Продавець компенсував покупцеві витрати на придбання неякісного товару: що в «прибутковому» обліку продавця?
Списання товарів: відображаємо в обліку
Облік товарів у торгівлі
Складаємо РК при поверненні товару
Платник податку на прибуток продає товари вроздріб через інтернет-магазин. Іноді покупці повертають неякісний товар. Тоді продавець, виконуючи свої гарантійні зобов'язання, компенсує таким покупцям витрати, пов'язані з невдалою покупкою. Чи потрібно продавцеві у разі виплати компенсації застосовувати коригування фінрезультату згідно з пп. 140.5.11 Податкового кодексу (далі – ПК)?
Не потрібно. Коригування на підставі пп. 140.5.11 ПК застосовується у разі виплати платником податку на прибуток штрафів, пені та неустойки, нарахованих згідно із цивільним законодавством на користь неплатників такого податку (крім фізосіб, за винятком фізосіб-єдинників) і «нульовиків». У такому разі платникові потрібно збільшити фінрезультат звітного періоду на суму нарахованих санкцій. Проте компенсація витрат, яка підлягає виплаті покупцеві з будь-яким податковим статусом, передбачена Законом від 12.05.91 р. № 1023-ХII, не підпадає під поняття неустойки (штрафу, пені) зі ст. 549 Цивільного кодексу. Тому в цьому випадку у платника немає підстав застосовувати норму пп. 140.5.11 ПК і збільшувати фінрезультат. Такий висновок підтверджується роз'ясненням ДФС в Індивідуальній податковій консультації № 4667/6/99-99-15-02-02-15/IПК.
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року