Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Принцип належної обачності: чи можемо ми вимагати в контрагентів копії паспортів…

Бухгалтерські форуми та групи рясніють суперечками про те: чи потрібно просити/надавати бухгалтерії контрагента (покупця або продавця) копії: Статуту, список учасників юридичної особи, копію паспорту того, хто отримує ТМЦ/послуги. Дехто наполягає, що такі вимоги абсурдні, інші стверджують, що такі вимоги – обов’язкові. Хто правий?

Перевіряти контрагента? На підставі чого?

Згідно з чинним законодавством України, платники податків (у т.ч. через своїх директорів/бухгалтерів) не уповноважені перевіряти інших платників та вимагати від них різних додаткових документів, що прямо не пов’язані із здійсненням господарської операції.

Більше того, в Україні діє презумпція невинуватості (ст.62 Конституції), що повністю узгоджується із ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод. Іншими словами, навіть якщо представник нашого контрагента «дивиться криво та виляє», ми все одно повинні вважати його доброчесною людиною та чесним платником податків.

При цьому, за приписами Закону «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», державний реєстратор, у т.ч. перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації (ст.6).

Тобто, якщо Державний реєстратор прийняв документи на реєстрацію юридичної особи, він перевірив їх та є упевненість в тому, що новостворене підприємство зареєстроване з вільної волі його засновників, а особа, що здійснювала таку реєстрацію - була уповноважена на такі дії.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
01.09.2025
Як оформити довіреність на підписання ТТН та інших документів посередником, який відвантажує товар?
У статті розповімо, які документи потрібно оформити сторонам договору, якщо товар відвантажує покупцям не власник, а його представник (логістичне підприємство). Товарно-транспортна накладна: заповнення, відповідальність, ризики Товарно-транспортна накладна: заповнення, відповідальність, ризики для ...
01.09.2025
Роль і значення товарно-транспортної накладної: чому цей документ такий важливий?
У статті розповімо про функції ТТН для перевезення вантажів. Чи треба мати ТТН для відображення витрат за товарами та послугами перевезення? Чи необхідна ТТН для розблокування податкових накладних? Які податкові ризики мінімізує наявність ТТН. Товарно-транспортна накладна: заповнення, відповідальніс...
15.08.2025
Порядок продажу майна платника податків, що перебуває в податковій заставі
У статті розглянемо, в якому порядку здійснюється продаж майна платника податків, що перебуває в податковій заставі. Сьогодні, коли зростає кількість непогашених податкових боргів, питання реалізації майна платника податків, яке перебуває в податковій заставі, має особливу актуальність. Водночас зак...
Популярне
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів: у яких випадках підприємству вигідно його створювати
Розповімо, які підприємства можуть оптимізувати податок на прибуток шляхом створення резерву сумнівних боргів та як правильно сформувати цей резерв, щоб не було претензій з боку контролюючих органів. У чому полягає проблема: оптимізація об’єкта обкладення податком на прибуток для деяких підпри...
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної ...
20.06.2025
Як розрахувати резерв відпусток на дату балансу
У статті розповімо про порядок формування резерву відпусток і регулярність його перегляду. Чи треба щомісячно інвентаризувати резерв? Забезпечення на оплату відпусток формується для рівномірного розподілу витрат на відпустки між звітними періодами. Його створення – обов’язок підприємства...
Нове
15.09.2025
Офіс у квартирі директора: чи потрібно оформлювати договір оренди або позички?
У статті розповімо, чи необхідно укладати договір оренди або позички, якщо підприємство зареєструвало своє місцезнаходження за домашньою адресою одного із засновників. Бізнес вдома: що має врахувати підприємець Іноді з тих чи інших причин засновники (учасники, члени) юридичної особи ухвалюють ріше...
15.09.2025
Як організувати бізнес на дому
Чи можна вести бізнес вдома? У статті розберемося, які види діяльності дозволено провадити за місцем проживання суб’єкта господарювання. Бізнес вдома: що має врахувати підприємець Сьогодні в багатьох підприємців місцем провадження діяльності є місце їхньої реєстрації. Також офіс юрособи може р...
12.09.2025
Борг померлої фізособи: коли можна списати та які податкові наслідки
У статті відповімо на запитання, чи потрібно списувати борг померлої фізособи, чи нараховується ПДФО та військовий збір у такому разі та яка судова практика з цього питання. Ситуація із практики. Підприємство надало поворотну фінансову допомогу фізособі. Заборгованість за нею – 200 тис грн. Од...
Кращі матеріали