Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як виробникові з вигодою використати застарілу паперову продукцію

У чому проблема: на підприємстві скупчилася застаріла паперова продукція. Бухгалтерові треба знайти найбільш економічно вигідний варіант її використання.

Чим допоможуть статті: ми пропонуємо декілька варіантів, як використати застарілу продукцію з користю для підприємства. Кожен варіант має свої переваги й особливості обліку та оподаткування. Щоб зробити обґрунтований вибір, бухгалтер повинен добре знати, що саме потрібно підприємству, і застосувати свою професійну думку.

Кожне підприємство, що займається виробництвом паперової продукції (це продукція, основною матеріальною складовою якої є папір/картон), стикається із ситуацією, коли запаси такої продукції застарівають і лежать штабелями без діла. І тоді виникає запитання: «А чи можна ці «паперові гори» обернути на гроші?»

Спочатку таку продукцію треба виявити. А потім уже вирішити, що з нею робити, щоб отримати максимальну економічну вигоду для підприємства

Для виявлення застарілої продукції рекомендуємо зробити інвентаризацію. Її можна приурочити до складання фінансової звітності або ж проводити в міру необхідності. При цьому на застарілу продукцію бажано складати окремий опис – за ним спеціальна комісія зможе дати рекомендації про подальше використання такої продукції (списати в макулатуру, передати на виставку тощо).

Положення про інвентаризацію активів і зобов'язань затверджене наказом Мінфіну від 02.09.14 р. № 879. Для оформлення результатів інвентаризації підприємства можуть використати Інвентаризаційний опис товарно-матеріальних цінностей типової форми № М-21, затвердженої наказом Мінстату від 21.06.96 р. № 193 (далі – Наказ № 193), або форми № инв-3, затвердженої постановою Держкомстату СРСР від 28.12.89 р. № 241.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
19.11.2025
6 помилок платників податків в огляді практики Верховного Суду за вересень 2025 року
Про документи на підтвердження витрат фізособи на придбання корпоративних прав; про ПДВ-наслідки операції з надання автомобіля у позичку, а також про відсутність у власника підприємства права на оскарження у суді податкового повідомлення-рішення, прийнятого щодо підприємства – у іноді несподів...
18.11.2025
Оренда обладнання з викупом: облік
Підприємство передало в оренду з викупом обладнання. Як відображати в обліку таку операцію – як оперативну оренду чи як фінансовий лізинг? І якими будуть податкові наслідки залежно від формулювань у договорі оренди? Читайте про це у статті. У підприємства, яке надає обладнання в оренду з подал...
14.11.2025
Майнові вклади до додаткового капіталу: облік у товариства
З 27.08.2025 товариства з обмеженою відповідальністю мають право формувати додатковий капітал, отримуючи грошові та майнові вклади (внески). У статті розглянуто порядок відображення в обліку ТОВ майнових вкладів, наведено зразки первинних документів. 27.08.2025 до Закону від 06.02.2018 № 2275-VIII &...
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
23.10.2025
Інвентаризація кредиторської та дебіторської заборгованості
У статті розповімо про особливості проведення інвентаризації дебіторської та кредиторської заборгованостей підприємства. Інвентаризація розрахунків підприємства є одним з етапів суцільної інвентаризації, яка проводиться перед складанням річної фінансової звітності. Інвентаризація дебіторської та кре...
Нове
19.11.2025
6 помилок платників податків в огляді практики Верховного Суду за вересень 2025 року
Про документи на підтвердження витрат фізособи на придбання корпоративних прав; про ПДВ-наслідки операції з надання автомобіля у позичку, а також про відсутність у власника підприємства права на оскарження у суді податкового повідомлення-рішення, прийнятого щодо підприємства – у іноді несподів...
18.11.2025
Оренда обладнання з викупом: облік
Підприємство передало в оренду з викупом обладнання. Як відображати в обліку таку операцію – як оперативну оренду чи як фінансовий лізинг? І якими будуть податкові наслідки залежно від формулювань у договорі оренди? Читайте про це у статті. У підприємства, яке надає обладнання в оренду з подал...
17.11.2025
Облік сільськогосподарських багаторічних насаджень
У статті узагальнено правила класифікації, документування та бухгалтерського обліку багаторічних насаджень у сільському господарстві, включаючи порядок їх створення, введення в експлуатацію та подальшу амортизацію. Облік багаторічних насаджень у сільському господарстві має низку особливостей, оскіль...
Кращі матеріали