Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Чи може роботодавець виправити помилку в трудовій книжці, допущену за колишнім місцем роботи співробітника?

Працівник виявив у своїй трудовій книжці помилку в записі, зробленому на попередньому місці роботи, і просить нинішнього роботодавця внести виправлення до неправильного запису. Чи має право нинішній роботодавець вносити такі виправлення? Як діяти працівникові у цьому випадку?

Ні, нинішній роботодавець не має права виправляти помилкові записи в трудовій книжці працівника, унесені колишнім роботодавцем. 

Пояснимо докладніше. Порядок ведення трудових книжок установлено Інструкцією, затвердженою наказом Мінпраці, Мін’юсту, Мінсоцзахисту від 29.07.93 р. № 58 (далі – Інструкція № 58). Зокрема, Інструкція № 58 передбачає, що:

  • у разі виявлення неправильного або неточного запису у відомостях про роботу, переведення, нагородження і заохочення виправлення виконується роботодавцем, який зробив неправильний або неточний запис (п. 2.6);
  • якщо підприємство, що зробило неправильний або неточний запис, ліквідоване, тоді виправлення може внести його правонаступник і засвідчити печаткою, а в разі відсутності правонаступника – вища організація, якій підпорядковувалося ліквідоване підприємство, а в разі відсутності такої – обласний державний архів або державний архів у м. Києві (п. 2.8).
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
15.09.2025
Працівники виконують роботу вдома: куди сплачувати податки із зарплати?
За чиєю адресою – роботодавця чи працівника – сплачувати податки, якщо співробітники працюють віддалено? У статті пояснимо, як визначити місце сплати зарплатних податків у таких ситуаціях. Бізнес вдома: що має врахувати підприємець Якщо працівники суб’єкта господарювання працюють в...
15.09.2025
Віддалена робота: як оформити відносини із найманими працівниками?
У статті розповімо про оформлення трудових відносин із працівниками, які виконують свої обов'язки дистанційно або вдома. Бізнес вдома: що має врахувати підприємець Якщо працівники суб'єкта господарювання виконують роботу, передбачену трудовим договором, вдома або в іншому місці поза офісом/виробничи...
10.09.2025
Документальне підтвердження витрат на відрядження
У статті докладно розповіли про те, які саме документи мають бути для підтвердження витрат у відрядженні. Витрати, понесені підзвітною особою у відрядженні, мають бути документально підтверджені. Інакше або у працівника виникне оподаткований дохід, або просто роботодавець не відшкодовуватиме такі ви...
Популярне
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів: у яких випадках підприємству вигідно його створювати
Розповімо, які підприємства можуть оптимізувати податок на прибуток шляхом створення резерву сумнівних боргів та як правильно сформувати цей резерв, щоб не було претензій з боку контролюючих органів. У чому полягає проблема: оптимізація об’єкта обкладення податком на прибуток для деяких підпри...
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної ...
20.06.2025
Як розрахувати резерв відпусток на дату балансу
У статті розповімо про порядок формування резерву відпусток і регулярність його перегляду. Чи треба щомісячно інвентаризувати резерв? Забезпечення на оплату відпусток формується для рівномірного розподілу витрат на відпустки між звітними періодами. Його створення – обов’язок підприємства...
Нове
16.09.2025
Авансовий звіт: форма, строки, порядок заповнення, зразки
У статті розповімо, коли потрібно складати Звіт про використання коштів/електронних грошей, виданих на відрядження або під звіт, які строки його подання та правила заповнення. Основні зміни щодо авансового звіту відбулися ще у 2023 році: було оновлено його форму та випадки обов’язкового застос...
15.09.2025
Працівники виконують роботу вдома: куди сплачувати податки із зарплати?
За чиєю адресою – роботодавця чи працівника – сплачувати податки, якщо співробітники працюють віддалено? У статті пояснимо, як визначити місце сплати зарплатних податків у таких ситуаціях. Бізнес вдома: що має врахувати підприємець Якщо працівники суб’єкта господарювання працюють в...
15.09.2025
Віддалена робота: як оформити відносини із найманими працівниками?
У статті розповімо про оформлення трудових відносин із працівниками, які виконують свої обов'язки дистанційно або вдома. Бізнес вдома: що має врахувати підприємець Якщо працівники суб'єкта господарювання виконують роботу, передбачену трудовим договором, вдома або в іншому місці поза офісом/виробничи...
Кращі матеріали