у тому числі контрольні і фіскальні повноваження, на неплатників.

«Функція адміністрування місцевих податків закріплена за податковими органами. Разом з тим, ОМС здійснюють моніторинг нарахованих та сплачених сум по майнових податках. В результаті, виявляється, що окремі підприємці, які мають борги, в податковій базі боржників відсутні, оскільки не подають звітність. Крім цього, ОМС вважають, що постійний процес реорганізації податкової служби, який супроводжується частою зміною адміністраторів, до прикладу, плати за землю, негативно відображається на ефективній взаємодії підрозділів податкових органів з ОМС та платниками податків – фізособами», – розповіла Шуляк.

Вона додала, що ситуацію для ОМС ускладнює той факт, що у громадах ніколи не проводилась повна інвентаризація обʼєктів нерухомого майна та земельних ділянок. Крім цього, ОМС скаржаться на відсутність повного реєстру платників податків, а також відсутність доступу до повної інформації щодо обʼєктів нерухомості, які підлягають оподаткуванню. Це обмежує можливість ефективно працювати над наповненням дохідної частини бюджету, а недосконале адміністрування місцевих податків не дає можливості ОМС контролювати повноту надходжень до бюджетів територіальних громад.

Голова Комітету місцевого самоврядування зазначила, що, на думку ОМС, важливо удосконалити адміністрування податків і зборів, делегувавши їм частину повноважень щодо цього. Крім цього, для володіння вичерпною інформацією про обʼєкти оподаткування потрібно робити звірку з відомостями з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження обʼєктів нерухомого майна.

«Органи місцевого самоврядування наголошують на необхідності ще одного важливого пункту – на рівні держави слід розробити єдине програмне забезпечення з обліку місцевих податків в громадах, що дасть змогу вести актуальний податковий обіг платників податків та обʼєктів оподаткування на території громади та контролювати надходження», – наголосила Шуляк.

За її словами, це дасть можливість більш об’єктивно розуміти податковий потенціал громади, прогнозувати дохідну і видаткову частину бюджету, а також аналізувати необхідність підвищення чи зниження ставок місцевих податків в залежності від ситуації, що складається на території громади.

Органи місцевого самоврядування також просять посилити контроль щодо правильності нарахування, повноти, своєчасності сплати податків, що зараховуються до бюджетів місцевого самоврядування.

«Для розвитку громад, для зростання їхніх бюджетів нам потрібен подальший розвиток електронних сервісів для платників податків. ОМС також вважають, що сьогодні надважливо удосконалити механізм протидії ухиленню від сплати податків та наблизити податкове законодавство України до законодавства ЄС. Також важливим у цьому аспекті буде подальше налагодження обміну інформацією між податковими органами та ОМС, зокрема щодо сплати податків у розрізі платників податків», – підсумувала Олена Шуляк. 

«Слуга Народу»


Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
28.10.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня ДПС затвердила Реєстр великих платників податків на 2026 рік Рада продовжила строки військового стану та мобілізації Чи вносити зміни до ЄДР, якщо змінено назву населеного пункту: лист Мін’юсту Чи призведе до втрати стажу неоцифрування трудової книжки ...
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
08.10.2025
Оновлено Довідник умовних кодів товарів
ДПС опублікувала оновленний Довідник умовних кодів товарів. ДПС опублікувало оновлений Довідник умовних кодів товарів. Умовний код товару Назва товару 00101 житловий будинок 00102 будівля 00103 ...
Нове
28.10.2025
Як відновити втрачені нотаріально посвідчені документи на право власності
Нерідко виникають ситуації, коли оригінали документів, що посвідчують право власності на нерухомість загублено, зіпсовано чи пошкоджено. Як відновити втрачені нотаріально посвідчені документи, що підтверджують право власності? Більше за темою: Втрачено первинні документи через воєнні дії: перші суд...
28.10.2025
Яка мета оцифрування трудових книжок: роз’яснення Федерації профспілок
Оцифрування трудової книжки не є умовою для збереження стажу, але воно значно спрощує доступ до його підтвердження. Більше за темою: Чи може працівник подати до ПФУ свою паперову трудову книжку для оцифрування без участі роботодавця? Законом від 05.02.2021 № 1217-IX «Про внесення змін до деяк...
28.10.2025
У чому різниця між CV і резюме
Розглянемо, що таке резюме (функціональне, таргетоване, комбіноване) та CV, в чому полягає їх відмінність. Більше за темою: Чи можна прийняти на роботу ВПО, не звільнену з попереднього місця роботи? З кожним роком роботодавці все частіше просять у претендентів на вакантну посаду документ під н...
Кращі матеріали