Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Підприємство було перетворене: який запис унести до трудових книжок співробітників?


Наше підприємство було реорганізоване шляхом перетворення, але всі співробітники залишаються працювати на своїх посадах. Який запис потрібно внести до трудових книжок – про переведення чи якийсь інший?


Ні, у такому разі вносити запис про переведення до трудових книжок співробітників не потрібно. Проте необхідно внести запис про реорганізацію підприємства. Пояснимо докладніше.

У разі реорганізації підприємства (злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення) дія трудових договорів із працівниками продовжується. Припинення трудового договору за ініціативою власника або уповноваженого ним органу можливе тільки в разі скорочення чисельності або штату працівників (п. 1 ст. 40 КЗпП) у результаті перетворення роботодавця. Тобто саме по собі перетворення підприємства не є підставою для переведення або звільнення співробітників.

Для довідки. Перетворення юридичної особи – це зміна його організаційно-правової форми. У разі перетворення до нової юрособи переходить усе майно, усі права та обов’язки його попередника (ст. 108 Цивільного кодексу).

Якщо скорочення працівників у результаті перетворення підприємства не було, то до трудової книжки вноситься тільки запис про реорганізацію підприємства.

У законодавстві не уточнюється, яким має бути формулювання. Як діяти, роз'яснює Мінсоцполітики (лист від 10.05.12 р. № 75/06/186-12). Зокрема, у разі реорганізації (у т. ч. шляхом перетворення) до трудової книжки необхідно внести запис за аналогією з перейменуванням підприємства (п. 2.15 Інструкції, затвердженої спільним наказом Мінпраці, Мін’юсту, Мінсоцзахисту населення від 29.07.93 р. № 58). Наприклад, у трудовій книжці у графі 3 пишеться: «Товариство з обмеженою відповідальністю «Самара» з 15.12.18 р. реорганізоване на Приватне акціонерне товариство «Самара». У графі 4 слід зазначити реквізити наказу про реорганізацію шляхом перетворення, його дату і номер.

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Статті за темою
14.11.2025
Призупинення дії трудового договору: документальне оформлення
У статті розглянуто, які документи потрібно оформити для призупинення дії трудового договору. Призупинення дії трудового договору: застосовуємо нові правила У статті ми розповімо, які документи і як саме потрібно їх оформити для призупинення трудового договору. Загальні правила Правила призупинення...
11.11.2025
Припинення трудових відносин у разі ліквідації підприємства
Ліквідація підприємства є підставою для припинення трудових відносин із працівниками підприємства. Розглянемо, як має діяти роботодавець у такому разі та які норми трудового права мають бути враховані для запобігання трудовим спорам з працівниками. Ліквідація підприємства є підставою для припинення ...
10.11.2025
Відновлення знищених унаслідок обстрілу кадрових документів
В статті роз’яснюємо, як відновити знищені паперові кадрові документи, що згоріли після обстрілу. Війна, на жаль, триває. А внаслідок обстрілів і руйнувань відбувається втрата чи знищення документів, зокрема і кадрових. З’ясуємо, як діяти роботодавцю в такому разі та як відновити докумен...
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної па...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
Нове
14.11.2025
Призупинення дії трудового договору: документальне оформлення
У статті розглянуто, які документи потрібно оформити для призупинення дії трудового договору. Призупинення дії трудового договору: застосовуємо нові правила У статті ми розповімо, які документи і як саме потрібно їх оформити для призупинення трудового договору. Загальні правила Правила призупинення...
12.11.2025
Якщо заборгованість із зарплати виплачується у листопаді 2025 року
Компенсація громадянам втрати частини доходів у зв’язку з порушенням строків їх виплати провадиться в разі затримки виплати доходів на один і більше календарних місяців відповідно до Порядку, затвердженого постановою КМУ від 21.02.2001 № 159. Сума компенсації обчислюється як добуток нарахован...
11.11.2025
Припинення трудових відносин у разі ліквідації підприємства
Ліквідація підприємства є підставою для припинення трудових відносин із працівниками підприємства. Розглянемо, як має діяти роботодавець у такому разі та які норми трудового права мають бути враховані для запобігання трудовим спорам з працівниками. Ліквідація підприємства є підставою для припинення ...
Кращі матеріали