Як виправити помилки в шапці ПН
ПДВ: податкова накладна та розрахунок коригування в різних ситуаціях
Заповнюючи податкову накладну (далі – ПН) на постачання товарів (послуг) або передоплату, платник ПДВ може помилитися не тільки в їхній кількості або вартості, але й у заголовній частині ПН. У консультації розглянемо, які особливості виправлення цих помилок, і з’ясуємо, коли для виправлення помилки можна обмежитися оформленням розрахунку коригування (далі – РК), а коли потрібно виписати ще й нову ПН, а також як вийти із ситуацій, у яких заборонено виправляти помилки в ПН.
Насамперед зазначимо, що сама можливість виправити в ПН помилку, яка не пов’язана зі зміною суми компенсації вартості товарів (послуг), шляхом оформлення РК прямо передбачена п. 192.1 ПК.
Алгоритм виправлення помилок у заголовній частині ПН передбачено п. 22 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Мінфіну від 31.12.15 р. № 1307 (далі - Порядок № 1307). На дату виявлення такої помилки платник ПДВ оформляє РК, у якому правильно заповнені реквізити заголовної частини ПН (включаючи тих, у яких була допущена помилка). Таблична частина розділів А та Б РК не заповнюється. Далі такий РК ми будемо називати нульовим.
На замітку! Зазначений спосіб виправлення помилки можна використовувати тільки в тому випадку, якщо ця помилка не заважає ідентифікувати операцію постачання.
Не всі помилки в заголовній частині ПН можна виправити шляхом оформлення нульового РК. Розглянемо види помилок у ПН у таблиці.
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року