Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Повернення поліпшених об᾿єктів оренди: облік

Оренда нерухомості, автомобілів, землі: правові та облікові аспекти

 

При отриманні об᾿єкта основних засобів (далі – ОЗ) в операційну оренду орендар зобов᾿язаний підтримувати його в належному стані. Але за бажання (і зі згоди орендодавця) орендар може поліпшити експлуатаційні характеристики такого об᾿єкта. Припустимо, що він так і зробив. При цьому результати проведених поліпшень неможливо відокремити від орендованого об᾿єкта. У такому випадку при поверненні такого об᾿єкта орендодавцеві, як правило, виникає запитання: з метою обліку що саме повертає орендар з оренди – тільки об᾿єкт ОЗ чи разом із ним ще й додатковий актив? Відповідь на це запитання ви знайдете в консультації. Також ви дізнаєтесь, як відображаються в обліку орендаря та орендодавця операції з повернення об᾿єктів ОЗ із невіддільними поліпшеннями в різних ситуаціях.

При поверненні орендодавцю об᾿єкта ОЗ із невідокремлюваними поліпшеннями орендар списує з балансу незамортизовану вартість таких поліпшень, яка обліковувалася в нього на субрахунку 117 «Інші необоротні матеріальні активи», на субрахунки:

  • 286 «Необоротні активи та групи вибуття, що утримуються для продажу», а потім на субрахунок 943 «Собівартість реалізованих виробничих запасів» (або 977 «Інші витрати діяльності») – якщо орендодавець виплачує компенсацію. При цьому орендар відображає дохід від продажу поліпшень у сумі отриманої компенсації на субрахунку 712 «Дохід від реалізації інших оборотних активів» (або 746 «Інші доходи»);
  • 976 «Списання необоротних активів» – якщо компенсація не передбачена.

Якщо до моменту повернення об᾿єкта балансова вартість його поліпшень повністю замортизована (залишкова вартість дорівнює нулю), то списання поліпшень відобразиться записом Дт 132 «Знос інших необоротних матеріальних активів» – Кт 117 (без застосування рахунків класу 9).

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
07.04.2025
Підприємство здає в оренду частину приміщення: як оформити договір, подати форму № 20-ОПП і що з податком на нерухомість?
На практиці нерідко виникають ситуації, коли підприємство планує здати в оренду лише частину приміщення (складу, ангару тощо). Однак у таких випадках виникає низка запитань, зокрема: як правильно зазначити в договорі оренди, що в користування передається саме частина приміщення; чи потрібно пода...
25.03.2025
Оренда комунального майна: нюанси укладення договору
Підприємство планує взяти в оренду приміщення комунальної форми власності. Це досить поширена операція, але передача в оренду державного та комунального майна має свою специфіку та складається з декількох етапів. Про те, на які саме нюанси слід зважити в разі укладення договору оренди такого майна, ...
17.03.2025
Об’єкт ОЗ частково зруйнований у ході військових дій: як відобразити в обліку часткову ліквідацію та яка може бути альтернатива?
Ворожі обстріли, яким зараз піддається територія України, часто призводить до ушкоджень основних засобів (далі – ОЗ) підприємств, зокрема нерухомості. При цьому якщо знищена тільки частина об’єкта ОЗ і він може продовжувати експлуатуватися без цієї частини або після її заміни на нову, то...
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
10.03.2025
Списання ПММ: оформлення документів та облік
Для того щоб забезпечити грамотний облік списання пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ), бухгалтер повинен мати первинні документи, які фіксують транспортну роботу (пробіг) та фактичні витрати ПММ. Типові форми цих документів законодавчо не затверджено, тож їх можна розробити самостійно. Н...
Нове
04.06.2025
Ризики продажу товарів через «Нову пошту» без реєстрації підприємцем
Онлайн-продавці без реєстрації як фізособа-підприємець ризикують отримати «листи щастя» від ДПС із вимогою пояснити походження своїх доходів. Дізнайтеся, як уникнути штрафів та неприємностей у разі продажу товарів через «Нову пошту» без офіційної реєстрації! Українці, які про...
02.06.2025
Заповнюємо заяву на отримання ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями і тютюновими виробами
У статті розповімо, як заповнити заяву для отримання ліцензії на роздрібну торгівлю алкоголем і тютюном, та наведемо зразок такої заяви.  З новими правилами отримання ліцензій на здійснення операцій з алкогольними напоями та тютюновими виробами ми ознайомили вас у статті «Ліцензії на розд...
02.06.2025
Загальні правила отримання ліцензій на зберігання пального та роздрібну торгівлю алкоголем і тютюном
У статті розповімо про загальні правила, яких слід дотримуватися суб’єктам господарювання для отримання ліцензій на зберігання пального та роздрібну торгівлю алкоголем і тютюном.  З 01.01.2025 змінилися правила оформлення ліцензій на роздрібну торгівлю алкогольними напоями і тютюновими ви...
Кращі матеріали