Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Придбали нове обладнання: як урахувати витрати на його налагодження та освоєння?

Із цієї статті ви дізнаєтеся: як ураховувати здійснені підприємством витрати на налагодження та освоєння нового обладнання або нових технологічних процесів.

Що можна зробити на практиці: при налагодженні обладнання включіть здійснені витрати до його первісної вартості, а при освоєнні – до складу витрат майбутніх періодів із подальшим списанням до собівартості готової продукції.

Витрати на налагодження обладнання

Обладнання – це основний засіб (далі – ОЗ), який підприємство придбаває для виробництва продукції та послуг. Стандарти бухобліку вимагають, щоб витрати на налагодження, запуск та інші витрати, які безпосередньо пов'язані з приведенням об'єкта ОЗ у стан, придатний для використання із запланованою метою, були включені до його первісної вартості (п. 8 П(С)БО 7; п. 11 Методичних рекомендацій, затверджених наказом Мінфіну від 30.09.03 р. № 561, далі – Методрекомендації № 561).

Розрізняють два види налагодження обладнання:

  • первісне, яке проводять безпосередньо після складання на заводі-виготівнику і після монтажу об'єкта;
  • поточне налагодження у процесі експлуатації ОЗ.
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
15.12.2025
Корпоративне свято: облік та оподаткування
Корпоративне свято – це не тільки розвага, а й інструмент для мотивації працівників та зміцнення корпоративних зв’язків. Однак для бухгалтера це ще й джерело потенційних податкових ризиків. Тому слід зважити можливі варіанти його проведення та правильно оформити й відобразити витрати в о...
04.12.2025
Об’єкт основних засобів частково зруйнований у ході військових дій: як відобразити в обліку часткову ліквідацію та яка може бути альтернатива?
Об’єкт основних засобів частково зруйновано внаслідок бойових дій. Як оформити часткову ліквідацію та відобразити її в бухгалтерському й податковому обліку, а також визначити вартість знищеної частини? У статті розглянемо порядок документального оформлення, підходи до оцінки ліквідованої части...
19.11.2025
6 помилок платників податків в огляді практики Верховного Суду за вересень 2025 року
Про документи на підтвердження витрат фізособи на придбання корпоративних прав; про ПДВ-наслідки операції з надання автомобіля у позичку, а також про відсутність у власника підприємства права на оскарження у суді податкового повідомлення-рішення, прийнятого щодо підприємства – у іноді несподів...
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
02.12.2025
Відпустка за роботу зі шкідливими і важкими умовами праці: кому та як оформити?
У статті розглянемо у якому порядку працівникам надається додаткова щорічна відпустка за роботу зі шкідливими та важкими умовами праці. Із цієї статті ви дізнаєтесь, у яких випадках роботодавець зобов’язаний надати співробітникові додаткову щорічну відпустку за роботу зі шкідливими і важкими у...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
Нове
22.12.2025
Чи може бути прибуток чи збиток у неприбуткової організації?
Якщо в бухобліку неприбуткової організації фінрезультат дорівнює нулю, бухгалтер спокійний. Але як тільки він бачить, що доходи перевищили витрати звітного періоду і є бухгалтерський прибуток, виникають побоювання: чи не втратить організація статус неприбуткової, адже «виліз» прибуток; ч...
22.12.2025
Головні справи бухгалтера для закриття року
Добігає кінця 2025 рік, тому бухгалтеру час підбивати підсумки та «закривати» фінансовий рік. Для цього доцільно скласти план дій, щоб нічого не упустити. Нагадаємо, які саме справи не слід відкладати на наступний рік, щоб його початок був прогнозованим та спокійним. Добігає кінця 20...
18.12.2025
Мікропідприємство стало малим: як змінити облікову політику
У разі переходу мікропідприємства в мале виникає питання про зміну облікової політики щодо резервів та забезпечень, оцінки необоротних активів тощо. У статті розповімо, що підприємство має взяти до уваги, змінюючи групу за розміром. З 01.01.2018 з метою бухобліку та складання фінзвітності запровад...
Кращі матеріали