Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Що замінить МСЕК

04.12.2024

З 1 січня 2025 року замість застарілої медико-соціальної експертизи запрацює цифровізована система оцінювання повсякденного функціонування людини на базі багатопрофільних лікарень, наближених до людини. Перший етап передбачає спрощення шляху пацієнта, запровадження електронної системи замість паперових справ і рішень, публічність аналітичних даних про діяльність експертних команд, більш чіткі та обʼєктивні критерії для направлення і прийняття рішень командами. Ключову роль в успішній реалізації реформи відіграватиме цифровізація, яка дозволить мінімізувати корупційні ризики. 

Окрема електронна система буде доступна закладам охорони здоровʼя безоплатно. Для входу та використання буде необхідний електронний підпис від юридичної особи. Для людини перевага в тому, що вже не потрібно буде носити справи і стоси довідок із кабінету в кабінет: передача інформації до експертних команд та між сферами охорони здоровʼя та соціального захисту відбуватиметься в електронних системах, зручно і прозоро. Протягом 2025 року система буде інтегрована з електронною системою охорони здоровʼя (ЕСОЗ), щоб спростити роботу для лікарів та працювати в рамках знайомих МІС. 

Як на 1 січня 2025 року будуть цифровізовані процеси і які переваги це надасть: 

  • усі етапи оцінювання фіксуватимуться в електронній системі. Система буде записувати усі дії користувачів, допомагати користувачам підказками, класифікаторами та перевірками введеного задля якості даних; 
  • інформаціяпро діяльність команд стане прозорою і буде висвітлюватись на публічних аналітичних панелях (дашбордах) онлайн, тож можна буде легко знайти довідкову інформацію про доступні профілі команд у медичних закладах України, обʼєктивно порівняти роботу команд, черги та рішення, обрати заклад, де би людина хотіла пройти оцінювання; 
  • електронна система дозволить зафіксувати справу пацієнта та усі документи для  оцінювання. Тобто завжди можна буде побачити, як змінювалась справа і якою була на момент оцінювання, які рішення приймались якими лікарями і хто які документи додавав, зокрема для оскарження чи перевірки обґрунтованості рішень. Це усуває можливість підроблення документів для справи заднім числом. На першому етапі справи складатимуться із заповненої форми та відсканованих документів, а в майбутньому система буде інтегрована з іншими реєстрами для повноти та простоти у використанні; 
  • лікуючий лікар будь-якого закладу (навіть без договору з НСЗУ) за наявності підстав зможе самостійно направляти особу на оцінювання, створивши справу в електронній системі та підписавши її електронним підписом для відправки до закладу, в якому оцінюють справу експертні команди. Отримувати рішення та направлення ЛКК більше не потрібно; 
  • потреба у доопрацюванні справи чи додаткових обстеженнях також буде фіксуватися у системі із зазначенням чітких причин і потреб. Тож, у випадку необґрунтованих звернень щодо справи це буде легко перевірити, а за потреби легко змінити заклад, до якого направлено справу; 
  • інформація про статус справи та результати оцінювання, зокрема чи прийнято справу, час та дата розгляду, витяг з рішенням, буде надходити в електронному вигляді лікуючому лікареві та пацієнту. Лікар бачитиме все в електронній системі, пацієнт отримуватиме інформацію на вказану електронну пошту. За відсутності електронної пошти пацієнт зможе отримати інформацію у свого лікаря, за потреби роздрукувати інформацію чи витяг. Також за відсутності електронної скриньки, пацієнта поінформують поштовим листом на адресу, вказану в направленні; 
  • замість сталих складів медико-соціальних комісій для усіх справ, як це було раніше, тепер під кожну справу буде випадково обиратися експертна команда з усіх доступних команд профілю у цьому закладі. На кожен профіль команд у закладі існуватиме мінімум дві команди з різним складом лікарів та з ротацією. Наприклад, травматологічний профіль матимуть мінімум дві різні команди. Система буде обирати команду за відповідністю діагнозу та профілю, ставити у найближчий доступ час до будь-якої з профільних команд. У майбутньому команда формуватиметься кожен раз під випадок, з огляду на те, які лікарі потрібні відповідно до основного та супутнього діагнозів; лікарі обиратимуться саме тих спеціальностей, які потрібні для компетентного оцінювання кожного окремого пацієнта; 
  • оцінювання можна буде проводити не лише очно у закладі, але й – за виконання певних умов та критеріїв – із виїздом додому, дистанційно, засобами телемедицини чи заочно на основі документів. Електронна система допомагатиме підказками щодо умов та критеріїв. Потреби щодо виїздів чи інформування пацієнтів поштою направлятимуться окремо, у знеособленому вигляді, щоб якісно спланувати процес оцінювання в межах закладу; 
  • пацієнт не знатиме, які саме лікарі і яка саме команда буде проводити оцінювання його повсякденного функціонування, а лікарі не знатимуть, з яким пацієнтом і коли працюватимуть до дня самого оцінювання, коли система відкриє їм графік; 
  • для кожної справи система визначатиме головуючого в цьому оцінюванні серед тих лікарів команди, які за своєю спеціальністю можуть бути головуючим відповідно до профілю команди; 
  • під час оцінювання електронна система дозволятиме записати позицію кожного члена команди щодо кожного пункту оцінювання, а також результуюче рішення більшості. Тож, за потреби можна буде проаналізувати, яке обговорення та які позиції були у лікарів експертної команди; 
  • рішення експертних команд після оцінювання будуть підписуватись електронним підписом кожного учасника з відповідним коментарем. Рішення вважатиметься прийнятим після підписання усіма членами команди. Коли прийнято рішення про статус інвалідності, подовження непрацездатності, призначення допоміжних засобів реабілітації, воно передаватиметься в соціальну сферу до Єдиної інформаційної системи соціальної сфери. 

