Як діяти, якщо у працівника виявлено коронавірус: Держпраці
У Держпраці надали рекомендації роботодавцям щодо правил на підприємстві для убезпечення працівників від коронавірусної інфекції, а також щодо алгоритму дії після того, як у працівника вже виявлено коронавірус.
Так, для запобігання розповсюдження коронавірусу серед працівників обов'язково потрібно дотримуватись наступних правил
- Розмістіть дезінфікуючі засоби при вході на територію підприємства, робочих місцях, тощо.
- Забезпечте наявність у санвузлах мила, води, одноразових рушників та дезінфікуючих засобів для рук.
- Забезпечте наявність смітників, до яких не потрібно торкатися руками.
- Забезпечте протирання поверхонь, до яких часто торкаються, а саме: робочих столів, кухонних стільниць та дверних ручок.
- Забезпечте наявність одноразових серветок, які зможуть використовувати працівники для протирання клавіатури, робочих столів тощо.
Правила для працівників
Дотримання маскового режиму - потрібно носити захисну маску, коли ви знаходитесь поряд з іншими людьми.
Дотримуйтесь правил гігієни під час кашлю чи чхання. Прикривайте рот і ніс тканиною чи серветкою під час кашлю чи чхання. Викидайте використані засоби в окремий контейнер для сміття. Після цього помийте руки з милом і/або обробіть руки дезінфікуючим засобом.
Часто мийте руки з милом принаймні 40 секунд. Якщо немає можливості помити руки, їх потрібно обробити дезінфікуючими засобами.
У разі виявлення особи з COVID-19
Співробітники, у яких після прибуття на роботу або протягом дня виявляються симптоми гострого респіраторного захворювання (кашель, підвищення температури тіла), повинні бути негайно відправлені додому, залишитись у самоізоляції та повідомити сімейного лікаря для прийняття рішення щодо подальших дій.
У разі виявлення COVID-19 у співробітника чи члена його сім'ї, він зобов'язаний повідомити про це роботодавця з метою інформування інших співробітників та попередження розповсюдження хвороби.
Дистанційна робота та відпустки
Забезпечте гнучкість політики надання відпусток для гарантування самоізоляції співробітників, які мають симптоми ГРЗ, а також для догляду за хворими членами сім`ї. Законом “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID-19)” визначено, що у разі встановлення Кабінетом Міністрів України карантину, відповідно до Закону «Про захист населення від інфекційних хвороб», термін перебування у відпустці без збереження заробітної плати не включається у загальний строк, встановлений статтею 84 Кодексу законів про працю України та статтею 26 Закону «Про відпустки».
За можливості, необхідно перевести працівників на виконання роботи дистанційно. Відповідно до Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID-19)» роботодавець може доручити працівникові, у тому числі державному службовцю, службовцю органу місцевого самоврядування, виконувати протягом певного періоду роботу, визначену трудовим договором вдома, а також надавати працівнику, у тому числі державному службовцю, службовцю органу місцевого самоврядування, за його згодою відпустку. У першу чергу необхідно зменшити ймовірність зараження осіб з підвищеним ризиком, до яких належать люди похилого віку та люди з хронічними захворюваннями, що піддаються більшому ризику розвитку серйозних ускладнень, спричинених COVID-19.
pl.dsp.gov.ua
Коментарі до матеріалу