• Швидкий пошук надійних рішень
    і практичної інформації

Uteka

Я шукаю...

Де шукати:

розширений пошук
Отримайте доступ до більше 2 мільйонів готових рішень, публікацій та оглядів
Оформити
передплату

Нещасний випадок на підприємстві: правові аспекти

15.02.2019 28 0 1

ЄСВ та виплати за рахунок коштів ФСС

У консультації ми розповімо, як повинен діяти роботодавець та які документи скласти, якщо на підприємстві стався нещасний випадок.

Нещасний випадок – це обмежена в часі подія або раптовий вплив на працівника небезпечного виробничого фактору або середовища, які відбулися при виконанні працівником своїх трудових обов'язків і внаслідок якого була завдана шкода здоров'ю працівника або настала його смерть (п. 5 ч. 1 ст. 1 Закону № 1105).

Законодавство розрізняє два види нещасних випадків: виробничі та невиробничі. При визначенні категорії нещасного випадку слід керуватися критеріями, установленими в п. 15 і 16 Порядку № 1232. Наприклад, до невиробничих відносяться нещасні випадки, основною причиною яких стало алкогольне, токсичне або наркотичне сп'яніння працівника, не пов'язане з виробничим процесом (пп. 4 п. 16 Порядку № 1232).

Зазначимо, що розслідування та оформлення виробничих нещасних випадків здійснюється відповідно до Порядку № 1232, а невиробничих – згідно з Порядком № 270. У цій консультації ми розглянемо розслідування тільки виробничих випадків.

Також нещасні випадки класифікують за видами залежно від причин настання та за іншими підставами. Така класифікація важлива при складанні документації, пов'язаної з нещасним випадком. При цьому слід керуватися Класифікатором, наведеним у додатку 4 до Порядку № 1232.

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали