Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

РК при поверненні товару або передоплати

13.02.2020 14384 0 3

ПДВ: податкова накладна та розрахунок коригування в різних ситуаціях

Оформити РК при поверненні товару або передоплати за товар чи послугу не так просто, як може здатися на перший погляд. Щоб зробити це правильно, потрібно враховувати, про яке повернення йдеться – повне чи часткове. Це необхідно, щоб вибрати правильний код причини для проведення коригування. Адже умовний код причини «103 – повернення товару або авансових платежів» може застосовуватися тільки в ситуації, коли відбувається повне повернення товару або передоплати за товар за однією або кількома товарними позиціями. Якщо повернення часткове, то залежно від конкретної ситуації кодом причини коригування може бути «101», «102» або «104». Розглянемо всі нюанси складання розрахунку коригування (далі – РК) для таких випадків, скориставшись п. 192.1, пп. 192.1.1 ПК, Порядком заповнення податкової накладної, затвердженим наказом Мінфіну від 31.12.15 р. № 1307, і листом ДФС від 27.11.18 р. № 36942/7/99-99-15-03-02-17 (далі - Порядок № 1307 і Лист № 36942).

Повним поверненням товару або передоплати вважається повернення всієї кількості товару (або всієї суми передоплати) за однією або кількома товарними позиціями, зазначеними в ПН, до якої складається РК. Наприклад, якщо постачальник отримав передоплату за 10 холодильників, а потім повернув передоплату за 10 холодильників, тоді буде повне повернення передоплати за товарною позицією «холодильник».

При повному поверненні товару або передоплати за товар/послугу в РК указується умовний код причини коригування «103 – повернення товару або авансових платежів».

Порівняйте: якби в нашій ситуації передоплата була повернута не за всі 10 холодильників, а тільки, наприклад, за 7, то коригування потрібно було б оформити з кодом причини «102 – зміна кількості». А якби відбулося часткове повернення передоплати через те, що ціна всіх 10 холодильників була зменшена, то ми б склали РК із кодом причини «101 – зміна ціни».

Те саме можна сказати й про ситуацію, коли повертається не передоплата, а, наприклад, відвантажений, але неоплачений товар. Так, якщо було відвантажено 15 телевізорів, а потім:

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали