Хто подає оперативну звітність про трудові відносини до Пенсійного фонду
Більше за темою:
На виконання п. 6 постанови КМУ від 05.06.2024 № 650 «Деякі питання бронювання військовозобов’язаних під час воєнного стану» (далі – Постанова № 650) Пенсійний фонд забезпечив технічну можливість подання органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями, які є критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період, підприємствами, установами та організаціями, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, через вебпортал електронних послуг в електронній формі відомостей, зазначених у п. 5 цієї постанови, для оформлення бронювання військовозобов’язаних працівників.
Тобто, реалізовано подання засобами вебпорталу Пенсійного фонду оперативної звітності про трудові відносини працівників для забезпечення електронної інформаційної взаємодії між реєстром застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування та Єдиним державним реєстром призовників, військовозобов’язаних та резервістів під час оформлення бронювання військовозобов’язаних працівників у режимі реального часу.
Проте, на підставі постанови КМУ від 22.11.2024 № 1332 «Деякі питання бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час» (далі – Постанова № 1332, набрання чинності – 01.12.2024) окремі пункти, в тому числі – п. 5–6, Постанови № 650 втратили чинність.
Наразі пп. 4 п. 2 Постанови № 1332 встановлює, що:
1. Органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації, які є критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період, підприємства, установи та організації, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, не пізніше ніж протягом наступного дня після:
- прийняття працівника на роботу;
- переміщення його з одного структурного підрозділу до іншого або переведення на іншу постійну посаду або роботу;
- звільнення;
- поновлення на роботі;
- тимчасового припинення/відновлення дії трудового договору.
2. Подають Пенсійному фонду відповідні відомості через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду в електронній формі з обов’язковим накладенням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису.
Тобто, пп. 4 п. 2 Постанови № 1332 визначає коло страхувальників для подання електронних відомостей про трудові відносини працівників та встановлює термін подання зазначених відомостей. У разі недотримання терміну подання такої інформації, дані про трудові відносини до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування не завантажуються і, як результат, не можуть бути оперативно передані до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів, у зв’язку з їх відсутністю.
Відповідно до п. 4 Постанови № 1332: Пенсійному фонду та Міністерству оборони протягом місяця з дня набрання чинності цією постановою забезпечити електронну інформаційну взаємодію між реєстром застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування та Єдиним державним реєстром призовників, військовозобов’язаних та резервістів щодо працівників підприємств, установ та організацій, зазначених у пп. 4 п. 2 цієї постанови, віком від 17 до 60 років, їх посад та відповідність умовам, зазначеним в абзаці третьому п. 8 Порядку бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час, для оформлення бронювання військовозобов’язаних за списком військовозобов’язаних під час воєнного стану в електронній формі та застосування відомостей зазначених реєстрів відповідно до Порядку бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час.
Згідно з п. 5 Постанови № 1332: Пенсійному фонду забезпечити протягом одного місяця з дня набрання чинності цією постановою технічну можливість подання органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями, які є критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період, підприємствами, установами та організаціями, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, Пенсійному фонду через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду в електронній формі відомостей, зазначених у п. 4 цієї постанови.
Тобто, органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації, які є критично важливими, повинні оперативно подавати відомості про трудові відносини свого працівника засобами вебпорталу Пенсійного фонду в термін – не пізніше ніж протягом наступного дня після настання відповідної події для внесення такої інформації до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Для подання відомостей через кабінет страхувальника призначено пункт меню «Комунікації з ПФУ»/«Відомості про трудові відносини (оперативне подання інформації)»/«Повідомлення про зміни в трудових відносинах».
Після подання роботодавцем зазначених відомостей через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду дані в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування оновлюються впродовж доби.
Звертаємо увагу, що наразі не передбачено внесення змін, скасування або видалення поданих страхувальником засобами вебпорталу Пенсійного фонду повідомлень про зміни в трудових відносинах.
ГУ ПФУ в Чернівецькій області
Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm
Коментарі до матеріалу