• Швидкий пошук надійних рішень
    і практичної інформації

Uteka

Я шукаю...

Де шукати:

розширений пошук
Отримайте доступ до більше 2 мільйонів готових рішень, публікацій та оглядів
Оформити
передплату

РК для анулювання помилкової ПН

11.12.2018 4069 0 0


Заповнення ПН/РК на всі випадки життя


Акценти цієї статті:

  • яка ПН уважається помилковою;
  • який порядок першого коригування помилкової ПН;
  • як оформити повторний РК до помилкової ПН;
  • коли РК із типом причини «20» не оформляється.

Що таке помилкова ПН

Найчастіше помилкова ПН з'являється, коли платник ПДВ оформляє на одне постачання дві ПН. Для наочності покажемо це на прикладі.

Приклад 1
Платник ПДВ 05.11.18 р. отримав передоплату за товар, на дату її отримання оформив і зареєстрував в ЄРПН ПН. 21.11.18 р. товар був відвантажений покупцю, і на цю дату продавець помилково оформив ще одну ПН.

Податкові зобов'язання, як правило, виникають на дату першої події (п. 187.1 ПК). У нашому випадку першою подією було отримання передоплати за товар. Тому ПН, оформлена на дату другої події (при відвантаженні), уважається помилковою.

Помилкова ПН не повинна відображатися і в декларації з ПДВ, оскільки показники звітності формуються на підставі даних, підтверджених первинними документами (п. 44.1 ПК). Ці показники повинні відповідати даним бухгалтерського та податкового обліку (п. 6 розд. III Порядку № 21). І ДФС у своїх роз'ясненнях (ЗІР, категорія 101.23) зазначає, що обсяги постачань товарів (послуг) і сума ПДВ, які були зазначені в помилковій ПН, не підлягають відображенню в декларації.

Водночас ПН, помилково зареєстрована в ЄРПН, вплинула на показники формули в СЕА, зменшивши ліміт реєстрації. Для того щоб відновити суму ліміту реєстрації, помилкову ПН потрібно анулювати шляхом оформлення до неї РК.

На замітку! РК до помилкової ПН також не підлягає відображенню в декларації!

До внесення змін до Порядку № 1307 коригування помилкової ПН в іншому звітному періоді призводило до виникнення показника Перевищ і як наслідок – до повторного зменшення суми ліміту реєстрації. Відбувалося це через те, що за алгоритмом розрахунку ДФС цей показник формується для кожного платника ПДВ шляхом підсумовування додатної різниці між показниками рядка 9 декларації та показником формули НаклВид за кожний звітний період починаючи з липня/ІІІ кварталу 2015 року. Після внесення змін до порядку заповнення та форми РК Наказом № 763 ця проблема не повинна виникати.

РК для анулювання помилкової ПН

Згідно з п. 24 Порядку № 1307, якщо в ЄРПН на одне постачання зареєстровано дві і більше ПН, то для їх анулювання певним способом оформляються два види РК.

При оформленні цих РК потрібно пам'ятати:

  • якщо було оформлено декілька помилкових ПН – для їх анулювання оформляється окремий РК до кожної такої ПН. І в кожному такому РК у відповідному полі вказуються дані про правильно зареєстровану ПН;
  • якщо в ЄРПН зареєстровані тільки помилкові ПН і при цьому немає правильної ПН – тоді РК для анулювання цих ПН не оформляються за нижчеподаними правилами.

До помилкової ПН РК оформляється вперше

Перший РК до помилкової ПН оформляється так (п. 24 Порядку № 1307, пп. 4.6.1 Листа № 36942):

  • у верхній лівій частині в рядку «Не підлягає видачі отримувачу (покупцю) вказується тип причини «20». При цьому позначка «Х» не проставляється;
  • у полі «До податкової накладної» – дата та номер помилково складеної ПН;
  • у графі 2.1 – спеціальний код причини коригування «301»;
  • у графі 2.2 – номер групи коригування. Причому кожному рядку ПН присвоюється новий номер коригування, оскільки кожний рядок коригується в нуль (тобто рядки на «+» не додаються);
  • у графі 7 обсяги постачання відображаються зі знаком «–». Графи 9 і 10 не заповнюються;
  • у полі під розділом Б «Інформаційні дані про складену та зареєстровану в ЄРПН ПН» вказується дата, номер і реєстраційний номер (із квитанції про реєстрацію) правильної ПН;
  • інформаційне поле «Інформаційні дані про складений і зареєстрований в ЄРПН РК» не заповнюється.

Оскільки це від’ємний РК (що зменшує суму компенсації вартості товарів/послуг), він реєструється в ЄРПН покупцем, про що робиться позначка «Х» у лівій верхній частині РК.

