Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як вносяться зміни до штатного розпису?

Практична ситуація

Підприємству потрібно внести зміни до штатного розпису в середині року. Чи можливо це? Чи є обмеження щодо кількості таких змін протягом року? Як правильно це зробити?

Порядок оформлення, затвердження та внесення змін до штатного розпису законодавством не встановлено. Є лише затверджена наказом Мінфіну від 28.01.2002 № 57 форма штатного розпису для підприємств, установ та організацій, які фінансуються з бюджету.

Згідно зі ст. 64 Господарського кодексу від 16.01.2003 № 436-IV підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру, встановлює чисельність працівників і штатний розпис.

Відповідно, рішення про внесення змін до штатного розпису роботодавець приймає самостійно. Тобто він має право вносити зміни до штатного розпису в будь-який момент протягом календарного року, зафіксувавши таке рішення в розпорядчому документі. Такі зміни можуть бути внесені, зокрема, у разі:

  • створення нових і ліквідації наявних структурних підрозділів;
  • уведення посад/професій;
  • виведення виходячи з потреб виробництва певної кількості штатних одиниць;
  • зміни раніше визначених умов праці у зв’язку зі змінами в організації виробництва та праці.

Кількість і періодичність унесення змін до штатного розпису протягом року в таких випадках законодавством не обмежується.

Порядок унесення змін до штатного розпису залежить насамперед від характеру таких змін. Для внесення змін видається наказ про затвердження штатного розпису в новій редакції та скасування чинного (див. зразок). Зазвичай новий штатний розпис набирає чинності з першого числа наступного місяця.

У разі введення/виведення посад (професій), зміни раніше визначених умов праці працівників рекомендується видати наказ про внесення змін до штатного розпису без його заміни, тобто затверджувати штатний розпис у новій редакції не потрібно.

Коментарі до матеріалу
Статті за темою
25.09.2025
Копії та витяги з наказів та протоколів: як оформити
Ця консультація про те, як правильно оформити копії та витяги із службових документів. Кадровикам часто доводиться робити копії чи витяги з документів, але не всі знають, як правильно їх оформити. Найчастіше працівники відділу кадрів мають справу з копіями та витягами з наказів та протоколів, тому р...
25.08.2025
Чи може працівник подати до ПФУ свою паперову трудову книжку для оцифрування без участі роботодавця?
Відповідаємо на запитання, чи може працівник самостійно подати свою паперову трудову книжку до ПФУ для оцифрування.  Практична ситуація На підприємстві у багатьох працівників ще не оцифровані трудові книжки. Чи мають вони право самостійно подати до ПФУ свої паперові трудові? Так, мають право....
13.08.2025
Табелювання працівників в окремих ситуаціях
У статті розглянуто не врегульовані законодавством особливості заповнення Табеля обліку використання робочого часу в окремих ситуаціях.  Роботодавці зобов’язані забезпечувати достовірний облік виконуваної працівниками роботи. З цією метою ведеться Табель обліку використання робочого часу....
Популярне
01.08.2025
Воєнний стан продовжено: що треба знати кадровику?
Продовжено воєнний стан та мобілізацію строком на 90 діб: з 8 серпня 2025 року до 05:29 5 листопада 2025 року. Розглянемо особливості організації трудових відносин в умовах воєнного стану з урахуванням його продовження.  Продовжено воєнний стан та мобілізацію строком на 90 діб: з 8 серпня 2025 ...
31.07.2025
Норми тривалості робочого часу – 2025
Норми тривалості робочого часу в останні роки розраховують, зважаючи на воєнний стан, строк дії якого на разі продовжено до 05:29 05.11.2025 (відповідний Указ Президента затверджено Законом від 15.07.2025 № 4524-ІХ). Розраховані норми тривалості робочого часу в умовах воєнного стану – далі у с...
10.09.2025
Чи має право працівник відмовитися від відрядження?
Так, працівник має право відмовитися від поїздки у відрядження, але лише в таких випадках. Працівник відмовляється від відрядження: чи можливо Так, працівник має право відмовитися від поїздки у відрядження, але лише в таких випадках. 1. Він належить до категорії працівників, яких заборонено направ...
Нове
14.10.2025
Колективний договір: уточнюємо умови
У даній консультації розглянемо загальні правила, яких слід дотримуватись при укладенні колективного договору.  Строк дії колективного договору законодавством не передбачено. Однак на практиці колективний договір укладають на один або два роки. У кінці року, навіть якщо строк дії цього док...
07.10.2025
Протягом якого часу слід зберігати копії військово-облікових документів працівників, з якими припинено трудові відносини?
Відповідаємо на запитання щодо строку зберігання копій військово-облікових документів звільнених працівників. Ситуація із практики Скільки часу має зберігати роботодавець копії військово-облікових документів звільнених військовозобов’язаних працівників? Терміни зберігання документів, що форм...
06.10.2025
Чи можна оформити порядок ведення кадрового діловодства на підприємстві під час воєнного стану лише наказом?
З’ясовуємо, чи можна оформити порядок ведення кадрового діловодства під час воєнного стану лише наказом та наводимо його зразок. Практична ситуація На підприємстві не розроблено порядок ведення кадрового діловодства в період дії воєнного стану. Чи можна оформити його лише розпорядчим документ...
Кращі матеріали