Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Стажування без оплати: чим це загрожує роботодавцю?

Підприємство хоче взяти на роботу нового співробітника. Але перш ніж оформити з ним трудові відносини, пропонує пройти стажування для перевірки його професійного рівня та навчання необхідним навичкам. Стажування полягає в тому, що майбутній співробітник безплатно виконує роботу, яку йому доведеться виконувати на цій посаді, протягом якогось часу до офіційного оформлення з ним трудових відносин. Чи правомірні такі дії підприємства? І якщо ні, то що загрожує підприємству та його посадовим особам за таке стажування майбутнього працівника?

Дії підприємства неправомірні, оскільки таку роботу не можна назвати стажуванням.

Стажування – це професійне навчання безпосередньо на робочому місці на виробництві або у сфері послуг для отримання відповідної кваліфікації або приведення кваліфікації у відповідність із вимогами сучасного виробництва та сфери послуг (ст. 8 Закону від 05.07.12 р. № 5067-VI (далі – Закон № 5067).

Згідно із Законом № 5067 стажування передбачене:

  • для студентів вишів та учнів професійно-технічних навчальних закладів, які здобули професію (кваліфікацію) за освітньо-кваліфікаційним рівнем «кваліфікований працівник», «молодший спеціаліст», «бакалавр», «спеціаліст» і продовжують навчатися на наступному освітньо-кваліфікаційному рівні. Вони мають право проходити стажування за майбутньою професією (спеціальністю) на будь-якому підприємстві – на умовах, визначених договором про стажування, у вільний від навчання час (ч. 1 ст. 29);
  • зареєстрованих безробітних. Вони можуть стажуватися на підставі договору, укладеного між державними центрами зайнятості, роботодавцем і безробітним (ч. 3 ст. 35 Закону № 5067).
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
14.11.2025
У воєнний період підприємство змінює режим роботи: як оформити відносини із працівниками
У статті розповімо, як підприємству змінити режим роботи та якими документами це оформити. Під час воєнного стану багато підприємств установлюють персоналу режим неповного робочого дня. Такий крок зазвичай викликаний економічними факторами (наприклад, скоротилася кількість замовлень, але підприємств...
11.11.2025
Припинення трудових відносин у разі ліквідації підприємства
Ліквідація підприємства є підставою для припинення трудових відносин із працівниками підприємства. Розглянемо, як має діяти роботодавець у такому разі та які норми трудового права мають бути враховані для запобігання трудовим спорам з працівниками. Ліквідація підприємства є підставою для припинення ...
11.11.2025
Індексація зарплати в листопаді 2025 року
У статті викладено особливості проведення індексації зарплати в листопаді 2025 року та наведено декілька практичних прикладів. Уже п’ять місяців поспіль коефіцієнти індексації не змінюються. 2025 року право на індексацію виникло лише в липні – для тих працівників, яким не підвищували окл...
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної па...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
Нове
14.11.2025
У воєнний період підприємство змінює режим роботи: як оформити відносини із працівниками
У статті розповімо, як підприємству змінити режим роботи та якими документами це оформити. Під час воєнного стану багато підприємств установлюють персоналу режим неповного робочого дня. Такий крок зазвичай викликаний економічними факторами (наприклад, скоротилася кількість замовлень, але підприємств...
14.11.2025
Призупинення дії трудового договору: документальне оформлення
У статті розглянуто, які документи потрібно оформити для призупинення дії трудового договору. Призупинення дії трудового договору: застосовуємо нові правила У статті ми розповімо, які документи і як саме потрібно їх оформити для призупинення трудового договору. Загальні правила Правила призупинення...
14.11.2025
Чи можна встановлювати додаткові вихідні дні замість святкових?
У статті ми з’ясували, чи правомірно під час дії воєнного стану встановлювати на підприємстві додаткові вихідні або святкові дні та як це правильно зробити. Під час воєнного стану не діє норма ст. 73 КЗпП, якою встановлено святкові й неробочі дні в мирний час. Також не застосовуються норми ч. ...
Кращі матеріали