Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Залучаємо співробітника до роботи у вихідний день: як оформити

Із цієї статті ви дізнаєтеся: у яких випадках правомірно викликати співробітників для роботи у вихідний день і кого заборонено залучати до роботи у вихідні дні.

Що можна зробити на практиці: правильно оформити процедуру залучення співробітника до роботи в його вихідний день.

У свої вихідні дні всі співробітники без винятку повинні відпочивати від робочих буднів. Однак бувають ситуації, коли роботодавець змушений залучити співробітника до роботи в його законний вихідний. У консультації ми розповімо, коли роботодавець має право на законних підставах залучати співробітника до роботи у вихідний день і як правильно оформити його вихід на роботу в такий день.

У ст. 71 КЗпП прямо передбачено, що робота у вихідні дні заборонена. Однак у виняткових випадках залучення співробітника до роботи в його вихідний день допускається. Усі ці випадки передбачені в ч. 2 ст. 71 КЗпП, і даний перелік є вичерпним. Тобто роботодавець не має права «придумати» свої підстави й викликати співробітника на роботу у вихідний день, посилаючись на них.

Зверніть увагу! Заборона залучати до роботи у вихідний день стосується не загального вихідного дня – неділі (ст. 67 КЗпП), а вихідного дня працівника, який визначений у правилах внутрішнього трудового розпорядку підприємства (при п’ятиденному робочому тижні це зазвичай субота та неділя). Крім того, не потрібно ототожнювати вихідні дні зі святковими та неробочими днями, зазначеними в ст. 73 КЗпП (наприклад, 1 січня, 1 травня і т. д.).

Коли припустимо залучати співробітника до роботи у вихідний день?

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
14.11.2025
Призупинення дії трудового договору: документальне оформлення
У статті розглянуто, які документи потрібно оформити для призупинення дії трудового договору. Призупинення дії трудового договору: застосовуємо нові правила У статті ми розповімо, які документи і як саме потрібно їх оформити для призупинення трудового договору. Загальні правила Правила призупинення...
16.10.2025
Перебування у відрядженні: як підтвердити фактичну кількість днів
Вимога щодо наявності одного чи декількох документальних доказів перебування особи у відрядженні часто є проблемою для бухгалтера. Особливої гостроти вона набуває, якщо працівник направляється у відрядження на автомобілі. Адже в такому разі може не бути жодних документів, що підтверджують проїзд та/...
28.08.2025
Допомога засновнику на лікування за кордоном: документальне оформлення та облік
У статті розглянемо умови звільнення допомоги на лікування від обкладення ПДФО та військовим збором та з’ясуємо, чи оподатковуватиметься така допомога засновнику на лікування за кордоном. Законодавство не забороняє підприємству надавати допомогу на лікування працівникам та іншим фізособам, у т...
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної па...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
Нове
14.11.2025
У воєнний період підприємство змінює режим роботи: як оформити відносини із працівниками
У статті розповімо, як підприємству змінити режим роботи та якими документами це оформити. Під час воєнного стану багато підприємств установлюють персоналу режим неповного робочого дня. Такий крок зазвичай викликаний економічними факторами (наприклад, скоротилася кількість замовлень, але підприємств...
14.11.2025
Призупинення дії трудового договору: документальне оформлення
У статті розглянуто, які документи потрібно оформити для призупинення дії трудового договору. Призупинення дії трудового договору: застосовуємо нові правила У статті ми розповімо, які документи і як саме потрібно їх оформити для призупинення трудового договору. Загальні правила Правила призупинення...
14.11.2025
Чи можна встановлювати додаткові вихідні дні замість святкових?
У статті ми з’ясували, чи правомірно під час дії воєнного стану встановлювати на підприємстві додаткові вихідні або святкові дні та як це правильно зробити. Під час воєнного стану не діє норма ст. 73 КЗпП, якою встановлено святкові й неробочі дні в мирний час. Також не застосовуються норми ч. ...
Кращі матеріали