Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Коли та як реєструватися платником акцизного податку з реалізації пального і реєструвати акцизні склади?


Автотранспортне підприємство купує пальне для заправки власних автомобілів в об'ємах більше 1 000 м3 шляхом придбання талонів з подальшою заправкою на АЗС. При цьому на своїй території планує обладнати ємкості для зберігання пального об'ємом більше 200 м3 і закуповувати пальне не в роздрібній мережі. Чи потрібно підприємству (і в якому порядку) реєструватися платником акцизного податку з реалізації пального?

Закупівля пального в будь-яких об'ємах за календарний рік для власного споживання не потребує реєстрації платником акцизного податку, якщо пальне не зберігається у приміщенні (на території) споживача. Якщо ж ви плануєте зберігати пальне для власного споживання, тоді для вирішення питання про реєстрацію платником потрібно визначити, чи буде підприємство розпорядником акцизного складу.

Що потрібно для того, щоб приміщення (територія) не вважалося акцизним складом, а його користувач – не був розпорядником акцизного складу? Як роз'яснюють податківці, потрібно, щоб дотримувалися всі умови, наведені для винятків з поняття «акцизний склад». Для нашого випадку є виняток в абзаці шостому пп. 14.1.6 Податкового кодексу. А саме: загальний об'єм ємкостей на території – не більше 200 м3, об'єм отримання пального не через ліцензовані АЗС за календарний рік – не більше 1 000 м3, використання – тільки для власних потреб.

Якщо ж планується зберігати пальне в ємкостях понад 200 м3 (одна з умов для винятку не дотримується), тоді підприємству доведеться зареєструватися платником акцизного податку з реалізації пального і зареєструвати акцизний склад.

Реєстрація платником. На дату виходу номера друком підзаконний нормативний акт, яким була б затверджена форма реєстраційної заяви, так і не затверджений. Тому ДФС рекомендувала використовувати форму заяви з проекту відповідного наказу Мінфіну (далі – заява). Рекомендована форма заяви застосовується для реєстрації починаючи з 19.06.19 р. (див. інформацію в «В е-кабінеті можна зареєструватися платником акцизного податку»; Індивідуальну податкову консультацію ДФС від 25.06.19 г. № 2909/6/99-99-12-02-02-15/ІПК).

Ті, хто займався реалізацією пального станом на 01.07.19 р., мали зареєструватися до цієї дати. Причому навіть ті, хто раніше вже був зареєстрований у попередній версії СЕАРП.

Ті ж, хто тільки планує здійснювати операції, що підпадають під визначення терміна «реалізація пального», повинні подати заяву не пізніше ніж за 3 робочих дні до початку таких операцій.

За цією формою реєструються й акцизні склади.

Реєстрація акцизного складу. Під час подання заяви з позначкою «Реєстрація платником податку» може здійснюватися одночасна реєстрація акцизних складів (див. виноску 2 у рекомендованій формі). Якщо акцизні склади введені в експлуатацію після реєстрації платником, тоді подається заява з позначкою «Реєстрація акцизного складу».

При заповненні розділу 5 заяви потрібно зазначати код і назву типу об'єкта оподаткування з довідника (графи 12 та 13) і його ідентифікатор, присвоєний платником при поданні форми № 20-ОПП (гр. 14).

Зареєстрованому в СЕАРП та СЕ акцизному складу присвоюється уніфікований номер, який потрібно буде зазначати потім (наприклад, у подальших заявах про зміну даних про склад, анулювання реєстрації, в акцизних накладних).

Не забудьте! На місце зберігання пального потрібно отримувати ліцензію, причому незалежно від об’ємів його зберігання. Тобто і в тому випадку, якщо об’єм ємкостей не перевищуватиме 200 м3. Це окрема реєстраційна дія. Докладніше про ліцензії див. у «Ліцензії на роздрібну торгівлю і зберігання пального: роз’яснення ДФС», «Ліцензії на зберігання пального: нюанси».

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Статті за темою
12.03.2025
Норми витрат ПММ: якими користуватися?
Мінінфраструктури скасувало Норми витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті, затверджені наказом Мінтрансу від 10.02.1998 № 43 (далі – Норми № 43, втратили чинність з 02.11.2023). У зв’язку із цим виникають запитання: чи використовувати і надалі старі норми; ...
10.03.2025
Паливні картки на підприємстві
Паливні картки, як і талони на пально-мастильні матеріали (далі – ПММ), є доволі зручним способом оптового придбання ПММ із подальшим їх використанням у міру потреби. Розглянемо: якими документами регулюється використання паливних карток; які види паливних карток бувають та які особливості...
10.03.2025
Придбання ПММ на АЗС за готівку та за платіжними картками: особливості обліку
Працівник підприємства може купити пально-мастильні матеріали (далі – ПММ)для службового автотранспорту: або за гроші підприємства – за кошти, видані йому під звіт готівкою або перераховані на платіжну картку; або за власний кошт – з наступним відшкодуванням йому здійснених вит...
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
21.02.2025
Додаток 5 декларації з ПДВ: порядок заповнення та виправлення помилок
Додаток 5 до декларації з ПДВ (далі – декларація) заповнюється платниками ПДВ, які зобов’язані розподіляти вхідний ПДВ відповідно до п. 199.1 Податкового кодексу (далі – ПК) (заповнюють таблиці 1 і 2) та платниками, що застосовують касовий метод обліку ПДВ (заповнюють таблицю 3). ...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
Нове
09.05.2025
Продаж основних засобів: коли потрібно оформляти рішення власників?
У статті розглянуто, у яких випадках підприємство має отримати згоду власників на продаж об’єкта основних засобів, а також наведено зразок оформлення рішення про надання такої згоди. Підприємства нерідко продають свої засоби: нерухомість, автомобіль або іншу техніку. Сума такого договору купів...
01.05.2025
Чи може працівник підписати заяву на відпустку власним КЕП?
Чи може співробітник підприємства, який працює в дистанційному режимі, подати в електронному вигляді заяву про надання йому чергової щорічної відпустки.  Співробітник підприємства, який працює в дистанційному режимі, хоче подати в електронному вигляді заяву про надання йому чергової щорічної...
01.05.2025
Як підписати документ кваліфікованим електронним підписом?
 Розглянемо, як на практиці можна підписати електронний документ за допомогою КЕП без спеціальних програм, що дозволяють це зробити. Суб’єкти господарювання з кожним днем дедалі активніше використовують у своїй діяльності електронний документообіг. Зокрема, для обміну документами з контра...
Кращі матеріали