Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Цільовий внесок до статутного капіталу комунального підприємства: як відобразити в обліку

Ситуація. Комунальне підприємство (далі – КП) є платником податку на прибуток і ПДВ. На сесії міськради в листопаді 2020 року було прийнято рішення поповнити статутний капітал (далі – СК) КП на суму 3 000 000 грн з метою придбання автогрейдера.

При винесенні такої постанови міськрада керувалася положеннями своєї довгострокової цільової Програми управління комунальною власністю (далі – Програма). У Програмі серед передбачених напрямів діяльності значиться поповнення статутного капіталу КП для здійснення заходів щодо придбання техніки для проведення робіт з утримання і ремонту об’єктів упорядкування.

На підставі рішення сесії до статуту КП були внесені відповідні зміни. А сума 3 000 000 грн після реєстрації змін до СК у грудні 2020 року була перерахована на поточний рахунок КП з таким призначенням платежу: «180409;3210;Поповнення статутного капiталу, рiшення ХХ сес. мiськради Х скл. вiд 30.11.2020 р. №425;без ПДВ».

За рахунок цих коштів КП у грудні придбало автогрейдер вартістю 2 894 076 грн (у т. ч. ПДВ – 482 346 грн) і ввело його в експлуатацію.

Запитання. Коли саме та в якій сумі в обліку КП виникають доходи від цільового фінансування капітальних інвестицій – у момент придбання автогрейдера чи протягом його експлуатації?

Коротка відповідь. Про цільове фінансування в бухгалтерському розумінні в цій ситуації говорити не доводиться. А чому це так і як відобразити операцію в обліку – читайте у статті.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Зміст
Статті за темою
28.04.2025
Як вести облік відходів на підприємстві
Законом від 20.06.2022 № 2320-IX «Про управління відходами» визначено правові, організаційні та економічні засади діяльності щодо управління відходами в Україні. Водночас цей документ зобов’язує СГ вести облік операцій з управління відходами. Низка підзаконних нормативних акті...
17.03.2025
Як вести облік об’єкта основних засобів призначеного для продажу?
Як випливає з п. 33 НП(С)БО 7, необоротний актив, який обліковується в складі основних засобів (далі – ОЗ), можна безпосередньо списати з балансу підприємства лише в разі його безплатної передачі або невідповідності критеріям визнання активом. Якщо ж підприємство планує продати об'єкт ОЗ, то с...
10.03.2025
Списання пального для генераторів: оформлення та облік
В умовах сьогодення багатьом підприємствам доводиться використовувати у власній господарській діяльності генератори, які працюють на бензині, дизпаливі тощо і виробляють електроенергію. У статті розповімо, які суттєві нюанси використання пального для роботи генератора має врахувати суб’єкт гос...
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
21.02.2025
Додаток 5 декларації з ПДВ: порядок заповнення та виправлення помилок
Додаток 5 до декларації з ПДВ (далі – декларація) заповнюється платниками ПДВ, які зобов’язані розподіляти вхідний ПДВ відповідно до п. 199.1 Податкового кодексу (далі – ПК) (заповнюють таблиці 1 і 2) та платниками, що застосовують касовий метод обліку ПДВ (заповнюють таблицю 3). ...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
Нове
09.05.2025
Продаж основних засобів: коли потрібно оформляти рішення власників?
У статті розглянуто, у яких випадках підприємство має отримати згоду власників на продаж об’єкта основних засобів, а також наведено зразок оформлення рішення про надання такої згоди. Підприємства нерідко продають свої засоби: нерухомість, автомобіль або іншу техніку. Сума такого договору купів...
01.05.2025
Чи може працівник підписати заяву на відпустку власним КЕП?
Чи може співробітник підприємства, який працює в дистанційному режимі, подати в електронному вигляді заяву про надання йому чергової щорічної відпустки.  Співробітник підприємства, який працює в дистанційному режимі, хоче подати в електронному вигляді заяву про надання йому чергової щорічної...
01.05.2025
Як підписати документ кваліфікованим електронним підписом?
 Розглянемо, як на практиці можна підписати електронний документ за допомогою КЕП без спеціальних програм, що дозволяють це зробити. Суб’єкти господарювання з кожним днем дедалі активніше використовують у своїй діяльності електронний документообіг. Зокрема, для обміну документами з контра...
Кращі матеріали