Як правильно та без наслідків анулювати помилкову ПН
ПДВ: податкова накладна та розрахунок коригування в різних ситуаціях
Від помилок не застрахований ніхто, а тим більше при оформленні великої кількості податкових накладних (далі – ПН). Найбільш популярні помилки, які бухгалтери допускають на практиці, це помилки в даті ПН або оформлення ПН і на першу, і на другу подію. Основне завдання, яке стоїть перед бухгалтером при виправленні таких помилок, – уникнути повторного зменшення ліміту реєстрації через показник ∑Перевищ. У консультації розповімо, як виправити такі помилки й уникнути негативних наслідків.
Обнулити показники ПН можна двома способами:
- виписати РК із кодом причини коригування «103»;
- скласти РК із типом причини «20». Однак оформлення цього РК передбачає наявність двох ПН, зареєстрованих в ЄРПН: правильної та помилкової (зайвої). Причому сумові показники таких ПН повинні бути однаковими.
Зайва або помилково оформлена ПН може виникнути, якщо платник ПДВ виписав ПН на дату як першої, так і другої події.
ТОВ «Альбатрос» (ІПН – 121212121212, код ЄДРПОУ – 44444444) 30.12.19 р. отримало передоплату від постачальника за 100 шт. товарів українського виробництва (умовний код УКТЗЕД – 8888) на загальну суму 60 000 грн (у т. ч. ПДВ – 10 000 грн). На дату отримання передоплати була оформлена та зареєстрована в ЄРПН ПН (реєстр. № 9874563211). Товар відвантажено покупцеві – ТОВ «Призма» (ІПН – 171717171717, код ЄДРПОУ – 55555555) 14.01.20 р., і на дату відвантаження постачальник помилково виписав ще одну ПН. Помилка була виявлена 05.02.20 р.
Повна версія доступна тільки передплатникам
Отримайте відповідь на своє питання зараз і забезпечте себе від питань в майбутньому. Підпишіться на електронне видання для бухгалтерів і керівників Uteka
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року