Приклад 2
ТОВ «Веселка» (ІПН 131313131313, код ЄДРПОУ 33333333) 19.11.18 р. отримало передоплату від покупця ТОВ «Мрія» (ІПН 141414141414, код ЄДРПОУ 44444444) за Товар 1 українського виробництва (умовний код УКТЗЕД 4444) у кількості 100 шт. за ціною 50 грн/шт. (крім того ПДВ – 10 грн.). На дату отримання передоплати була оформлена та зареєстрована в ЄРПН ПН № 125 (реєстр. № 1234567891). 30.11.18 р. товар був відвантажений покупцю і на дату відвантаження оформлена ПН № 515. Помилка була виявлена 05.12.18 р.

Як оформити РК для анулювання помилкової ПН – див. у фрагменті 1.

1 из 2

До помилкової ПН уже оформлявся РК

Раніше оформлений РК був зареєстрований в ЄРПН, у результаті виник показник Перевищ. Для коригування цього показника оформляється наступний РК, у якому (п. 24 Порядку № 1307, пп. 4.6.2 Листа № 36942):

  • у верхній лівій частині в рядку «Не підлягає видачі отримувачу (покупцю) – вказується тип причини «20». При цьому позначка «Х» не проставляється;
  • у полі «До податкової накладної» вказується дата та номер помилково складеної ПН;
  • графи 1-15 розділу Б не заповнюються;
  • у полі під розділом Б «Інформаційні дані про складену та зареєстровану в ЄРПН ПН» – ставляться дата, номер і реєстраційний номер (із квитанції про реєстрацію) правильної ПН;
  • у полі «Інформаційні дані про складений і зареєстрований в ЄРПН РК» вказуються дані (дата, номер і реєстраційний номер із квитанції про реєстрацію) РК, який раніше вже був зареєстрований для анулювання зайвої ПН.

Такий повторний РК реєструється в ЄРПН постачальником.

Приклад 3
ТОВ «Веселка» (ІПН 131313131313, код ЄДРПОУ 33333333) 08.10.18 р. отримало передоплату від покупця – ТОВ «Мрія» (ІПН 141414141414, код ЄДРПОУ 44444444) за:

  • товар українського виробництва (умовний код УКТЗЕД 4444) у кількості 100 шт. за ціною 50 грн/шт. (крім того ПДВ – 10 грн.);
  • товар 2 українського виробництва (умовний код УКТЗЕД 7777) у кількості 200 шт. за ціною 70 грн/шт. (крім того ПДВ – 14 грн.).

На дату отримання передоплати оформлена та зареєстрована в ЄРПН ПН № 75 (реєстр. № 1231231231). Товари відвантажені покупцю 29.10.18 р., на дату відвантаження оформлена помилкова ПН № 417.
Помилку виявлено 16.11.18 р., цією датою був оформлений РК № 92 (реєстр. № 9876543212). Після внесення змін до Порядку № 1307 постачальник вирішив 05.12.18 р. оформити РК із типом причини 20.

Як оформити РК для коригування помилкової ПН – див. фрагмент 2.

1 из 2

Коли РК із типом причини 20 не оформляються

Алгоритм оформлення РК із типом причини 20 передбачає наявність як помилкової, так і правильної ПН. Тобто без наявності в ЄРПН правильно оформленої ПН оформити РК за вищенаведеними правилами не вийде.

Тому правила коригування, передбачені п. 24 Порядку № 1307, не застосовуються, якщо в ЄРПН була зареєстрована (пп. 4.6.3 Листа № 36942):

  • одна ПН за одним постачанням товарів (послуг);
  • помилкова ПН без наявності правильної (тобто факту такого постачання не було);
  • ПН, яка визначається платником ПДВ як помилково складена, але при цьому показники розділу Б такої ПН не відповідають показникам, зазначеним у правильній ПН;
  • помилкова ПН, але до неї був оформлений РК, яким показники такої ПН не були виведені в «0», а, наприклад, коригувалися кількісні показники, ціна або номенклатура.

Для коригування помилкової ПН (тобто коли немає правильної ПН) оформляється РК із причиною коригування 103, яким показники такої ПН обнулюються. Або ж (у разі необхідності) оформляються РК з іншими причинами коригування.

Докладніше про оформлення РК у різних ситуаціях: зміни ціни, кількості, номенклатури, повернення товарів і передоплат див. «Загальні правила складання і подання РК».

Коментарі до матеріалу

Оформити передплату на розділ «Комерція»

Надійні рішення з бухобліку, податків та права

2178 грн. / рік

Купити

Кращі матеріали