Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Товар придбавався для ведення госпдіяльності, а потім почав використовуватися в негоспдіяльності: що в обліку?

Наталя Кривунь

12.01.2018 1416 0 2

Підприємство в листопаді 2017 року придбало матеріали на суму 14 400 грн. (у т. ч. ПДВ – 2 400 грн.), які призначалися для використання в господарській діяльності. У січні 2018 року підприємство вирішило використати їх у негоспдіяльності. Якими проведеннями відображається в обліку ця операція?

У цьому випадку при зміні напряму використання матеріалів підприємство повинне нарахувати податкові зобов'язання з ПДВ (п. 189.1, 198.5 Податкового кодексу, далі – ПК).

Зробити це треба в січні 2018 року. Адже саме в цьому періоді відбулася зазначена зміна.

У бухгалтерському обліку таке нарахування відображається в кореспонденції з рахунком обліку витрат діяльності (п. 1.3 Інструкції, затвердженої наказом Мінфіну від 01.07.97 р. № 141). Як правило, для цього використовується субрахунок 949 «Інші витрати операційної діяльності». Тобто робиться запис: Дт 949 – Кт 6415.

Облік операцій ведеться таким чином:

(грн.)

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали