Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Строки проведення інвентаризації


Стаття-підказка: у зручній табличній формі наведено строки проведення інвентаризації для різних активів.


Нагадаємо, що обов’язкова інвентаризація перед складанням річної фінзвітності проводиться в період із 1 жовтня й до 31 грудня (дати річного балансу). Причому для різних видів активів і зобов’язань передбачено різні строки її проведення (п. 10 розд. 1 Положення, затвердженого наказом Мінфіну від 02.09.14 р. № 879, далі – Положення № 879). Для зручності та економії вашого часу наведемо ці строки в таблиці.


з/п

Вид активів/зобов’язань

Строки проведення
інвентаризації

1

2

3

1

Необоротні активи*, крім незавершених капітальних інвестицій

Протягом 3 місяців
до дати річного балансу
(з 1 жовтня до 31 грудня)

2

Запаси, крім незавершеного виробництва та напівфабрикатів

3

Поточні біологічні активи

4

Дебіторська та кредиторська заборгованість

5

Доходи та витрати майбутніх періодів

6

Зобов’язання, крім невикористаних забезпечень, розрахунків із бюджетом та з ЄСВ

* Інвентаризація земельних ділянок, будівель, споруд та інших об’єктів нерухомості може проводитися один раз на 3 роки.
За рішенням керівника підприємства інвентаризацію інструментів, приладів, реманенту (меблів) можна проводити щорічно в обсязі не менше 30 % усіх зазначених об’єктів з обов’язковим охопленням інвентаризацією всіх цих об’єктів протягом 3 років.
Інвентаризацію бібліотечних фондів за рішенням керівника підприємства згідно з установленим ними графіком можна проводити протягом року. За наявності обсягу бібліотечних фондів:
– від 100 до 500 тис. одиниць – інвентаризацію можна проводити протягом 5 років з охопленням щорічно не менше 20 % одиниць;
– більше 500 тис. одиниць – протягом 10 років з охопленням щорічно не менше 10 % одиниць.

7

Незавершені капітальні інвестиції

Протягом 2 місяців
до дати річного балансу
(з 1 листопада до 31 грудня)

8

Незавершене виробництво

9

Напівфабрикати

10

Фінансові інвестиції

11

Кошти

12

Кошти цільового фінансування

13

Зобов’язання в частині невикористаних забезпечень

14

Розрахунки з бюджетом

15

Розрахунки з ЄСВ

16

Автомобілі, морські та річкові судна, інші основні засоби, які відбувають у тривалі рейси та на дату проведення інвентаризації будуть знаходитися поза підприємством

До їх тимчасового вибуття

17

Інші ТМЦ, які на дату проведення інвентаризації будуть знаходитися поза підприємством

18

Земельні ділянки, будівлі, споруди, інші об’єкти нерухомості (крім об’єктів держвласності, інвентаризація яких проводиться відповідно до окремих нормативних актів)

У строки, визначені для необоротних активів, але дозволено проводити один раз на 3 роки

19

Інструменти, пристосування, інвентар

За рішенням керівника дозволено проводити інвентаризацію протягом 3 років, але в обсязі не менше 30 % об’єктів щорічно з обов’язковим охопленням інвентаризацією всіх цих активів протягом 3 років

20

Бібліотечні фонди

За рішенням керівника може проводитися протягом року згідно з установленим графіком

21

Дорогоцінні метали в обладнанні, приладах

Одночасно з інвентаризацією таких активів

Увага! Строки початку та закінчення інвентаризації затверджуються наказом керівника підприємства. Але ці строки повинні відповідати тим, що зазначені в Положенні № 879.

Строки проведення інвентаризації.doc
Завантажити
Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
10.03.2025
Списання ПММ: оформлення документів та облік
Для того щоб забезпечити грамотний облік списання пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ), бухгалтер повинен мати первинні документи, які фіксують транспортну роботу (пробіг) та фактичні витрати ПММ. Типові форми цих документів законодавчо не затверджено, тож їх можна розробити самостійно. Н...
Нове
28.05.2025
Адвокатські послуги: як впливає статус надавача на податкові наслідки отримувача
Адвокати, адвокатські об’єднання чи бюро мають особливий статус. Користуючись їхніми послугами, зокрема, для представництва в судах, отримання правової допомоги, суб’єктам господарювання треба врахувати чимало нюансів, щоб правильно відобразити у звітності адвокатські винагороди.&nb...
20.05.2025
6 помилок платників податків в огляді практики Верховного Суду за березень 2025 року
У статті розглянуто практику Верховного Суду в податкових спорах за березень 2025 року. Наведено 6 найцікавіших судових рішень, знання про які може допомогти платникам податків уникнути повторення чужих помилок та заощадити. Досвід – це ім'я, яке кожен дає своїм помилкам Оскар Уайльд (1854&nda...
19.05.2025
Як стягнути кошти з ДПС за рішенням адмінсуду: поради юриста
У статті розглянуто питання, куди та з якими документами слід звертатися підприємству для виконання рішення адміністративного суду про стягнення коштів з органу ДПС. Чимало наших читачів стикаються з ситуацію, коли доводиться оскаржувати податкове повідомлення-рішення в адміністративному суді. Припу...
Кращі матеріали