Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Навчання та атестація працівників

05.04.2018

Процедура і особливості проведення атестації робочих місць за умовами праці

Розглянемо особливості організації навчання працівників, а також документального оформлення та обліку витрат на таке навчання.

Для професійної підготовки та підвищення кваліфікації працівників власник або уповноважений ним орган може організувати індивідуальне, бригадне, курсове та інше виробниче навчання за рахунок підприємства, організації, установи (ст. 201 КЗпП). Загальні принципи організації професійного навчання працівників викладено в Законі № 4312.

Так, роботодавець може здійснювати формальне та неформальне професійне навчання працівників (п. 6, 7 ст. 6 Закону № 4312).

Формальне навчання – це традиційний вид професійного навчання працівників, при якому знання, уміння та навички здобуваються в навчальному закладі або безпосередньо в роботодавця відповідно до вимог державних стандартів осіти. За результатами такого навчання видається документ про освіту установленого зразка – диплом бакалавра, магістра і т. п.

Під неформальним навчанням мається на увазі отримання працівниками професійних знань, умінь і навичок (п. 1 ст. 1 Закону № 4312). При цьому місце отримання таких знань, умінь і навичок, строк і форма навчання не регламентовані.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
14.11.2025
Призупинення дії трудового договору: документальне оформлення
У статті розглянуто, які документи потрібно оформити для призупинення дії трудового договору. Призупинення дії трудового договору: застосовуємо нові правила У статті ми розповімо, які документи і як саме потрібно їх оформити для призупинення трудового договору. Загальні правила Правила призупинення...
24.10.2025
Юрособа придбала земельну ділянку у фізособи: як визначити базу оподаткування для утримання ПДФО та військового збору?
Розповімо, як визначити базу оподаткування доходу фізособи від продажу юрособі земельної ділянки та чи можна використовувати як оціночну вартість ділянки її НГО. Найбільше запитань у разі купівлі земельних ділянок у фізосіб виникає у юросіб під час визначення бази обкладення ПДФО і військовим збо...
17.10.2025
Оплата практики учнів закладів професійної освіти та керівників практики
Практика учнів закладів професійної освіти в деяких випадках є оплачуваної, та керівник практики на підприємстві також має отримати відповідну оплату. Які є умови для оплати практики та як це відобразити у звітності, розповімо у статті.  Щодо оплати часу виробничої практики учнів професійного н...
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
23.10.2025
Інвентаризація кредиторської та дебіторської заборгованості
У статті розповімо про особливості проведення інвентаризації дебіторської та кредиторської заборгованостей підприємства. Інвентаризація розрахунків підприємства є одним з етапів суцільної інвентаризації, яка проводиться перед складанням річної фінансової звітності. Інвентаризація дебіторської та кре...
Нове
14.11.2025
У воєнний період підприємство змінює режим роботи: як оформити відносини із працівниками
У статті розповімо, як підприємству змінити режим роботи та якими документами це оформити. Під час воєнного стану багато підприємств установлюють персоналу режим неповного робочого дня. Такий крок зазвичай викликаний економічними факторами (наприклад, скоротилася кількість замовлень, але підприємств...
14.11.2025
Призупинення дії трудового договору: документальне оформлення
У статті розглянуто, які документи потрібно оформити для призупинення дії трудового договору. Призупинення дії трудового договору: застосовуємо нові правила У статті ми розповімо, які документи і як саме потрібно їх оформити для призупинення трудового договору. Загальні правила Правила призупинення...
14.11.2025
Чи можна встановлювати додаткові вихідні дні замість святкових?
У статті ми з’ясували, чи правомірно під час дії воєнного стану встановлювати на підприємстві додаткові вихідні або святкові дні та як це правильно зробити. Під час воєнного стану не діє норма ст. 73 КЗпП, якою встановлено святкові й неробочі дні в мирний час. Також не застосовуються норми ч. ...
Кращі матеріали