Аванс перераховано, а постачання припинилися: як списати заборгованість із передоплати?
Ситуація: підприємство оформило річну передплату періодичного видання, тематика якого пов'язана з господарською діяльністю підприємства. Проте через півроку у постачальника виникли якісь свої проблеми, і воно перестало доставляти видання передплатникові та навіть контактувати з ним. Передплатник дуже сумнівається в тому, що колись отримає свої журнали і документи, що підтверджують витрати на передплату.
Запитання: чи можна підприємству списати в обліку «завислу» заборгованість?
Передплата періодичних видань оформляється, як правило, на умовах попередньої оплати: на місяць, квартал, півріччя, рік.
Вартість передплати газет, журналів відображається у складі витрат майбутніх періодів на однойменному рахунку 39 (Інструкція про застосування плану рахунків бухобліку, затверджена наказом Мінфіну від 30.11.99 р. № 291, далі – Інструкція № 291).
Витратами майбутніх періодів уважаються витрати, які здійснені у звітному періоді, але відносяться до наступних періодів. При цьому аналітичний облік таких витрат ведеться на рахунку 39 не за контрагентами, а за видами витрат (наприклад, орендна плата, передплата, страховий поліс тощо).
Сума майбутніх витрат на передплату списується рівними частинами до складу витрат звітного періоду протягом усього оплаченого періоду передплати. При цьому витрати звітного періоду визнаються на підставі первинних документів.
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року