Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як вести бізнес по-європейськи

03.12.2018

Україна прагне стати повноцінним гравцем ринку ЄС. Мета правильна, але для її досягнення треба навчитися вести бізнес по-європейськи.

Яких правил слід дотримуватися, щоб забезпечити довгостроковий успіх і зберегти конкурентоспроможність в умовах постійно змінюваних реалій ринку? Ці питання періодично піднімаються в процесі спілкування з клієнтами і партнерами, тому сформулюємо кілька ключових принципів.

Принцип перший і найважливіший – чистий бізнес

У пострадянських країнах є своя специфіка, яку багато хто використовує як виправдання. Є недопрацювання в законодавстві, є корупція, яка дуже глибоко сидить в суспільстві. Але якщо орієнтуватися на міжнародний ринок, треба чітко дотримуватися правил гри і вести бізнес «по-білому». Спокуса обійти якісь заборони, які тобі заважають, завжди велика. Але на відміну від пострадянських країн, в ЄС діє система law enforcement – тобто забезпечення дотримання норм і вимог законодавства. І обдурити її просто не вийде. В Україні корупційні схеми існують ще й тому, що можна роками порушувати закон і при цьому залишатися безкарним. Правоохоронні органи часто просто не виконують свою функцію. І це, до речі, один з ключових напрямів, де потрібні реформи. Силові структури необхідно змінити, щоб вони могли забезпечити дотримання норм законодавства на практиці.

Другий принцип – фокус на клієнтах

Стара приказка «Клієнт завжди правий» набуває в наш час все ширшого змісту. Щоб залишатися затребуваною, щоб розвиватися, компанії потрібно дуже уважно прислухатися до клієнтів і постійно моніторити, чи задоволені вони товарами і послугами, що надаються, чи немає проблем, чи не виникли якісь нові потреби. Бізнес сьогодні повинен бути орієнтований на задоволення конкретних запитів тих, хто платить за товари і послуги. «Почивати на лаврах» не вийде – треба задовольняти і навіть передбачати запити ринку. 

Третій принцип – ставлення до співробітників

Люди – найважливіший капітал. Раніше в Україні це розуміли далеко не всі роботодавці, але мені здається, що ситуація поступово змінюється на краще. Співробітники повинні ставитися до бізнесу компанії як до свого власного. Ключові вимоги до співробітників: не боятися брати на себе відповідальність, домагатися високих результатів і бути інноваційним. Іншими словами, співробітники повинні бути справжніми підприємцями, а не найманими працівниками, що «відсиджуються» на робочому місці з 9 до 18. 

Четвертий принцип – business to society

Це поняття соціальної відповідальності бізнесу, яке включає в себе масу речей. Але почнемо з найочевиднішого – необхідність платити податки. Для європейських компаній це аксіома, ми платимо податки завжди і всюди. В Україні ж багато бізнесменів всіляко намагаються цього уникнути. 

До того ж, якщо подивитися на реформи останніх 3-х років, прогрес в цій сфері є однозначно. Запрацювала система автоматичного відшкодування ПДВ, на 22% зменшився соціальний внесок. Тобто з точки зору податкового навантаження Україна сьогодні досить конкурентоспроможна. Проте, багато хто не хоче платити і шукає різні лазівки. Це безперспективний шлях: кожна компанія повинна нести відповідальність перед суспільством, а податки – це частина суспільного добробуту.

Очевидно, що приведення бізнес-практик у відповідність з міжнародними стандартами вимагає часу і зусиль всіх учасників процесу – і законодавця, і бізнесу, і суспільства, і кожного окремого громадянина. 

http://biz.nv.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
15.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня З 5 липня в Україні відновлюється обов’язкове подання статистичної звітності Чи буде 15 липня вихідним днем Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (текст наказу від 28.05.2025) ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лис...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
21.05.2025
Критично важливі підприємства до 28 травня мають подати відповідні дані: лист Мінекономіки
Більше за темою: Перелік галузевих та регіональних нормативних актів, якими затверджено критерії визнання підприємств критично важливими в особливий період Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Мінекономіки в листі від 19.05.2025 № 27-11/37509-07 поінформу...
Нове
18.07.2025
В Україні – нові Прем’єр-міністр та Кабмін
Верховна Рада 17 липня 2025 року призначила Прем’єр-міністром України Юлію Свириденко. Верховна Рада 17 липня 2025 року призначила Прем’єр-міністром України Юлію Свириденко. За таке рішення проголосували 262 народних депутати. Під час виступу в Парламенті новопризначена очільниця Уряду ...
17.07.2025
Чи потрібно реєструвати в Держреєстрі право власності на майно, набутого до 2013 року
З 1 січня 2013 року в Україні запрацював Державний реєстр речових прав на нерухоме майно (ДРРП). Він замінив собою попередні реєстри прав на нерухомість (Реєстр прав власності на нерухоме майно та паперові реєстрові книги та реєстраційні справи БТІ). Щоб повноцінно користуватися державними електронн...
16.07.2025
Бізнес і представники Уряду підписали Хартію стійкості людського капіталу
Підписано Хартію стійкості людського капіталу (HCR) – це флагманська ініціатива, покликана об’єднати бізнес, уряд, громадянське суспільство та міжнародних партнерів навколо відновлення й підтримки людського капіталу в Україні. Під час Ukraine Recovery Conference 2025 у Римі Мінекономіки ...
Кращі матеріали