Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Принцип належної обачності: чи можемо ми вимагати в контрагентів копії паспортів…

Бухгалтерські форуми та групи рясніють суперечками про те: чи потрібно просити/надавати бухгалтерії контрагента (покупця або продавця) копії: Статуту, список учасників юридичної особи, копію паспорту того, хто отримує ТМЦ/послуги. Дехто наполягає, що такі вимоги абсурдні, інші стверджують, що такі вимоги – обов’язкові. Хто правий?

Перевіряти контрагента? На підставі чого?

Згідно з чинним законодавством України, платники податків (у т.ч. через своїх директорів/бухгалтерів) не уповноважені перевіряти інших платників та вимагати від них різних додаткових документів, що прямо не пов’язані із здійсненням господарської операції.

Більше того, в Україні діє презумпція невинуватості (ст.62 Конституції), що повністю узгоджується із ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод. Іншими словами, навіть якщо представник нашого контрагента «дивиться криво та виляє», ми все одно повинні вважати його доброчесною людиною та чесним платником податків.

При цьому, за приписами Закону «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», державний реєстратор, у т.ч. перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації (ст.6).

Тобто, якщо Державний реєстратор прийняв документи на реєстрацію юридичної особи, він перевірив їх та є упевненість в тому, що новостворене підприємство зареєстроване з вільної волі його засновників, а особа, що здійснювала таку реєстрацію - була уповноважена на такі дії.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
21.10.2025
Не підписано видаткову накладну, але є ТТН поштового оператора: чи достатньо?
Підприємство хоче організувати роздрібний продаж від юридичної особи. У нього буде непідписана накладна і ТТН Нової пошти. Чи достатньо прикріпленої ТТН, якщо підписану накладну ніхто з фізосіб не повертатиме? Ситуація з практики. Підприємство хоче організувати роздрібний продаж від юридичної особи....
01.09.2025
Як оформити довіреність на підписання ТТН та інших документів посередником, який відвантажує товар?
У статті розповімо, які документи потрібно оформити сторонам договору, якщо товар відвантажує покупцям не власник, а його представник (логістичне підприємство). Товарно-транспортна накладна: заповнення, відповідальність, ризики Товарно-транспортна накладна: заповнення, відповідальність, ризики для ...
01.09.2025
Роль і значення товарно-транспортної накладної: чому цей документ такий важливий?
У статті розповімо про функції ТТН для перевезення вантажів. Чи треба мати ТТН для відображення витрат за товарами та послугами перевезення? Чи необхідна ТТН для розблокування податкових накладних? Які податкові ризики мінімізує наявність ТТН. Товарно-транспортна накладна: заповнення, відповідальніс...
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
23.10.2025
Інвентаризація кредиторської та дебіторської заборгованості
У статті розповімо про особливості проведення інвентаризації дебіторської та кредиторської заборгованостей підприємства. Інвентаризація розрахунків підприємства є одним з етапів суцільної інвентаризації, яка проводиться перед складанням річної фінансової звітності. Інвентаризація дебіторської та кре...
Нове
27.11.2025
Перегін автомобілів: як організувати діяльність?
Підприємство має намір надавати послуги з перегону автомобілів. У статті юрист розповість, як організувати таку діяльність з огляду на вимоги цивільного та трудового законодавства. Ситуація. Товариство з обмеженою відповідальністю планує зайнятися новим видом діяльності – наданням послуг з пер...
25.11.2025
Продаж програмного забезпечення: який код має бути у податковій накладній?
З 03.10.2025 умовний код УКТЗЕД 00502 для програмної продукції скасовано, тож бухгалтерам більше не можна його проставляти у податкових накладних. У статті з'ясовуємо, який код тепер слід зазначати в податковій накладній при постачанні програмного забезпечення, щоб не мати претензій від ДПС. Умовний...
24.11.2025
Реорганізація підприємства шляхом перетворення: перереєстрація платником ПДВ і подання декларації
У статті розглянемо порядок перереєстрації платника ПДВ у разі перетворення приватного підприємства на товариство з обмеженою відповідальністю. У зв’язку зі скасуванням Господарського кодексу України приватні підприємства повинні змінити організаційно-правову форму. Зазвичай вони реорганізують...
Кращі матеріали