Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Принцип належної обачності: чи можемо ми вимагати в контрагентів копії паспортів…

Бухгалтерські форуми та групи рясніють суперечками про те: чи потрібно просити/надавати бухгалтерії контрагента (покупця або продавця) копії: Статуту, список учасників юридичної особи, копію паспорту того, хто отримує ТМЦ/послуги. Дехто наполягає, що такі вимоги абсурдні, інші стверджують, що такі вимоги – обов’язкові. Хто правий?

Перевіряти контрагента? На підставі чого?

Згідно з чинним законодавством України, платники податків (у т.ч. через своїх директорів/бухгалтерів) не уповноважені перевіряти інших платників та вимагати від них різних додаткових документів, що прямо не пов’язані із здійсненням господарської операції.

Більше того, в Україні діє презумпція невинуватості (ст.62 Конституції), що повністю узгоджується із ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод. Іншими словами, навіть якщо представник нашого контрагента «дивиться криво та виляє», ми все одно повинні вважати його доброчесною людиною та чесним платником податків.

При цьому, за приписами Закону «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», державний реєстратор, у т.ч. перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації (ст.6).

Тобто, якщо Державний реєстратор прийняв документи на реєстрацію юридичної особи, він перевірив їх та є упевненість в тому, що новостворене підприємство зареєстроване з вільної волі його засновників, а особа, що здійснювала таку реєстрацію - була уповноважена на такі дії.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
21.10.2025
Не підписано видаткову накладну, але є ТТН поштового оператора: чи достатньо?
Підприємство хоче організувати роздрібний продаж від юридичної особи. У нього буде непідписана накладна і ТТН Нової пошти. Чи достатньо прикріпленої ТТН, якщо підписану накладну ніхто з фізосіб не повертатиме? Ситуація з практики. Підприємство хоче організувати роздрібний продаж від юридичної особи....
01.09.2025
Як оформити довіреність на підписання ТТН та інших документів посередником, який відвантажує товар?
У статті розповімо, які документи потрібно оформити сторонам договору, якщо товар відвантажує покупцям не власник, а його представник (логістичне підприємство). Товарно-транспортна накладна: заповнення, відповідальність, ризики Товарно-транспортна накладна: заповнення, відповідальність, ризики для ...
01.09.2025
Роль і значення товарно-транспортної накладної: чому цей документ такий важливий?
У статті розповімо про функції ТТН для перевезення вантажів. Чи треба мати ТТН для відображення витрат за товарами та послугами перевезення? Чи необхідна ТТН для розблокування податкових накладних? Які податкові ризики мінімізує наявність ТТН. Товарно-транспортна накладна: заповнення, відповідальніс...
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної па...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
Нове
13.11.2025
Фінансовий лізинг: хто, коли та як подає форму № 20-ОПП?
Ви укладаєте договір фінансового лізингу і не знаєте, чи потрібно в такому разі подавати форму № 20-ОПП? На це запитання відповідає юрист. Під час укладання договору фінансового лізингу у суб’єктів господарювання виникають запитання, чи потрібно подавати форму № 20-ОПП, кому саме, а також як з...
13.11.2025
Оренда з викупом та фінлізинг: у чому різниця?
У статті юрист пояснює, у чому полягає принципова різниця між договором оренди з викупом та договором фінансового лізингу. У юридичної особи виникло запитання: чи можливо передати в оренду обладнання з правом викупу без нарахування відсотків, не маючи ліцензії на надання фінансових послуг? Як показ...
11.11.2025
Анулювання ПДВ-реєстрації у разі ліквідації юрособи
У статті розповімо, коли платнику ПДВ, який ухвалив рішення про ліквідацію, анулювати ПДВ-реєстрацію, як нарахувати податок на умовне постачання та оформити ПН/РК, за який період подати «прощальну» декларацію, як виправити помилки та провести остаточні розрахунки з бюджетом. У статті роз...
Кращі матеріали