Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Оновлено вимоги щодо регулятивного капіталу для небанківських надавачів платіжних послуг

Роз’яснення
19.06.2025

Національний банк в межах повноважень відповідно до Закону від 30.06.2021 № 1591-IX «Про платіжні послуги» оновив пруденційні вимоги до небанківських надавачів платіжних послуг.

Зазначені зміни є черговим кроком у наближенні регулювання фінансового сектору України до вимог права ЄС.

Зокрема, нове Положення про вимоги до регулятивного капіталу небанківських надавачів платіжних послуг визначає:

  • складові регулятивного капіталу;
  • вимоги до достатності (адекватності) регулятивного капіталу небанківських надавачів платіжних послуг;
  • порядок розрахунку цільового розміру регулятивного капіталу;
  • порядок врахування субординованого боргу під час розрахунку регулятивного капіталу;
  • перелік пруденційних нормативів.

Водночас Положення про встановлення пруденційних нормативів, що є обов’язковими для дотримання небанківськими надавачами платіжних послуг, та визначення методики їх розрахунку, затверджене постановою Правління НБУ від 25.08.2022  № 190, визнано таким, що втратило чинність.

Крім того, зміни до Положення про авторизацію надавачів фінансових послуг та умови здійснення ними діяльності з надання фінансових послуг, затвердженого постановою Правління НБУ від 29.12.2023 № 199, забезпечують уніфікацію процедур залучення і отримання дозволу на врахування субординованого боргу надавачами фінансових послуг, включаючи надавачів платіжних послуг.

Зазначені зміни затверджено постановою Правління НБУ від 13.06.2025 № 64 «Про деякі питання визначення регулятивного капіталу небанківських надавачів платіжних послуг» та набирають чинності з 18 червня 2025 року.

НБУ

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
09.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (накази від 15.07 та 17.07.2025) Зміни в зарплаті «підакцизних» СГ із 1 жовтня 2025 року: Закон опубліковано У Верховній Раді зареєстровано законопроєкт щодо змін у законодавстві про мобілізацію...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
12.09.2025
Яка зараз існує відповідальність за продаж підакцизних товарів за цінами нижче мінімально встановлених
Відповідальність за продаж підакцизних товарів – 100 % вартості реалізованих таких підакцизних товарів, але не менше 2 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року. Детальніше див. нижче. Яка відповідальність передбачена за роздрібну торгів...
12.09.2025
Як у декларації з податку на прибуток відобразити аванси з пунктів обміну валюти та особливості зарахування переплат з авансів
Покажемо, як у декларації з податку на прибуток підприємств відображаються сплачені авансові внески з пунктів обміну іноземної валюти та чи переноситься сума авансових внесків, яка перевищує суму нарахованого податкового зобов’язання за такий податковий (звітний) рік, у зменшення податкового з...
12.09.2025
Огляд справ у спорах, пов’язаних із примусовим відчуженням нерухомого майна для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності
Спори з питань відчуження земельних ділянок, інших об’єктів нерухомого майна, що на них розміщені, які перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності належать до актуальних і водночас складних, що зумовило зарахування їх до окрем...
Кращі матеріали