Як правильно та без наслідків анулювати помилкову ПН
ПДВ: податкова накладна та розрахунок коригування в різних ситуаціях
Від помилок не застрахований ніхто, а тим більше при оформленні великої кількості податкових накладних (далі – ПН). Найбільш популярні помилки, які бухгалтери допускають на практиці, це помилки в даті ПН або оформлення ПН і на першу, і на другу подію. Основне завдання, яке стоїть перед бухгалтером при виправленні таких помилок, – уникнути повторного зменшення ліміту реєстрації через показник ∑Перевищ. У консультації розповімо, як виправити такі помилки й уникнути негативних наслідків.
Обнулити показники ПН можна двома способами:
- виписати РК із кодом причини коригування «103»;
- скласти РК із типом причини «20». Однак оформлення цього РК передбачає наявність двох ПН, зареєстрованих в ЄРПН: правильної та помилкової (зайвої). Причому сумові показники таких ПН повинні бути однаковими.
Зайва або помилково оформлена ПН може виникнути, якщо платник ПДВ виписав ПН на дату як першої, так і другої події.
ТОВ «Альбатрос» (ІПН – 121212121212, код ЄДРПОУ – 44444444) 30.12.19 р. отримало передоплату від постачальника за 100 шт. товарів українського виробництва (умовний код УКТЗЕД – 8888) на загальну суму 60 000 грн (у т. ч. ПДВ – 10 000 грн). На дату отримання передоплати була оформлена та зареєстрована в ЄРПН ПН (реєстр. № 9874563211). Товар відвантажено покупцеві – ТОВ «Призма» (ІПН – 171717171717, код ЄДРПОУ – 55555555) 14.01.20 р., і на дату відвантаження постачальник помилково виписав ще одну ПН. Помилка була виявлена 05.02.20 р.
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року