Реформа напрацьовувалась протягом воєнного стану із залученням Міністерства охорони здоровʼя, Міністерства соціальної політики, Міністерства економіки, Міністерства освіти і науки та інших. Тож, вона буде впроваджуватися у декілька етапів. На наступних етапах, крім інтеграції з ЕСОЗ, передбачається глибша синхронізація з інформаційними системами Мінʼюсту, Мінсоцполітики, Мінекономіки та МОН тощо, що дозволить зробити процеси підтримки людей з інвалідністю більш прозорими та оперативними.  

Це означає, що людині не доведеться носити стоси довідок та інших документів і заповнювати постійно нові документи: інформація буде потрапляти з установи в установу автоматично. 

Урядовий портал


Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
21.10.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня ДПС змінила План-графік: які галузі та регіони перевірятимуть найбільше Актуальні питання щодо оцифрування трудових книжок: роз’яснення ПФУ Кабмін запускає новий модуль управління ризиками для перевірок бізнесу Правила заповнення трудових книжок: роз&rs...
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
08.10.2025
Оновлено Довідник умовних кодів товарів
ДПС опублікувала оновленний Довідник умовних кодів товарів. ДПС опублікувало оновлений Довідник умовних кодів товарів. Умовний код товару Назва товару 00101 житловий будинок 00102 будівля 00103 ...
Нове
22.10.2025
Кабмін розширив сфери господарської діяльності щодо закупівель для відновлення критичної інфраструктури
Розширено перелік СГ, які можуть здійснювати закупівлі для будівництва, ремонту тощо шляхом укладення договору без проведення відкритих торгів або електронного каталогу. Кого це стосується? Більше за темою: Положення про закупівлю, облік та списання пального на підприємстві Тендерне забезпечення у...
21.10.2025
Дайджест запитів на партнерство для експортерів від 20.10.2025
Наразі існує більше 1000 тендерних можливостей у країнах ЄС, пов’язаних з послугами у сфері інформаційних технологій. Дія.Бізнес пропонує декілька цікавих оголошень, участь у яких покриває GPA. Більше за темою: «Дешевий» експорт товару: чи треба складати податкову накладну та...
21.10.2025
У ДРРП з’явилася можливість зареєструвати узуфрукт державного та комунального майна
Поновили програмне забезпечення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Детальніше див. нижче. Більше за темою: Як діяти суб’єктам господарювання після скасування Господарського кодексу: роз’яснює Мін’юст Державне підприємство «Національні інформаційні системи&raq...
Кращі матеріали