Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Період відображення витрат на компенсацію вартості комуналки для орендаря

За умовами договору оренди офісного приміщення орендодавець платить за комунальні послуги, а орендар відшкодовує йому ці витрати. Причому орендар перераховує гроші на підставі рахунків про компенсацію комунальних витрат, оформлених орендодавцем. За комунальні послуги, спожиті в грудні 2019 року, рахунок був оформлений орендодавцем і виставлений орендареві в січні 2020 року. У якому періоді орендареві потрібно врахувати витрати на комуналку згідно із цим рахунком: у грудні 2019-го чи в січні 2020 року?

Це грудневі витрати. Тому при складанні фінансової звітності за 2019 рік орендар повинен включити їх суму до складу адміністративних витрат. Відповідно, ці витрати потраплять і до декларації з податку на прибуток за 2019 рік і зменшать об'єкт оподаткування за цей період.

Пояснимо, чому це так.

Згідно з ч. 5 ст. 9 Закону від 16.07.99 р. № 996-XIV (далі – Закон № 996), госпоперації повинні відображатися в обліку в тому звітному періоді, у якому вони були здійснені. А оскільки комунальні послуги споживалися орендарем у грудні 2019 року, то вони повинні бути відображені у складі адміністративних витрат грудня (на однойменному рахунку 92).

Тут виникає закономірне запитання: а на підставі якого первинного документа орендар відобразить у грудні витрати на комуналку? Адже рахунок на компенсацію грудневих витрат датовано січнем.

Давайте розберемося у цьому моменті.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
07.04.2025
Підприємство здає в оренду частину приміщення: як оформити договір, подати форму № 20-ОПП і що з податком на нерухомість?
На практиці нерідко виникають ситуації, коли підприємство планує здати в оренду лише частину приміщення (складу, ангару тощо). Однак у таких випадках виникає низка запитань, зокрема: як правильно зазначити в договорі оренди, що в користування передається саме частина приміщення; чи потрібно пода...
25.03.2025
Оренда комунального майна: нюанси укладення договору
Підприємство планує взяти в оренду приміщення комунальної форми власності. Це досить поширена операція, але передача в оренду державного та комунального майна має свою специфіку та складається з декількох етапів. Про те, на які саме нюанси слід зважити в разі укладення договору оренди такого майна, ...
18.02.2025
Суборенда: хто повинен ремонтувати майно?
Передача майна в суборенду – доволі поширена практика. У такий спосіб суб’єкти господарювання можуть вирішити цілу низку питань: від використання нових можливостей для просунення та розвинення свого бізнесу до покриття фінансових збитків. Наприклад, діяльність, яку суб’єкт господар...
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
21.02.2025
Додаток 5 декларації з ПДВ: порядок заповнення та виправлення помилок
Додаток 5 до декларації з ПДВ (далі – декларація) заповнюється платниками ПДВ, які зобов’язані розподіляти вхідний ПДВ відповідно до п. 199.1 Податкового кодексу (далі – ПК) (заповнюють таблиці 1 і 2) та платниками, що застосовують касовий метод обліку ПДВ (заповнюють таблицю 3). ...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
Нове
09.05.2025
Продаж основних засобів: коли потрібно оформляти рішення власників?
У статті розглянуто, у яких випадках підприємство має отримати згоду власників на продаж об’єкта основних засобів, а також наведено зразок оформлення рішення про надання такої згоди. Підприємства нерідко продають свої засоби: нерухомість, автомобіль або іншу техніку. Сума такого договору купів...
01.05.2025
Чи може працівник підписати заяву на відпустку власним КЕП?
Чи може співробітник підприємства, який працює в дистанційному режимі, подати в електронному вигляді заяву про надання йому чергової щорічної відпустки.  Співробітник підприємства, який працює в дистанційному режимі, хоче подати в електронному вигляді заяву про надання йому чергової щорічної...
01.05.2025
Як підписати документ кваліфікованим електронним підписом?
 Розглянемо, як на практиці можна підписати електронний документ за допомогою КЕП без спеціальних програм, що дозволяють це зробити. Суб’єкти господарювання з кожним днем дедалі активніше використовують у своїй діяльності електронний документообіг. Зокрема, для обміну документами з контра...
Кращі матеріали