Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Мінагро: Як працює нотаріат в умовах воєнного стану

31.03.2022

Спеціалісти Програми USAID із аграрного і сільського розвитку – АГРО підготували роз’яснювальну інформацію про особливості роботи нотаріату, вчинення реєстраційних та нотаріальних дій в умовах воєнного стану:

1. Пошук нотаріусів

Для того щоб оперативно знайти нотаріуса, який працює в конкретному регіоні в умовах воєнного стану, можна скористатися перелікомвід Нотаріальної палати України: або спеціальним телеграм-ботом @NotariusUaChatBot.

На сьогодні нотаріуси вчиняють обмежений перелік нотаріальних дій без використання спеціальних бланків нотаріальних документів, а саме: нотаріальне посвідчення довіреностей, нотаріальне посвідчення заповітів, засвідчення справжності підписів на документах, тощо.

2. Правочини з земельними ділянками

Через те що наразі не працюють Державний земельний кадастр та Державний реєстр речових прав на нерухоме майно, правочини щодо купівлі-продажу земельних ділянок та зміна власника/користувача земельної ділянки не здійснюються.

Нині Мінагрополітики та Мін’юст працюють над частковим відновленням роботи Державного земельного кадастру та Державного реєстру прав в обмеженому функціоналі та з обмеженим доступом.

На період воєнного стану встановлено спрощений порядок надання військовими адміністраціями в умовах воєнного стану сільськогосподарських земель у користування агровиробникам на один рік без реєстрації ділянок у земельному кадастрі, а прав на них у Реєстрі прав (24 березня 2022 р. ВРУ ухвалила ЗУ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення умов для забезпечення продовольчої безпеки в умовах воєнного стану» (реєстр. №7178)).

3. Реєстрація змін щодо юридичних осіб та ФОПів

Мін’юст надав можливість проводити нагальні реєстраційні дії:

  • автоматична реєстрація ФОПів через портал Дія;
  • створення благодійних організацій та громадських формувань та змін до відомостей про них;
  • зміни керівника юридичної особи у зв’язку з його смертю;
  • зміни місцезнаходження юридичної особи; органів державної влади, органів місцевого самоврядування, казенних підприємств, державних підприємств, комунальних підприємств, комунальних організацій (установ, закладів), державних організацій (установ, закладів), а також акціонерних товариств, які є банками;
  • зміни видів економічної діяльності ФОПів;
  • припинення підприємницької діяльності ФОПів.

Державна реєстрація проводиться виключно державними реєстраторами, включеними до переліку Міністерства юстиції, незалежно від місцезнаходження нерухомого майна / юридичної особи чи підприємця.

Детальну інформацію можна отримати в суб’єктів надання адміністративних послуг у регіонах.

4. Стан роботи єдиних та державних реєстрів України

На сьогодні функціонують, за винятком окремих адміністративно-територіальних одиниць: Спадковий реєстр, Єдиний реєстр довіреностей, Єдиний реєстр спеціальних бланків нотаріальних документів; Державний реєстр актів цивільного стану; Державний реєстр обтяжень рухомого майна; Єдиний реєстр боржників.

Не функціонують: Державний реєстр речових прав на нерухоме майно; Державний земельний кадастр; Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (є можливість вчиняти окремі реєстраційні дії); Єдиний державний реєстр судових рішень.

Обмеження роботи реєстрів є динамічними та змінюються залежно від ходу війни. Міністерство юстиції наразі розробляє план поетапного відкриття доступу та роботи реєстру речових прав та реєстру юридичних осіб.

5. Забезпечення виконання зобов’язань

Мін’юст та нотаріальна спільнота вживає усіх можливих заходів щодо відновлення роботи необхідних для кредитування інструментів та належного оформлення забезпечення виконання зобов’язань. Першочерговим завданням є відновлення нотаріального посвідчення аграрних розписок, а згодом іпотеки.

6. Нормативно-правові зміни роботи нотаріату та вчинення реєстраційних дій в умовах воєнного стану

викладені в:

  • постанові Кабінету Міністрів України «Деякі питання нотаріату в умовах воєнного стану» від 28.02.2022 року № 164 (з урахуванням змін та доповнень);
  • постанові Кабінету Міністрів України «Деякі питання державної реєстрації та функціонування єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, в умовах воєнного стану» від 06 березня 2022 року № 209 (з урахуванням змін та доповнень).

Мінагро

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
27.05.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Критично важливі підприємства до 28 травня мають подати відповідні дані: лист Мінекономіки Актуальні рахунки для сплати податків Пропонують повернути 100 % бронювання для критично важливих підприємств Мінцифри змінила критерії визначення критично важливих під...
05.03.2025
Опубліковано постанову КМУ, якою спрощено процедуру бронювання військовозобов’язаних
Більше за темою: Бронювання працівників: покрокові дії Анулювання бронювання військовозобов’язаних: підстави та умови Звітність із військового обліку та бронювання 5 лютого на сайті Кабміну опубліковано постанову від 28.02.2025 № 233, якою внесено зміни до порядку бронювання війсь...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
Нове
30.05.2025
Як у додатку ЦП до декларації з податку на прибуток відобразити витрати, що пов’язані з придбанням цінних паперів
Розглянемо, за якою вартістю відображаються у додатку ЦП витрати, що пов’язані з придбанням цінних паперів, та в якому звітному (податковому) періоді відображаються такі витрати. Більше за темою: Додаток ЦП: цінні папери – різниці За якою вартістю відображаються у рядку 02 додатка ...
30.05.2025
Чи потрібно реєструвати місце зберігання, якщо воно вже зареєстроване іншим СГД
Розглянемо, кому потрібно/не потрібно вносити відомості до Єдиного реєстру місць зберігання. Більше за темою: Вимоги до місць зберігання і транспортування пального: відповіді на актуальні запитання Чи потрібно СГ вносити до Єдиного реєстру місць зберігання відомості про приміщення, в якому буд...
30.05.2025
Чи передбачено застосування РРО особами, які здійснюють незалежну професійну діяльність
Фізособи, які здійснюють незалежну професійну діяльність, мають право не застосовувати РРО при здійсненні готівкових та/або безготівкових розрахунків. Правовідносини у сфері застосування реєстраторів розрахункових операцій та програмних РРО регулюються Податковим кодексом (далі – ПК) і Законом...
Кращі матеріали