Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

З 18 вересня запрацює єДозвіл: для бізнесу стане доступна перша послуга

17.09.2024

Починає роботу Єдина державна електронна система дозвільних документів (єДозвіл). Вже 18 вересня підприємцям стане доступна перша електронна послуга. Проект єДозвіл фінансується Європейським Союзом у межах проекту EU4DigitalUA, що впроваджується FIIAPP. 

Про це повідомила Перший віце-прем’єр-міністр України – Міністр економіки України Юлія Свириденко під час заходу «Економічна політика України. Відновлення під час війни» в Києві 16 вересня 2024 року. 

«Ми запускаємо систему єДозвіл. Вже післязавтра підприємцям на порталі «Дія» стане доступна послуга з реєстрації декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці. Ця послуга є частиною комплексної послуги е-Підприємець. Раніше декларація реєструвалася територіальним центром Держпраці за п’ять днів. Відтепер бізнес зможе подати декларацію зручно та швидко в один клік, а система єДозвіл автоматично перевірить та зареєструє її», – сказала Юлія Свириденко. 

Ця електронна послуга потрібна підприємствам, які мають на виробництві важкі машини та механізми. Минулого року документ подали понад 13,2 тисячі підприємців, у січні – липні 2024 року – майже 8 тисяч. Раніше документ могли повернути, якщо не вистачало певної інформації. У такому разі бізнесу доводилося проходити увесь процес наново, витрачаючи час. 

Нині ж завдяки єДозвіл процес подання декларацій буде автоматизованим. Система прослідкує за повнотою інформації та вкаже, якщо якесь з полів не заповнено. За умови заповнення всіх полів повернень не буде взагалі. Тобто, якщо вдалося відправити декларацію через Дію, тоді система її автоматично прийме. 

За словами Юлії Свириденко, Уряд працює над розширенням переліку послуг, які бізнес зможе отримати через єДозвіл. На засіданні 13 вересня Уряд додав до цього переліку висновок Мінекономіки, який дає право подовжити граничний строк розрахунків за експортно-імпортними операціями. 

«Ми розширили перелік послуг, які будуть у функціоналі єДозвіл. Хочемо, аби підприємці могли отримати й висновок, який дає право подовжити граничний строк розрахунків за операціями з експорту та імпорту. До сьогодні висновок видавався в паперовій формі. Незабаром подача документів займатиме до години часу замість кількох днів», – розповіла Юлія Свириденко. 

Ця послуга запрацює у жовтні й теж буде доступною в Дії. 

Подовження граничних строків може застосовуватися для операцій, наприклад, з імпорту складних технічних виробів, виготовлення чи транспортування яких потребує значного часу, імпорту товарів військового призначення, товарів, замовлених за результатами міжнародних тендерів тощо. Лише у 2023 році Мінекономіки видало півтори тисячі висновків, які дають право на подовження, за перше півріччя цього року – майже 600. 

Після переведення процесу подачі в онлайн, бізнес матиме можливість превентивно усувати недоліки заявок. Алгоритм програми вказуватиме, які поля заповнені некоректно. Якщо доданий до заявки документ не відповідає вимогам, підприємці оперативно отримуватимуть через Дію коментарі фахівців Мінекономіки. Це дозволить швидко усунути недоліки та уникнути необхідності подавати заяву повторно. 

Як зазначив заступник Міністра економіки з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Олександр Циборт, у планах Мінекономіки – повна цифровізація дозволів та ліцензій. 

«Довгостроково маємо амбітну ціль – 100 % дозволів і ліцензій Мінекономіки видає в електронному форматі, а середній час обробки заявок складає один робочий день», – сказав Олександр Циборт. 

Довідково. Рішення про запуск єДозвіл Уряд ухвалив на засіданні 5 липня 2024 року. Підприємці зможуть швидко подавати заяви та отримувати дозвільні документи, сплачувати за адміністративні послуги, уточнювати інформацію про підприємство тощо. Першочергово Мінекономіки планує відцифрувати отримання 8 найбільш масових дозволів та ліцензій. 

Урядовий портал


Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
02.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025 З 28 серпня Господарський кодекс втратить чинність: що передбачає реформа Уряд оновив порядок перетину кордону особами від 18 до 22 років Президент під...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
05.09.2025
У Дії стали доступними всі формати цифрового підпису для ЄС
Застосунок «Дія» тепер підтримує формат XAdES для Дія.Підпис. Це значно розширює можливості українців у взаємодії з європейськими сервісами та партнерами.  Більше за темою: Електронний документообіг: узгодження із контрагентами Застосунок «Дія» тепер підтримує формат XA...
05.09.2025
ДПС називає ключові переваги використання SAF-T UA для платників
SAF-T UA – це не лише технічне рішення, а й важливий крок до нової податкової культури, яка поєднує український досвід із найкращими світовими практиками.  Більше за темою: Перевірки контролюючими органами: що важливо знати суб'єктам господарювання Важливий крок до цифровізації податково...
05.09.2025
Що пропонує Мінекономіки для дерегуляції та поліпшення бізнес-клімату
Інструменти, які забезпечать роботу нової системи: «Пульс» – єдина точка входу для сигналів від бізнесу; Дашборд бізнес-клімату – агрегує всі проблеми та відображає їхній статус вирішення; регулярні data-driven звіти для керівництва держави; цифрові сервіси «єДозвіл&raq...
Кращі матеріали