Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Ведення трудових книжок працівників на підприємствах, установах та організаціях усіх форм власності

12.06.2019

Трудова книжка є основним документом, що підтверджує трудову діяльність працівника. Трудові книжки ведуться на всіх працівників підприємств, установ і організацій усіх форм власності, які відпрацювали на них більше 5 днів, у тому чис­лі й на осіб, які є власниками (співвласниками) підприємств, сільських (фермерських) господарств, сезонних, тимчасових і позаштатних працівників, з умовою, що вони підлягають державному соціальному страхуванню (ст. 48 КЗпП України).

Трудові книжки не ведуться на працівників, які працюють на умовах трудового договору в підприємців, що не мають ста­тусу юридичної особи, а також в обслуговуванні окремих гро­мадян (домробітниці, няньки, шофери, охоронці та ін.). їхня робота підтверджується довідкою організації, за участю якої було укладено трудовий договір між наймачем і працівником, а також довідкою про сплату внесків до Фонду державного со­ціального страхування.

На осіб, які працюють за сумісництвом, трудові книжки ведуться тільки за місцем основної роботи (Інструкція про по­рядок ведення трудових книжок на підприємствах, в устано­вах і організаціях, затверджена спільним наказом Міністерс­тва праці, Міністерства юстиції, Міністерства соціального за­хисту населення України від 29.07.93 № 58, зі змінами і доповненнями, внесеними спільним наказом Міністерства праці, Міністерства юстиції, Міністерства соціального захис­ту населення України від 26.03.96 № 29).

Працівники, які приступають до роботи, зобов'язані пред'явити власникові або уповноваженому ним органу тру­дову книжку, оформлену у запровадженому порядку.

Особи, котрі влаштовуються на роботу вперше, зобов'язані пред'явити паспорт, диплом або інший документ про освіту чи професійну підготовку, а військовослужбовці, звільнені зі складу Збройних Сил та інших військових формувань, — вій­ськовий квиток.

Звільнені з місць позбавлення волі зобов'язані подати довідку про звільнення.

Трудові книжки раніше встановленого зразка обміну не підлягають. Трудові книжки зберігаються на підприємствах, в установах, організаціях як документ суворої звітності. При звільненні працівника трудова книжка видається йому під розписку в журналі обліку.

Відповідальність за організацію ведення обліку, зберіган­ня і видачу трудових книжок несе керівник підприємства, установи, організації (Постанова Кабінету Міністрів України від 27.04.93 № 301 «Про трудові книжки працівників»).

Відповідальність за вчасне і правильне заповнення тру­дових книжок, облік, збереження і видачу їх покладається на спеціально уповноважену особу, призначувану наказом (розпорядженням) керівника підприємства, установи, орга­нізації.

За порушення встановленого порядку ведення, обліку, збе­реження й видачі трудових книжок посадові особи несуть дисциплінарну, а в передбачених законом випадках  іншу відповідальність. У разі потреби власник або уповноважений ним орган видає працівникам на їхнє прохання завірені витя­ги з трудових книжок.

kr.dsp.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
02.12.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Держпраці затвердила нові нормативно-правові акти з охорони праці Оновлено показники середньої зарплати за 2025 рік, яка враховується для обчислення пенсії Планують затвердити примірні форми та описи уніфікованих форм типових документів, що створюються під час...
12.11.2025
З 1 січня 2026 року діятиме нова система КВЕД: що зараз робити бізнесу
Нова система класифікації видів економічної діяльності – розбираємось разом! Більше за темою: Зарядка електромобілів: який це КВЕД і чи потрібна ліцензія? Види діяльності: на що впливає КВЕД? Із 1 січня 2027 року Україна переходить на нову класифікацію видів економічної діяльності – NA...
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
Нове
03.12.2025
НБУ оприлюднив огляд небанківського фінансового сектору за ІІІ квартал 2025 року
У центрі уваги – діяльність небанківських фінансових установ під регуляцією НБУ: страховиків, кредитних спілок, фінансових компаній та ломбардів. Огляд висвітлює ключові тенденції небанківського фінансового ринку і формує комплексне розуміння стану сектору. Більше за темою: Банк прощає кредит...
03.12.2025
Реєстрація декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам охорони праці доступна тільки через портал «Дія»
Декларація відповідності матеріально-технічної бази –  частина комплексної послуги е-Підприємець на порталі «Дія». Більше за темою: Охорона праці працівників, зайнятих на роботах зі зберігання та переробки зерна Інструкція з охорони праці для працівників офісу Охорона праці...
03.12.2025
Грантова програма підтримки аграріїв у вирощуванні озимого гороху
Всесвітня продовольча програма ООН в межах проєкту «АгроХаб» у співпраці з ГО «Південна стратегія розвитку» розпочинає програму підтримки для малих і середніх агровиробників у вирощуванні озимого гороху.  Більше за темою: Облік грантів та міжнародної технічної допомоги ...
Кращі матеріали