Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як діяти роботодавцю під час воєннного стану: відповідає на запитання служба зайнятості

01.04.2022

ВРУ 24.02.2022 затвердила Указ Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 № 64/2022.

Якщо працівники не можуть доїхати до роботи

Якщо працівники не можуть доїхати на робоче місце, але можуть виконувати свою роботу дистанційно - видайте наказ про дистанційну роботу. У наказі бажано вказати контактні номери телефонів відділу кадрів та керівників у разі виникнення екстреної ситуації. Для працівників, які не можуть працювати дистанційно, оголосіть простій. Простій – це призупинення роботи, викликане відсутністю організаційних або технічних умов, необхідних для виконання роботи, невідворотною силою або іншими обставинами (ч. 1 ст. 34 КЗпП). Оплатіть простій у розмірі не нижче від двох третин тарифної ставки, встановленого працівникові розряду (окладу) (ч. 1 ст. 113 КЗпП).

Якщо працівник не може працювати дистанційно, але не хоче втрачати частину заробітку, – запропонуйте йому оформити відпустку: щорічну або соціальну. Інший варіант – домовтесь із працівниками про надання йому відпустки без збереження заробітної плати. На час карантину термін перебування у відпустці без збереження заробітної плати за згодою сторін не обмежується 15 календарними днями (ч. 3 ст. 26 Закону України «Про відпустки» від 15.11.1996 № 504/96-ВР). Наразі карантин в Україні діє до 31.03.2022 (постанова КМУ від 09.12.2020 № 1236).

Якщо працівників призвали на військову службу або вони уклали контракт з ЗСУ

Видайте наказ про увільнення працівника від роботи зі збереженням середнього заробітку, місця роботи та посади після того, як отримаєте документи, що підтверджують його призов (вступ) на службу (ст. 119 КЗпП).

Якщо працівників залучили до трудової повинності або суспільно корисних робіт

Під час дії воєнного стану можуть запровадити трудову повинність для працездатних осіб, не залучених до роботи в оборонній сфері та сфері забезпечення життєдіяльності населення і не заброньованих за підприємствами, установами та організаціями на період дії воєнного стану, тощо. Якщо працівник повідомив, що його залучили до суспільно корисних робіт, видайте наказ про збереження за працівником робочого місця або посади (п. 2 ч. 1 ст. 8 Закону № 389).

Якщо не можете зв’язатись з працівниками

Якщо не можете зв’язатися з працівником, який не прийшов на роботу, через відсутність зв’язку або з інших причин – табелюйте його відсутність кодом «НЗ» («відсутність з нез’ясованих причин»). Коли зв’язок з працівником з’явиться і ви отримаєте інформацію про причину відсутності працівника на роботі або відсутності зв’язку, дійте за обставинами. Скористайтесь одним з варіантів, наведених вище. Також можете визнати причину відсутності працівника на роботі поважною. У такому разі складіть скоригований табель та зазначте в ньому дні відсутності працівника кодом «І» (Інші причини неявок).

https://www.dcz.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
08.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Уряд пропонує розшири категорії громадян, які мають право на відстрочку Держпраці перевірятиме роботодавців на предмет мобінгу: законопроєкт підписаний ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 27.06.2025 Які податки планує збільшити ...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
11.07.2025
Що робити у разі виявлення помилок у даних після автоматичної постановки на військовий облік
Автоматична постановка на військовий облік заощаджує час військовозобовʼязаним, оскільки їм не треба стояти в чергах, збирати папери та проходити військово-лікарську комісію. Більше за темою: Дорогою на роботу працівника забрали до ТЦК: дії роботодавця В Україні діє механізм, який дозволяє ста...
11.07.2025
Виплата неприбутковою організацією матдопомоги, допомоги на лікування, надання позик: чи виключать за це з Реєстру
Розглянемо, чи є підставою для виключення неприбуткової організації з Реєстру неприбуткових установ та організацій надання своїм засновникам (учасникам), членам такої організації, працівникам матеріальну допомогу або здійснення виплат на потреби учасників (лікування, надання позик тощо). Більше за&n...
11.07.2025
Лист ПФУ: Щодо врахування лікарняних до виплат заброньованих працівників
ПЕНСІЙНИЙ ФОНД УКРАЇНИ   ЛИСТ   від 27.06.2025 р. № 2800-060202-8/42767   (Витяг)   Пенсійний фонд України, розглянувши ваше звернення [...], повідомляє.     Статтею 20 розділу V Закону України від 08.07.2010 № 2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на з...
Кращі матеріали