Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Чи можна фізособі в ДПС отримати інформацію про реєстрацію ФОП для оформлення пенсії

Роз’яснення

25.07.2024 16 0 0

Чи може орган ДПС для оформлення пенсії ФО надати інформацію, що така особа була зареєстрована ФОП?

Державна реєстрація фізичних осіб – підприємців здійснюється відповідно до Закону від 15.05.2003 № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» (далі – Закон № 755) шляхом включення відомостей до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР) на підставі документів, зокрема, поданих заявником для держреєстрації.

Згідно з п. 4 ч. 1 ст. 4 Закону від 08.07.2010 № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон № 2464) платниками ЄСВ є фізичні особи – підприємці, у тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування (крім електронних резидентів (е-резидентів)).

Відповідно до ст. 65 Податкового кодексу, ст. 5 Закону № 2464 взяття на облік, внесення змін, зняття з обліку фізичних осіб – підприємців як платників податків та як платників ЄСВ, в органах ДПС здійснюється на підставі відомостей з ЄДР, отриманих у порядку інформаційної взаємодії між ЄДР та інформаційними системами контролюючих органів згідно із Законом № 755.

Взяття на облік платників податків та платників ЄСВ контролюючим органом проводиться у день отримання відомостей з ЄДР, наданих згідно із Законом № 755.

Дані про взяття на облік фізичних осіб – підприємців як платників податків та платників ЄСВ передаються до ЄДР та підтверджуються відомостями з ЄДР.

Отже, першоджерелом відомостей щодо фізичних осіб – підприємців є ЄДР.

Частиною 2 ст. 11 Закону № 755 визначено, що відомості, які містяться в ЄДР, надаються, зокрема, у вигляді безоплатного доступу, виписок, витягів у паперовій та електронній формі, що містять відомості, актуальні на момент запиту або на визначену дату, а також документів у паперовій та електронній формі, що містяться в реєстраційній справі, відповідно до Порядку надання відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, затвердженого наказом Мін’юсту від 05.05.2023 № 1692/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції 08.05.2023 за № 750/39806 (далі – Порядок № 1692).

Ураховуючи викладене, за отриманням юридично значимих відомостей щодо реєстрації фізичною особою – підприємцем необхідно звертатися до ЄДР, згідно з процедурами, встановленими Порядком № 1692.

Якщо інформації отриманої з ЄДР згідно з Порядком № 1692 недостатньо, платник ЄСВ/застрахована особа може отримати документальне підтвердження інформації, яка наявна в реєстрі страхувальників шляхом направлення запиту про отримання витягу з реєстру страхувальників до контролюючого органу.

Порядок надання інформації з реєстру страхувальників затверджено наказом Мінфіну від 21.07.2017 № 651, постановою правління Пенсійного фонду від 21.07.2017 № 16-1 «Про затвердження Порядку надання інформації з реєстру страхувальників Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування».

На даний час реалізована можливість направити запит про отримання витягу з реєстру страхувальників за формою № 1-ЗРС через інформаційно-комунікаційну систему «Електроний кабінет» (режим «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного кабінету) та отримати витяг з реєстру страхувальників (щодо фізичної особи – підприємця або фізичної особи, яка провадить незалежну професійну діяльність) за формою № 2-ВРС або довідку з реєстру страхувальників за формою № 1-ДРС (режим «Перегляд звітності» приватної частини Електронного кабінету).

ЗІР, категорія 135.06


Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали