Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Посередницькі операції

Бухгалтерські проводки на всі випадки у житті

У консультації розповімо, як відображаються в обліку підприємства здійснювані ним посередницькі операції за договорами комісії та поруки.

ПРИКЛАД 1

Комітент уклав договір із комісіонером на купівлю товару на суму 180 000 грн. (у т. ч. ПДВ – 30 000 грн.). За умовами договору винагорода комісіонера становить 5 % вартості товару, тобто 9 000 грн. (у т. ч. ПДВ – 1 500 грн.). У процесі виконання договору комісіонер поніс додаткові витрати на транспортування товару в сумі 1 560 грн. без ПДВ (перевізник не є платником ПДВ).

Комітент, комісіонер і продавець товару – платники ПДВ.

В обліку сторін договору ці операції відображаються так:

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
23.10.2025
Інвентаризація кредиторської та дебіторської заборгованості
У статті розповімо про особливості проведення інвентаризації дебіторської та кредиторської заборгованостей підприємства. Інвентаризація розрахунків підприємства є одним з етапів суцільної інвентаризації, яка проводиться перед складанням річної фінансової звітності. Інвентаризація дебіторської та кре...
Нове
06.08.2025
Формування статутного капіталу ТОВ: облік
У статті розповімо, як емітенту та інвестору вести облік операцій із формування статутного капіталу ТОВ шляхом унесення коштів і майна. Із статті ви дізнаєтесь: як відображаються в обліку емітента та інвестора операції з формування статутного капіталу ТОВ шляхом унесення коштів і майна; чи можна...
20.06.2025
Резерв на виконання гарантійних забов'язань: хто повинен створювати та в чому вигода
У статті розповімо, як знання стандартів бухобліку допомагають оптимізувати базу обкладення податком на прибуток. Також поговоримо про формування резерву на виконання гарантійних зобов’язань. Корисна норма бухобліку: згідно з п. 13–18 НП(С)БО 11 «Зобов'язання» підприємствам д...
16.04.2025
6 помилок платників податків в огляді практики Верховного Суду за лютий 2025 року
Розглянемо практику Верховного Суду у податкових спорах за лютий 2025 року та складемо рейтинг із 6 помилок, яких припустилися платники податків як учасники цих спорів. Чому віддати перевагу: букві чи духу закону? Розглянемо практику Верховного Суду у податкових спорах за лютий 2025 року та складем...
Кращі матеріали