Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Чи можна не звільняти співробітника, поки він не поверне ТМЦ

Ситуація. Завідувачка складу (матеріально відповідальна особа, далі – МВО) подала заяву про звільнення за власним бажанням за два тижні. Через 3 дні співробітницю повинні звільнити, але вона до цих пір не повернула ввірені їй товарно-матеріальні цінності (далі – ТМЦ).

У чому питання. Як підприємству вчинити в цій ситуації:

  • не звільняти співробітницю, поки вона не поверне ТМЦ або не компенсує їх вартість;
  • звільнити її, але не видавати трудову книжку і не проводити з нею остаточний розрахунок до повернення ТМЦ/компенсації вартості цінностей;
  • видати їй трудову книжку і провести розрахунок у день звільнення, утримавши з її зарплати суму матеріального збитку за неповернення ТМЦ.

Коротка відповідь. Неповернення ТМЦ не є підставою ні для продовження строку дії трудового договору, ні для невидачі трудової книжки і належних співробітникові виплат. Якщо завскладу не поверне ввірені їй цінності, стягнути з неї матеріальний збиток можна буде тільки в судовому порядку. Тепер поговоримо про ситуацію докладніше.

За загальним правилом працівник має право звільнитися за власним бажанням, попередивши про це роботодавця за 2 тижні (ст. 38 КЗпП). У деяких випадках співробітник може самостійно визначити дату звільнення (наприклад, під час вступу до вишу, виходу на пенсію тощо). Тобто після закінчення строку попередження роботодавець зобов'язаний звільнити співробітника, навіть якщо йдеться про звільнення МВО, яка не повернула ввірені їй ТМЦ.

У разі звільнення МВО роботодавець повинен провести інвентаризацію. Так, при зміні МВО інвентаризація цінностей обов'язкова (абзац четвертий п. 7 Положення, затвердженого наказом Мінфіну від 02.09.14 р. № 879, далі – Положення № 879).

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
14.11.2025
У воєнний період підприємство змінює режим роботи: як оформити відносини із працівниками
У статті розповімо, як підприємству змінити режим роботи та якими документами це оформити. Під час воєнного стану багато підприємств установлюють персоналу режим неповного робочого дня. Такий крок зазвичай викликаний економічними факторами (наприклад, скоротилася кількість замовлень, але підприємств...
14.11.2025
Призупинення дії трудового договору: документальне оформлення
У статті розглянуто, які документи потрібно оформити для призупинення дії трудового договору. Призупинення дії трудового договору: застосовуємо нові правила У статті ми розповімо, які документи і як саме потрібно їх оформити для призупинення трудового договору. Загальні правила Правила призупинення...
14.11.2025
Чи можна встановлювати додаткові вихідні дні замість святкових?
У статті ми з’ясували, чи правомірно під час дії воєнного стану встановлювати на підприємстві додаткові вихідні або святкові дні та як це правильно зробити. Під час воєнного стану не діє норма ст. 73 КЗпП, якою встановлено святкові й неробочі дні в мирний час. Також не застосовуються норми ч. ...
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
23.10.2025
Інвентаризація кредиторської та дебіторської заборгованості
У статті розповімо про особливості проведення інвентаризації дебіторської та кредиторської заборгованостей підприємства. Інвентаризація розрахунків підприємства є одним з етапів суцільної інвентаризації, яка проводиться перед складанням річної фінансової звітності. Інвентаризація дебіторської та кре...
Нове
14.11.2025
У воєнний період підприємство змінює режим роботи: як оформити відносини із працівниками
У статті розповімо, як підприємству змінити режим роботи та якими документами це оформити. Під час воєнного стану багато підприємств установлюють персоналу режим неповного робочого дня. Такий крок зазвичай викликаний економічними факторами (наприклад, скоротилася кількість замовлень, але підприємств...
14.11.2025
Призупинення дії трудового договору: документальне оформлення
У статті розглянуто, які документи потрібно оформити для призупинення дії трудового договору. Призупинення дії трудового договору: застосовуємо нові правила У статті ми розповімо, які документи і як саме потрібно їх оформити для призупинення трудового договору. Загальні правила Правила призупинення...
14.11.2025
Чи можна встановлювати додаткові вихідні дні замість святкових?
У статті ми з’ясували, чи правомірно під час дії воєнного стану встановлювати на підприємстві додаткові вихідні або святкові дні та як це правильно зробити. Під час воєнного стану не діє норма ст. 73 КЗпП, якою встановлено святкові й неробочі дні в мирний час. Також не застосовуються норми ч. ...
Кращі матеріали