Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як правильно відобразити в обліку заміну вікон в офісі

Що зробило підприємство: включило до витрат звітного періоду всю вартість робіт із заміни вікон.

Що треба було зробити: вартість робіт із заміни вікон визнати капітальними інвестиціями і збільшити на цю суму первісну (переоцінену) вартість будівлі.

Ситуація
Підприємство в травні 2017 року замінило в офісній будівлі старі вікна на нові склопакети. Вартість придбання склопакетів і робіт із заміни вікон становить 149 760 грн. (у т. ч. ПДВ – 24 960 грн.). Цю суму (без урахування ПДВ) бухгалтер підприємства за вказівкою керівника відразу включила до складу адміністративних витрат звітного періоду. Підприємство є платником податку на прибуток, при цьому не коригує фінансовий результат на різниці, передбачені розд. III Податкового кодексу (далі – ПК).

Запитання: чи правильно підприємство відобразило в обліку операцію із заміни вікон?

Коротка відповідь: ми вважаємо, що неправильно. На вартість заміни вікон потрібно було збільшити первісну вартість офісної будівлі. Нижче пояснимо, чому.

Отримавши в травні підписаний акт виконаних робіт із заміни вікон, бухгалтер усю суму за актом (без урахування ПДВ) включила до витрат цього місяця проведенням Дт 92 – Кт 631 – 124 800 грн.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Популярне
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів: у яких випадках підприємству вигідно його створювати
Розповімо, які підприємства можуть оптимізувати податок на прибуток шляхом створення резерву сумнівних боргів та як правильно сформувати цей резерв, щоб не було претензій з боку контролюючих органів. У чому полягає проблема: оптимізація об’єкта обкладення податком на прибуток для деяких підпри...
20.06.2025
Як розрахувати резерв відпусток на дату балансу
У статті розповімо про порядок формування резерву відпусток і регулярність його перегляду. Чи треба щомісячно інвентаризувати резерв? Забезпечення на оплату відпусток формується для рівномірного розподілу витрат на відпустки між звітними періодами. Його створення – обов’язок підприємства...
20.06.2025
Резерв на виконання гарантійних забов'язань: хто повинен створювати та в чому вигода
У статті розповімо, як знання стандартів бухобліку допомагають оптимізувати базу обкладення податком на прибуток. Також поговоримо про формування резерву на виконання гарантійних зобов’язань. Корисна норма бухобліку: згідно з п. 13–18 НП(С)БО 11 «Зобов'язання» підприємствам д...
Нове
20.06.2025
Резерв на виконання гарантійних забов'язань: хто повинен створювати та в чому вигода
У статті розповімо, як знання стандартів бухобліку допомагають оптимізувати базу обкладення податком на прибуток. Також поговоримо про формування резерву на виконання гарантійних зобов’язань. Корисна норма бухобліку: згідно з п. 13–18 НП(С)БО 11 «Зобов'язання» підприємствам д...
16.04.2025
6 помилок платників податків в огляді практики Верховного Суду за лютий 2025 року
Розглянемо практику Верховного Суду у податкових спорах за лютий 2025 року та складемо рейтинг із 6 помилок, яких припустилися платники податків як учасники цих спорів. Чому віддати перевагу: букві чи духу закону? Розглянемо практику Верховного Суду у податкових спорах за лютий 2025 року та складем...
24.03.2025
Як показати в обліку повернення комісії банком?
Ситуація. Банк повертає підприємству суму комісії, стягнуту під час отримання підприємством коштів як оплати товару, здійсненої покупцем карткою. Це відбувається у зв’язку з поверненням коштів за придбаний товар покупцю на картку. «Повернення» комісії відбувається так: банк пове...
Кращі матеріали