Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як правильно та без наслідків анулювати помилкову ПН

ПДВ: податкова накладна та розрахунок коригування в різних ситуаціях

Від помилок не застрахований ніхто, а тим більше при оформленні великої кількості податкових накладних (далі – ПН). Найбільш популярні помилки, які бухгалтери допускають на практиці, це помилки в даті ПН або оформлення ПН і на першу, і на другу подію. Основне завдання, яке стоїть перед бухгалтером при виправленні таких помилок, – уникнути повторного зменшення ліміту реєстрації через показник ∑Перевищ. У консультації розповімо, як виправити такі помилки й уникнути негативних наслідків.

Обнулити показники ПН можна двома способами:

  • виписати РК із кодом причини коригування «103»;
  • скласти РК із типом причини «20». Однак оформлення цього РК передбачає наявність двох ПН, зареєстрованих в ЄРПН: правильної та помилкової (зайвої). Причому сумові показники таких ПН повинні бути однаковими.

Зайва або помилково оформлена ПН може виникнути, якщо платник ПДВ виписав ПН на дату як першої, так і другої події.

ТОВ «Альбатрос» (ІПН – 121212121212, код ЄДРПОУ – 44444444) 30.12.19 р. отримало передоплату від постачальника за 100 шт. товарів українського виробництва (умовний код УКТЗЕД – 8888) на загальну суму 60 000 грн (у т. ч. ПДВ – 10 000 грн). На дату отримання передоплати була оформлена та зареєстрована в ЄРПН ПН (реєстр. № 9874563211). Товар відвантажено покупцеві – ТОВ «Призма» (ІПН – 171717171717, код ЄДРПОУ – 55555555) 14.01.20 р., і на дату відвантаження постачальник помилково виписав ще одну ПН. Помилка була виявлена 05.02.20 р.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
01.09.2025
Чи може місце навантаження не збігатися з адресою продавця?
Постачальник відправляє товар покупцеві не зі свого складу. Чи може місце навантаження в ТТН відрізнятися від адреси продавця? У статті з’ясуємо, яку адресу слід зазначати та хто вважається вантажовідправником у такій ситуації. Товарно-транспортна накладна: заповнення, відповідальність, ризики...
28.08.2025
Особливості заповнення електронної ТТН
У статті розповімо, як працює система е-ТТН, що потрібно для роботи з е-ТТН і чи можна сьогодні складати паперові ТТН. Товарно-транспортна накладна: заповнення, відповідальність, ризики Товарно-транспортна накладна: заповнення, відповідальність, ризики для сільгосппідприємств З 20.03.2025 набув чин...
18.08.2025
Облік ліцензій, технічних умов і сертифікатів
У статті розповімо, якими об’єктами обліку є ліцензії, технічні умови, витрати на сертифікацію продукції та документи дозвільного характеру. Для того щоб розпочати виробляти продукцію (виконувати роботи, надавати послуги), підприємству найчастіше недостатньо мати тільки основні засоби, сировин...
Популярне
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів: у яких випадках підприємству вигідно його створювати
Розповімо, які підприємства можуть оптимізувати податок на прибуток шляхом створення резерву сумнівних боргів та як правильно сформувати цей резерв, щоб не було претензій з боку контролюючих органів. У чому полягає проблема: оптимізація об’єкта обкладення податком на прибуток для деяких підпри...
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної ...
20.06.2025
Як розрахувати резерв відпусток на дату балансу
У статті розповімо про порядок формування резерву відпусток і регулярність його перегляду. Чи треба щомісячно інвентаризувати резерв? Забезпечення на оплату відпусток формується для рівномірного розподілу витрат на відпустки між звітними періодами. Його створення – обов’язок підприємства...
Нове
15.09.2025
Офіс у квартирі директора: чи потрібно оформлювати договір оренди або позички?
У статті розповімо, чи необхідно укладати договір оренди або позички, якщо підприємство зареєструвало своє місцезнаходження за домашньою адресою одного із засновників. Бізнес вдома: що має врахувати підприємець Іноді з тих чи інших причин засновники (учасники, члени) юридичної особи ухвалюють ріше...
15.09.2025
Як організувати бізнес на дому
Чи можна вести бізнес вдома? У статті розберемося, які види діяльності дозволено провадити за місцем проживання суб’єкта господарювання. Бізнес вдома: що має врахувати підприємець Сьогодні в багатьох підприємців місцем провадження діяльності є місце їхньої реєстрації. Також офіс юрособи може р...
12.09.2025
Борг померлої фізособи: коли можна списати та які податкові наслідки
У статті відповімо на запитання, чи потрібно списувати борг померлої фізособи, чи нараховується ПДФО та військовий збір у такому разі та яка судова практика з цього питання. Ситуація із практики. Підприємство надало поворотну фінансову допомогу фізособі. Заборгованість за нею – 200 тис грн. Од...
Кращі матеріали