Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Підприємство було перетворене: який запис унести до трудових книжок співробітників?


Наше підприємство було реорганізоване шляхом перетворення, але всі співробітники залишаються працювати на своїх посадах. Який запис потрібно внести до трудових книжок – про переведення чи якийсь інший?


Ні, у такому разі вносити запис про переведення до трудових книжок співробітників не потрібно. Проте необхідно внести запис про реорганізацію підприємства. Пояснимо докладніше.

У разі реорганізації підприємства (злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення) дія трудових договорів із працівниками продовжується. Припинення трудового договору за ініціативою власника або уповноваженого ним органу можливе тільки в разі скорочення чисельності або штату працівників (п. 1 ст. 40 КЗпП) у результаті перетворення роботодавця. Тобто саме по собі перетворення підприємства не є підставою для переведення або звільнення співробітників.

Для довідки. Перетворення юридичної особи – це зміна його організаційно-правової форми. У разі перетворення до нової юрособи переходить усе майно, усі права та обов’язки його попередника (ст. 108 Цивільного кодексу).

Якщо скорочення працівників у результаті перетворення підприємства не було, то до трудової книжки вноситься тільки запис про реорганізацію підприємства.

У законодавстві не уточнюється, яким має бути формулювання. Як діяти, роз'яснює Мінсоцполітики (лист від 10.05.12 р. № 75/06/186-12). Зокрема, у разі реорганізації (у т. ч. шляхом перетворення) до трудової книжки необхідно внести запис за аналогією з перейменуванням підприємства (п. 2.15 Інструкції, затвердженої спільним наказом Мінпраці, Мін’юсту, Мінсоцзахисту населення від 29.07.93 р. № 58). Наприклад, у трудовій книжці у графі 3 пишеться: «Товариство з обмеженою відповідальністю «Самара» з 15.12.18 р. реорганізоване на Приватне акціонерне товариство «Самара». У графі 4 слід зазначити реквізити наказу про реорганізацію шляхом перетворення, його дату і номер.

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Статті за темою
14.11.2025
У воєнний період підприємство змінює режим роботи: як оформити відносини із працівниками
У статті розповімо, як підприємству змінити режим роботи та якими документами це оформити. Під час воєнного стану багато підприємств установлюють персоналу режим неповного робочого дня. Такий крок зазвичай викликаний економічними факторами (наприклад, скоротилася кількість замовлень, але підприємств...
14.11.2025
Призупинення дії трудового договору: документальне оформлення
У статті розглянуто, які документи потрібно оформити для призупинення дії трудового договору. Призупинення дії трудового договору: застосовуємо нові правила У статті ми розповімо, які документи і як саме потрібно їх оформити для призупинення трудового договору. Загальні правила Правила призупинення...
11.11.2025
Припинення трудових відносин у разі ліквідації підприємства
Ліквідація підприємства є підставою для припинення трудових відносин із працівниками підприємства. Розглянемо, як має діяти роботодавець у такому разі та які норми трудового права мають бути враховані для запобігання трудовим спорам з працівниками. Ліквідація підприємства є підставою для припинення ...
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної па...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
Нове
14.11.2025
У воєнний період підприємство змінює режим роботи: як оформити відносини із працівниками
У статті розповімо, як підприємству змінити режим роботи та якими документами це оформити. Під час воєнного стану багато підприємств установлюють персоналу режим неповного робочого дня. Такий крок зазвичай викликаний економічними факторами (наприклад, скоротилася кількість замовлень, але підприємств...
14.11.2025
Призупинення дії трудового договору: документальне оформлення
У статті розглянуто, які документи потрібно оформити для призупинення дії трудового договору. Призупинення дії трудового договору: застосовуємо нові правила У статті ми розповімо, які документи і як саме потрібно їх оформити для призупинення трудового договору. Загальні правила Правила призупинення...
14.11.2025
Чи можна встановлювати додаткові вихідні дні замість святкових?
У статті ми з’ясували, чи правомірно під час дії воєнного стану встановлювати на підприємстві додаткові вихідні або святкові дні та як це правильно зробити. Під час воєнного стану не діє норма ст. 73 КЗпП, якою встановлено святкові й неробочі дні в мирний час. Також не застосовуються норми ч. ...
Кращі матеріали