Чи може орган ДПС для оформлення пенсії надати інформацію, що особа була зареєстрована ФОП
Чи може орган ДПС для оформлення пенсії ФО надати інформацію, що така особа була зареєстрована ФОП?
Державна реєстрація фізичних осіб – підприємців здійснюється відповідно до Закону України від 15.05.2003 № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» (далі – Закон) шляхом включення відомостей до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – Єдиний державний реєстр) на підставі документів, зокрема, поданих заявником для державної реєстрації.
Згідно з п. 4 частини першої ст. 4 Закону України від 08.07.2010 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон № 2464) платниками єдиного внеску є фізичні особи - підприємці, у тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування (крім електронних резидентів (е-резидентів).
Відповідно до ст. 65 Податкового кодексу ст. 5 Закону № 2464 взяття на облік, внесення змін, зняття з обліку фізичних осіб – підприємців як платників податків та як платників єдиного внеску, в органах ДПС здійснюється на підставі відомостей з Єдиного державного реєстру, отриманих у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державний реєстром та інформаційними системами контролюючих органів згідно із Законом.
Взяття на облік платників податків та платників єдиного внеску контролюючим органом проводиться у день отримання відомостей з Єдиного державного реєстру, наданих згідно із Законом.
Дані про взяття на облік фізичних осіб – підприємців як платників податків та платників єдиного внеску передаються до Єдиного державного реєстру та підтверджуються відомостями з Єдиного державного реєстру.
Отже, першоджерелом відомостей щодо фізичних осіб – підприємців є Єдиний державний реєстр.
Частиною другою ст. 11 Закону визначено, що відомості, які містяться в Єдиному державному реєстрі, надаються, зокрема, у вигляді безоплатного доступу, виписок, витягів у паперовій та електронній формі, що містять відомості, актуальні на момент запиту або на визначену дату, а також документів у паперовій та електронній формі, що містяться в реєстраційній справі, відповідно до Порядку надання відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 05.05.2023 № 1692/5 (далі – Порядок № 1692).
Враховуючи викладене, за отриманням юридично значимих відомостей щодо реєстрації фізичною особою – підприємцем необхідно звертатися до Єдиного державного реєстру, згідно з процедурами встановленими Порядком № 1692.
Якщо інформації отриманої з Єдиного державного реєстру згідно з Порядком № 1692 недостатньо, платник єдиного внеску/застрахована особа може отримати документальне підтвердження інформації, яка наявна в реєстрі страхувальників шляхом направлення запиту про отримання витягу з реєстру страхувальників до контролюючого органу.
Порядок надання інформації з реєстру страхувальників, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 21.07.2017 № 651, постановою Правління пенсійного фонду України від 21.07.2017 № 16-1 «Про затвердження Порядку надання інформації з реєстру страхувальників Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування».
На даний час реалізована можливість направити запит про отримання витягу з реєстру страхувальників за формою 1-ЗРС (ідентифікатор форми F1303801) через інформаційно-комунікаційну систему «Електроний кабінет» (режим «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного кабінету) та отримати витяг з реєстру страхувальників (щодо фізичної особи – підприємця або фізичної особи, яка провадить незалежну професійну діяльність) за формою 2-ВРС (ідентифікатор форми F1403801) або довідку з реєстру страхувальників за формою 1-ДРС (ідентифікатор форми F1438201) (режим «Перегляд звітності» приватної частини Електронного кабінету).
При цьому слід зазначити, що відповідно до п. 3 Прикінцевих положень Закону України від 4.07.2013 № 406-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України в зв’язку з проведенням адміністративної реформи» органи ДПС почали виконувати функції з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування з жовтня 2013 року. Від Пенсійного фонду (далі – ПФ) до ДПС був переданий реєстр страхувальників станом на дату набрання чинності цього Закону.
Органи ПФУ продовжували адмініструвати єдиний внесок у частині завершення процедур такого адміністрування.
Отже, ДПС надає витяг з реєстру страхувальників стосовно платників єдиного внеску, які були включені до такого реєстру та підприємницька діяльність яких не припинена станом на жовтень 2013 року, або які взяті на облік в органах ДПС після цієї дати.
ЗІР, категорія 135.06
Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm
Коментарі до матеріалу