Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як вносяться зміни до штатного розпису?

Практична ситуація

Підприємству потрібно внести зміни до штатного розпису в середині року. Чи можливо це? Чи є обмеження щодо кількості таких змін протягом року? Як правильно це зробити?

Порядок оформлення, затвердження та внесення змін до штатного розпису законодавством не встановлено. Є лише затверджена наказом Мінфіну від 28.01.2002 № 57 форма штатного розпису для підприємств, установ та організацій, які фінансуються з бюджету.

Згідно зі ст. 64 Господарського кодексу від 16.01.2003 № 436-IV підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру, встановлює чисельність працівників і штатний розпис.

Відповідно, рішення про внесення змін до штатного розпису роботодавець приймає самостійно. Тобто він має право вносити зміни до штатного розпису в будь-який момент протягом календарного року, зафіксувавши таке рішення в розпорядчому документі. Такі зміни можуть бути внесені, зокрема, у разі:

  • створення нових і ліквідації наявних структурних підрозділів;
  • уведення посад/професій;
  • виведення виходячи з потреб виробництва певної кількості штатних одиниць;
  • зміни раніше визначених умов праці у зв’язку зі змінами в організації виробництва та праці.

Кількість і періодичність унесення змін до штатного розпису протягом року в таких випадках законодавством не обмежується.

Порядок унесення змін до штатного розпису залежить насамперед від характеру таких змін. Для внесення змін видається наказ про затвердження штатного розпису в новій редакції та скасування чинного (див. зразок). Зазвичай новий штатний розпис набирає чинності з першого числа наступного місяця.

У разі введення/виведення посад (професій), зміни раніше визначених умов праці працівників рекомендується видати наказ про внесення змін до штатного розпису без його заміни, тобто затверджувати штатний розпис у новій редакції не потрібно.

Коментарі до матеріалу
Статті за темою
25.11.2025
Ліквідація юрособи: підготовка та передання документів до архіву
Юрособа, що ліквідується, повинна передати свої документи, зокрема кадрові та первинні, до архіву. У статті розглянемо, які нормативні документи регламентують цю процедуру та яких правил при цьому слід дотримуватися. Один з етапів процедури ліквідації юрособи – це передання документів, що підл...
10.11.2025
Відновлення знищених унаслідок обстрілу кадрових документів
В статті роз’яснюємо, як відновити знищені паперові кадрові документи, що згоріли після обстрілу. Війна, на жаль, триває. А внаслідок обстрілів і руйнувань відбувається втрата чи знищення документів, зокрема і кадрових. З’ясуємо, як діяти роботодавцю в такому разі та як відновити докумен...
25.09.2025
Копії та витяги з наказів та протоколів: як оформити
Ця консультація про те, як правильно оформити копії та витяги із службових документів. Кадровикам часто доводиться робити копії чи витяги з документів, але не всі знають, як правильно їх оформити. Найчастіше працівники відділу кадрів мають справу з копіями та витягами з наказів та протоколів, тому р...
Популярне
04.11.2025
Воєнний стан продовжено: що треба знати кадровику?
Продовжено воєнний стан та мобілізацію строком на 90 діб: з 5 листопада 2025 року до 05:29 3 лютого 2026 року. Розглянемо особливості організації трудових відносин в умовах воєнного стану з урахуванням його продовження.  Продовжено воєнний стан та мобілізацію строком на 90 діб: з 5 листопа...
31.10.2025
Норми тривалості робочого часу – 2025
Норми тривалості робочого часу в останні роки розраховують, зважаючи на воєнний стан, строк дії якого на разі продовжено до 05:29 03.02.2026 (відповідний Указ Президента затверджено Законом від 21.10.2025 № 4643-ІХ). Розраховані норми тривалості робочого часу в умовах воєнного стану – далі у...
03.12.2025
Критерії визнання підприємств важливими в галузі сільського господарства з метою бронювання
У статті розглянуто, як агропідприємству отримати статус критично важливого з метою бронювання працівників, ураховуючи нові вимоги законодавства. Унаслідок реорганізації були об’єднані в одне відомство Мінекономіки, Мінагрополітики та Міндовкілля. Згідно з наказом Міністерства економіки, довкі...
Нове
05.12.2025
Паперова трудова книжка знищена: чи потрібно відновлювати?
Розглянемо, як бути в ситуації, якщо паперова трудова книжка працівника знищена. Практична ситуація Паперову трудову книжку працівника, яка зберігалася в нього, знищено під час війни. Чи обов’язково відновлювати її та як це зробити? Якщо паперова трудова книжка зберігалася у працівника, то,...
25.11.2025
Ліквідація юрособи: підготовка та передання документів до архіву
Юрособа, що ліквідується, повинна передати свої документи, зокрема кадрові та первинні, до архіву. У статті розглянемо, які нормативні документи регламентують цю процедуру та яких правил при цьому слід дотримуватися. Один з етапів процедури ліквідації юрособи – це передання документів, що підл...
10.11.2025
Відновлення знищених унаслідок обстрілу кадрових документів
В статті роз’яснюємо, як відновити знищені паперові кадрові документи, що згоріли після обстрілу. Війна, на жаль, триває. А внаслідок обстрілів і руйнувань відбувається втрата чи знищення документів, зокрема і кадрових. З’ясуємо, як діяти роботодавцю в такому разі та як відновити докумен...
Кращі матеріали