Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

У яких межах можна притягти головного бухгалтера до матеріальної відповідальності за завданий збиток?

У декларації з податку на прибуток головний бухгалтер припустилася помилки. При виправленні цієї помилки шляхом подання уточнюючої декларації підприємство донарахувало та сплатило податкові зобов'язання, а також 3%-вий штраф, передбачений п. 50.1 Податкового кодексу. Сума штрафу становила 25 000 грн. Зараз головний бухгалтер звільняється з підприємства. Чи можна стягнути з неї збитки, завдані підприємству, у сумі сплаченого підприємством штрафу?

Притягнути головного бухгалтера до матеріальної відповідальності можна. Проте з дотриманням ряду правил щодо розміру і строків погашення матеріального збитку. І перш ніж карати, потрібно досконально розібратися у причинах помилки.

Пояснимо докладніше.

Правила притягання до матеріальної відповідальності працівників підприємства встановлені гл. IX КЗпП. Так, у ст. 130 КЗпП сказано, що до матеріальної відповідальності працівники можуть бути притягнуті за наявності одночасно чотирьох умов:

  1. працівник порушив свої трудові обов'язки;
  2. у підприємства є прямий дійсний збиток;
  3. є причинний зв'язок між порушенням і збитком;
  4. установлена провина працівника у завданні збитку.

  1. працівник порушив свої трудові обов'язки;
  2. у підприємства є прямий дійсний збиток;
  3. є причинний зв'язок між порушенням і збитком;
  4. установлена провина працівника у завданні збитку.
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
16.09.2025
Не видали аванс на відрядження: чи буде штраф?
У статті розповімо, яку відповідальність установлено для роботодавця, який не видав працівнику аванс на відрядження, та чи застосовуються штрафи в період воєнного стану. Із статті ви дізнаєтесь: чи можна відправити працівника у відрядження без авансу, якщо у підприємства немає грошей; чи передб...
13.08.2025
Табелювання працівників в окремих ситуаціях
У статті розглянуто не врегульовані законодавством особливості заповнення Табеля обліку використання робочого часу в окремих ситуаціях.  Роботодавці зобов’язані забезпечувати достовірний облік виконуваної працівниками роботи. З цією метою ведеться Табель обліку використання робочого часу....
25.07.2025
Представник працівників: навіщо потрібен та як обрати?
На вашому підприємстві немає профспілкової організації? Тоді дізнайтеся, з ким роботодавець повинен погоджувати окремі питання трудового законодавства (порядок оплати праці, складання графіку відпусток тощо). Трудовим законодавством передбачено, що в тих випадках, коли на підприємстві немає первинно...
Популярне
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів: у яких випадках підприємству вигідно його створювати
Розповімо, які підприємства можуть оптимізувати податок на прибуток шляхом створення резерву сумнівних боргів та як правильно сформувати цей резерв, щоб не було претензій з боку контролюючих органів. У чому полягає проблема: оптимізація об’єкта обкладення податком на прибуток для деяких підпри...
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної ...
20.06.2025
Як розрахувати резерв відпусток на дату балансу
У статті розповімо про порядок формування резерву відпусток і регулярність його перегляду. Чи треба щомісячно інвентаризувати резерв? Забезпечення на оплату відпусток формується для рівномірного розподілу витрат на відпустки між звітними періодами. Його створення – обов’язок підприємства...
Нове
17.09.2025
Як оплачувати відрядження працівника, якому встановлено неповний робочий час
У статті розповімо, як розрахувати середньоденний і денний заробіток для оплати днів відрядження працівника, якому встановлено неповний робочий час. Розглянемо, чи впливатиме на розмір оплати часу відрядження встановлення працівнику неповного робочого часу. Як оплачуються дні відрядження? Нагадаємо...
17.09.2025
Чи можна направити у відрядження надомних і дистанційних працівників?
У статті нагадаємо, хто є надомними та дистанційними працівниками, та розповімо, чи можна відправляти їх у службові відрядження. Сьогодні дедалі більше компаній використовують гнучкі форми зайнятості – надомну та дистанційну роботу. У зв’язку із цим у роботодавців виникає логічне запитан...
16.09.2025
Авансовий звіт: форма, строки, порядок заповнення, зразки
У статті розповімо, коли потрібно складати Звіт про використання коштів/електронних грошей, виданих на відрядження або під звіт, які строки його подання та правила заповнення. Основні зміни щодо авансового звіту відбулися ще у 2023 році: було оновлено його форму та випадки обов’язкового застос...
Кращі матеріали