Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як вести бізнес по-європейськи

03.12.2018

Україна прагне стати повноцінним гравцем ринку ЄС. Мета правильна, але для її досягнення треба навчитися вести бізнес по-європейськи.

Яких правил слід дотримуватися, щоб забезпечити довгостроковий успіх і зберегти конкурентоспроможність в умовах постійно змінюваних реалій ринку? Ці питання періодично піднімаються в процесі спілкування з клієнтами і партнерами, тому сформулюємо кілька ключових принципів.

Принцип перший і найважливіший – чистий бізнес

У пострадянських країнах є своя специфіка, яку багато хто використовує як виправдання. Є недопрацювання в законодавстві, є корупція, яка дуже глибоко сидить в суспільстві. Але якщо орієнтуватися на міжнародний ринок, треба чітко дотримуватися правил гри і вести бізнес «по-білому». Спокуса обійти якісь заборони, які тобі заважають, завжди велика. Але на відміну від пострадянських країн, в ЄС діє система law enforcement – тобто забезпечення дотримання норм і вимог законодавства. І обдурити її просто не вийде. В Україні корупційні схеми існують ще й тому, що можна роками порушувати закон і при цьому залишатися безкарним. Правоохоронні органи часто просто не виконують свою функцію. І це, до речі, один з ключових напрямів, де потрібні реформи. Силові структури необхідно змінити, щоб вони могли забезпечити дотримання норм законодавства на практиці.

Другий принцип – фокус на клієнтах

Стара приказка «Клієнт завжди правий» набуває в наш час все ширшого змісту. Щоб залишатися затребуваною, щоб розвиватися, компанії потрібно дуже уважно прислухатися до клієнтів і постійно моніторити, чи задоволені вони товарами і послугами, що надаються, чи немає проблем, чи не виникли якісь нові потреби. Бізнес сьогодні повинен бути орієнтований на задоволення конкретних запитів тих, хто платить за товари і послуги. «Почивати на лаврах» не вийде – треба задовольняти і навіть передбачати запити ринку. 

Третій принцип – ставлення до співробітників

Люди – найважливіший капітал. Раніше в Україні це розуміли далеко не всі роботодавці, але мені здається, що ситуація поступово змінюється на краще. Співробітники повинні ставитися до бізнесу компанії як до свого власного. Ключові вимоги до співробітників: не боятися брати на себе відповідальність, домагатися високих результатів і бути інноваційним. Іншими словами, співробітники повинні бути справжніми підприємцями, а не найманими працівниками, що «відсиджуються» на робочому місці з 9 до 18. 

Четвертий принцип – business to society

Це поняття соціальної відповідальності бізнесу, яке включає в себе масу речей. Але почнемо з найочевиднішого – необхідність платити податки. Для європейських компаній це аксіома, ми платимо податки завжди і всюди. В Україні ж багато бізнесменів всіляко намагаються цього уникнути. 

До того ж, якщо подивитися на реформи останніх 3-х років, прогрес в цій сфері є однозначно. Запрацювала система автоматичного відшкодування ПДВ, на 22% зменшився соціальний внесок. Тобто з точки зору податкового навантаження Україна сьогодні досить конкурентоспроможна. Проте, багато хто не хоче платити і шукає різні лазівки. Це безперспективний шлях: кожна компанія повинна нести відповідальність перед суспільством, а податки – це частина суспільного добробуту.

Очевидно, що приведення бізнес-практик у відповідність з міжнародними стандартами вимагає часу і зусиль всіх учасників процесу – і законодавця, і бізнесу, і суспільства, і кожного окремого громадянина. 

http://biz.nv.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
16.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін Уряд подав до Ради законопроєкт про скасування актів виконаних робіт ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 05.09.2025 Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
17.09.2025
Коли сторони колдоговору зобов’язані розпочати переговори щодо поновлення дії зупинених положень
Профспілкам і роботодавцям варто своєчасно ініціювати переговори та фіксувати досягнуті домовленості. Більше за темою: Відпустки, святкові та вихідні дні у воєнний період: що прописати в колективному договорі Витяг з колективного договору, де передбачено встановлення гнучкого режиму робочого часу ...
17.09.2025
Зовнішня торгівля України за січень – липень 2025 року
За січень – липень 2025 року експорт товарів становив 23 309,7 млн дол. США, або 96,5 % порівняно із січнем – липнем 2024 року, імпорт – 45 935,7 млн дол. США, або 116,9 %. За січень – липень 2025 року експорт товарів становив 23 309,7 млн дол. США, або 96,5 % порівняно із сі...
17.09.2025
У проєкті Бюджету-2026 є низка серйозних недоліків: Гетманцев
У проєкті Бюджету-2026 є низка позитивних речей, але є й серйозні недоліки. Про що саме мова – дивіться нижче. Більше за темою: За умовами гранту підприємець має працевлаштувати працівників: як це відобразити у податковому розрахунку з ПДФО та ЄСВ? Бюджетні гранти: як застосовувати різниці з...
Кращі матеріали