Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Складаємо РК: що потрібно знати

ПДВ: податкова накладна та розрахунок коригування в різних ситуаціях

Події, при настанні яких виникають підстави для коригування податкових зобов’язань постачальника та податкового кредиту покупця, наведено в п. 192.1 ПК. Це будь-яка зміна суми компенсації за товар або послугу, включаючи:

  • перегляд цін після постачання (відвантаження) товарів або надання поcлуг;
  • повернення відвантажених товарів постачальникові;
  • повернення передоплати, перерахованої за товар або послугу.

Для коригування податкових зобов’язань або податкового кредиту до раніше виписаної податкової накладної (далі – ПН) оформляється розрахунок коригування (далі – РК). РК складається також і при зміні номенклатури товарів або послуг.

У консультації розглянемо загальні правила складань РК у різних ситуаціях, пов’язаних зі зміною суми компенсації за товар або послугу. РК, що складаються при виправленні помилок у ПН, розглядати не будемо (цю тему розкрито в матеріалах «Як виправити помилки в шапці ПН», «ПН складена на частину передоплати: як виправити помилку», «Як правильно та без наслідків анулювати помилкову ПН»).

Для проведення коригувань за звичайними ПН, що складаються на разове постачання, виділено 4 умовних коди причин коригування – «101»–«104» (називаються кодами причин першого типу).

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
04.04.2025
Як оскаржити розрахунок санкцій від Фонду соцзахисту осіб з інвалідністю в адміністративному порядку
На цей час багато роботодавців отримали від ПФУ розрахунок суми адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу щодо створення робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю (далі – норматив, санкції). Якщо роботодавець не погоджується із застосуванням санкцій, є можливі...
17.03.2025
Як документально оформити нарахування амортизації основних засобів?
Протягом строку корисного використання об'єкта основних засобів його вартість амортизується, тобто поступово списується на витрати підприємства. Нарахування амортизації здійснюється щомісяця та призупиняється лише на період реконструкції, модернізації, добудови, дообладнання та консервації об’...
14.02.2025
6 помилок платників податків в огляді практики Верховного Суду за грудень 2024 року
Розглянемо практику Верховного Суду у податкових спорах за грудень 2024 року та складемо рейтинг із 6 помилок, яких припустилися платники податків як учасники цих спорів. Коли вам здається, що мета недосяжна, не змінюйте ціль – змініть свій план дій.  Конфуцій, китайський філософ (551 д...
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
21.02.2025
Додаток 5 декларації з ПДВ: порядок заповнення та виправлення помилок
Додаток 5 до декларації з ПДВ (далі – декларація) заповнюється платниками ПДВ, які зобов’язані розподіляти вхідний ПДВ відповідно до п. 199.1 Податкового кодексу (далі – ПК) (заповнюють таблиці 1 і 2) та платниками, що застосовують касовий метод обліку ПДВ (заповнюють таблицю 3). ...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
Нове
01.05.2025
Чи може працівник підписати заяву на відпустку власним КЕП?
Чи може співробітник підприємства, який працює в дистанційному режимі, подати в електронному вигляді заяву про надання йому чергової щорічної відпустки.  Співробітник підприємства, який працює в дистанційному режимі, хоче подати в електронному вигляді заяву про надання йому чергової щорічної...
01.05.2025
Як підписати документ кваліфікованим електронним підписом?
 Розглянемо, як на практиці можна підписати електронний документ за допомогою КЕП без спеціальних програм, що дозволяють це зробити. Суб’єкти господарювання з кожним днем дедалі активніше використовують у своїй діяльності електронний документообіг. Зокрема, для обміну документами з контра...
28.04.2025
Як вести облік відходів на підприємстві
Законом від 20.06.2022 № 2320-IX «Про управління відходами» визначено правові, організаційні та економічні засади діяльності щодо управління відходами в Україні. Водночас цей документ зобов’язує СГ вести облік операцій з управління відходами. Низка підзаконних нормативних акті...
Кращі матеріали