Прийняття на роботу осіб з інвалідністю
Кадрові документи для «трудових» перевірок
Працевлаштування осіб з інвалідністю – досить педантична тема. За невиконання встановлених законодавством нормативів до роботодавця може бути застосована адміністративна відповідальність. При цьому, приймаючи на роботу осіб з інвалідністю, роботодавець повинен пам'ятати про певні пільги, які передбачені для них. У консультації розглянемо порядок оформлення трудових правовідносин із даною категорією працівників та деякі особливості їх роботи.
Почнемо з визначення. Особа з інвалідністю – це особа зі стійким розладом функцій організму, який може призводити до обмеження його життєдіяльності, унаслідок чого держава зобов'язана створити умови для реалізації їм прав нарівні з іншими громадянами та забезпечити її соціальний захист (ст. 2 Закону № 875).
Законом № 875 затверджено норматив щодо працевлаштування осіб з інвалідністю (ст. 19):
- при кількості працівників від 8 до 25 чоловік – одне робоче місце;
- якщо працює понад 25 чоловік – 4 % середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік.
Виконання даного нормативу важливе для роботодавця, адже в противному разі йому загрожують штрафні санкції, а саме:
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року