Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Оформлення працівника на тимчасовій і постійній основі: етапи працевлаштування

Як відкрити торгівлю: документи, процедура, бухоблік і розрахунки

Торговельна діяльність для підприємств: документи, процедура, бухоблік і розрахунки

Суб’єкти господарювання, які займаються торгівлею, підбираючи собі персонал, повинні знати, на який строк їм потрібні співробітники, оскільки це впливає на порядок оформлення. У консультації розглянемо різні варіанти: коли працівників наймають виключно на літній сезон і коли на постійній основі.

Часто суб’єкти господарювання, які ведуть торговельну діяльність, укладають не трудові, а цивільно-правові договори (далі – ЦПД). Діюче законодавство не забороняє оформляти такі договори. Однак хочемо вас попередити, що укладання ЦПД у подібних ситуаціях може бути розцінене перевіряючими з Держпраці як неоформлення трудових відносин (постанова ВСУ від 04.07.18 р., ЄДРСР, реєстр. № 751488848). А це чревате штрафом у розмірі 30 мінімальних заробітних плат (далі – МЗП) на момент виявлення порушення (ст. 265 КЗпП), причому за кожного неоформленого працівника. Сьогодні розмір штрафу становить 125 190 грн.

Водночас вихід із ситуації є. Навіть якщо працівник потрібен тільки на літній період, з ним можна укласти строковий трудовий договір (ч. 2 ст. 23 КЗпП). Тоді дотримується діюче та трудове законодавство, що дозволяє уникнути штрафів, та інтереси роботодавця, оскільки після закінчення дії строкового трудового договору працівник підлягає звільненню.

Розглянемо порядок оформлення співробітників як за безстроковим, так і за строковим трудовим договором. Процедура працевлаштування складається з декількох етапів.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
14.11.2025
У воєнний період підприємство змінює режим роботи: як оформити відносини із працівниками
У статті розповімо, як підприємству змінити режим роботи та якими документами це оформити. Під час воєнного стану багато підприємств установлюють персоналу режим неповного робочого дня. Такий крок зазвичай викликаний економічними факторами (наприклад, скоротилася кількість замовлень, але підприємств...
14.11.2025
Призупинення дії трудового договору: документальне оформлення
У статті розглянуто, які документи потрібно оформити для призупинення дії трудового договору. Призупинення дії трудового договору: застосовуємо нові правила У статті ми розповімо, які документи і як саме потрібно їх оформити для призупинення трудового договору. Загальні правила Правила призупинення...
11.11.2025
Припинення трудових відносин у разі ліквідації підприємства
Ліквідація підприємства є підставою для припинення трудових відносин із працівниками підприємства. Розглянемо, як має діяти роботодавець у такому разі та які норми трудового права мають бути враховані для запобігання трудовим спорам з працівниками. Ліквідація підприємства є підставою для припинення ...
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної па...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
Нове
14.11.2025
У воєнний період підприємство змінює режим роботи: як оформити відносини із працівниками
У статті розповімо, як підприємству змінити режим роботи та якими документами це оформити. Під час воєнного стану багато підприємств установлюють персоналу режим неповного робочого дня. Такий крок зазвичай викликаний економічними факторами (наприклад, скоротилася кількість замовлень, але підприємств...
14.11.2025
Призупинення дії трудового договору: документальне оформлення
У статті розглянуто, які документи потрібно оформити для призупинення дії трудового договору. Призупинення дії трудового договору: застосовуємо нові правила У статті ми розповімо, які документи і як саме потрібно їх оформити для призупинення трудового договору. Загальні правила Правила призупинення...
14.11.2025
Чи можна встановлювати додаткові вихідні дні замість святкових?
У статті ми з’ясували, чи правомірно під час дії воєнного стану встановлювати на підприємстві додаткові вихідні або святкові дні та як це правильно зробити. Під час воєнного стану не діє норма ст. 73 КЗпП, якою встановлено святкові й неробочі дні в мирний час. Також не застосовуються норми ч. ...
Кращі матеріали