Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як проводити індексацію для новоприйнятого працівника?

На підприємство в березні 2016 року прийнято працівника на посаду електрика. Востаннє підвищення окладу за цією посадою було в серпні 2015 року. Як розраховувати індексацію новому працівникові: починаючи з місяця його прийняття на роботу чи з місяця останнього підвищення зарплати за посадою електрика?

Для проведення індексації ви повинні розрахувати індекс споживчих цін (ІСЦ). Для новоприйнятих працівників ІСЦ розраховується починаючи з наступного місяця після останнього підвищення тарифної ставки (окладу) за посадою, на яку їх прийнято (п. 102 Порядку, затвердженого постановою КМУ від 17.07.03 р. № 1078, далі – Порядок № 1078).

Отже, для вашого нового електрика, прийнятого на роботу в березні 2016 року, ІСЦ слід розраховувати починаючи з вересня 2015 року (адже останнє підвищення окладу для його посади було в серпні 2015 року).

Покажемо на умовному числовому прикладі, як зробити такий розрахунок.

Приклад
Працівника прийнято на підприємство 21 березня 2016 року на посаду електрика з окладом 2 300 грн.

Такий оклад для цієї посади був установлений з 1 серпня 2015 року. Тому приріст ІСЦ починаємо обчислювати з вересня 2015 року.

У нас місяць підвищення окладу (раніше такий місяць називався базовим) – серпень 2015 року. Виходячи із цього і знайдемо в таблицях індекс для проведення індексації в березні 2016 року – 3,7 %.

Якби прийнятий працівник повністю відпрацював березень, то він мав би право на індексацію за цей місяць у сумі 50,99 грн. (1 378 грн х 3,7 %).

Але березень відпрацьовано ним не повністю. Тому, згідно з абзацом сьомим п. 4 Порядку № 1078, індексацію нараховуємо пропорційно до відпрацьованого в березні часу:

(50,99 грн : 22 р. д.) х 9 р. д. = 20,86 грн.

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів: у яких випадках підприємству вигідно його створювати
Розповімо, які підприємства можуть оптимізувати податок на прибуток шляхом створення резерву сумнівних боргів та як правильно сформувати цей резерв, щоб не було претензій з боку контролюючих органів. У чому полягає проблема: оптимізація об’єкта обкладення податком на прибуток для деяких підпри...
20.06.2025
Як розрахувати резерв відпусток на дату балансу
У статті розповімо про порядок формування резерву відпусток і регулярність його перегляду. Чи треба щомісячно інвентаризувати резерв? Забезпечення на оплату відпусток формується для рівномірного розподілу витрат на відпустки між звітними періодами. Його створення – обов’язок підприємства...
20.06.2025
Резерв на виконання гарантійних забов'язань: хто повинен створювати та в чому вигода
У статті розповімо, як знання стандартів бухобліку допомагають оптимізувати базу обкладення податком на прибуток. Також поговоримо про формування резерву на виконання гарантійних зобов’язань. Корисна норма бухобліку: згідно з п. 13–18 НП(С)БО 11 «Зобов'язання» підприємствам д...
Нове
02.07.2025
Оплата практики учнів закладів професійної освіти та керівників практики
Практика учнів закладів професійної освіти в деяких випадках є оплачуваної, та керівник практики на підприємстві також має отримати відповідну оплату. Які є умови для оплати практики та як це відобразити у звітності, розповімо у статті.  Щодо оплати часу виробничої практики учнів професійного н...
02.07.2025
Практика учнів закладів професійної освіти на підприємстві та її оформлення
Виробничу практику учні закладів професійної освіти, як правило, проходять на підприємствах. Порядок оформлення та умови проходження такої практики мають свої особливості, про які ми розповідаємо у статті  Виробнича практика учнів закладів професійної освіти є невід’ємною частиною навчаль...
01.07.2025
Діюче підприємство починає формувати резерв відпусткових: які наслідки
У статті надано рекомендації, як почати формувати резерв у разі його неформування через помилку та в разі переходу з мікропідприємств у малі.Часто підприємства, які раніше нехтували своїм обов'язком створювати резерв, вирішують зробити це з початку звітного року. Але стартувати треба правильно, адже...
Кращі матеріали