Із цієї статті ви дізнаєтеся: які перевірки проводять органи ДФС, у які строки та на яких підставах.
Згідно зі ст. 75 Податкового кодексу (далі – ПК) органи ДФС мають право проводити камеральні, документальні (планові та позапланові, виїзні та невиїзні) і фактичні перевірки. Як бачимо, досить широкий спектр перевірок. Розглянемо докладніше кожну з них.
Ця перевірка проводиться у приміщенні податкового органу виключно на підставі (пп. 75.1.1 ПК):
Основні особливості камеральної перевірки такі:
Предметом такої перевірки є (пп. 75.1.2 ПК):
Документальна перевірка проводиться на підставі:
Розглянемо види документальних перевірок та їх особливості.
Планова перевірка
Планові перевірки проводяться відповідно до порядку, встановленого ст. 77 ПК. Так, перевірка має бути передбачена планом-графіком. Такий план-графік на найближчий рік оприлюднюється до 25 грудня на офіційному веб-сайті ДФС. Тобто план-графік на 2018 рік уже можна знайти на цьому сайті.
Від ступеня ризику платника податків залежить періодичність проведення перевірок:
|
Зверніть увагу: періодичність, про яку йдеться, визначається календарним роком. Дізнатися детальніше про критерії ризику можна у п. 5 розд. ІІІ Порядку формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків, затвердженого наказом Мінфіну від 02.06.15 р. № 524. |
Строк проведення документальної планової перевірки становить не більше (ст. 82 ПК):
Ці строки можуть бути продовжені до 60 календарних днів (далі – к. д.) на підставі (п. 82.4, пп. 82.3.1, 82.3.2 ПК):
Про перевірку платника повинні повідомити не пізніше ніж за 10 к. д. до її початку. Таке повідомлення вручається платнику податків під підпис або надсилається рекомендованим листом із повідомленням про вручення.
|
Зверніть увагу: у повідомленні про початок перевірки орган ДФС зобов’язаний навести дату її початку, а також додати до нього копію наказу про призначення такої перевірки (п. 77.4 ПК). |
Якщо одночасно проводяться дві перевірки – документальна планова органом ДФС та планова виїзна ревізія органом Держфінконтролю, то перевіряючі повинні керуватися Порядком координації одночасного проведення таких перевірок (ревізій), затвердженим постановою КМУ від 23.10.13 р. № 805.
Позапланова перевірка
Головними «приємними» особливостями цієї перевірки є те, що вона проводиться без попереднього повідомлення платника податків та без обмеження її періодичності. Тобто за наявності підстав перевіряти одного платника можуть декілька разів на рік.
Підставами для проведення позапланової перевірки є (пп. 78.1.1–78.1.5 ПК):
Отже, за наявності будь-якої із перелічених підстав орган ДФС зможе прийти до вас із позаплановою перевіркою.
Строки проведення такої перевірки становлять не більше (п. 82.2 ПК):
Виїзні та невиїзні перевірки
Документальною виїзною вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об’єкта, який йому належить та стосовно якого проводиться така перевірка. Документальною невиїзною є перевірка, що проводиться у приміщенні податкового органу (пп. 75.1.2 ПК).
Можливі також позапланові електронні перевірки, які здійснюються на підставі заяви платника податку до органу ДФС, у якому він перебуває на обліку (пп. 75.1.2 ПК). Заява подається протягом 10 к. д. до початку електронної перевірки.
Утім, такий вид перевірки передбачено лише для платників податків із незначним ризиком, а саме для тих, які (п. 77.2 ПК):
Фактичною є перевірка, яка здійснюється за місцем фактичного провадження діяльності платником податків, розташування господарських або інших об’єктів його власності (пп. 75.1.3 ПК).
Така перевірка може призначатися стосовно дотримання норм законодавства, які регулюють:
|
Зверніть увагу: фактичні перевірки проводяться без попередження платника податків, а підстави для їх проведення встановлено п. 80.2 ПК. |
Строк проведення такої перевірки становить не більше 10 діб із можливим продовженням ще на 5 діб за рішенням керівника/заступника/уповноваженої особи органу ДФС (п. 82.3 ПК).