Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

РРО не працює: алгоритм дій

У процесі господарської діяльності РРО може зламатися або несподівано відключать електроенергію. Як у таких випадках видати покупцям розрахунковий документ при реалізації товару, наданні послуг і т. п., ви дізнаєтеся із цієї консультації.

Якщо РРО вийшов із ладу або тимчасово відключено електроенергію, здійснювати розрахункові операції можна без застосування РРО, але з використанням (ст. 5 Закону № 265):

  • резервного РРО за умови, що він був належним чином зареєстрований в органах ДФС (якщо електроенергія є, але робочий РРО вийшов із ладу);
  • розрахункової книжки (далі – РК) і КОРО, зареєстрованих в органах ДФС (якщо електроенергії немає або відсутній резервний РРО).

Суб'єкт господарювання (далі – СГ) може працювати без основного РРО:

  • при відключенні електроенергії – не більше 7 робочих днів;
  • виході з ладу РРО – у період ремонту. При цьому центр сервісного обслуговування (далі – ЦСО) у разі ремонту РРО зобов'язаний відновити його роботу протягом 7 робочих днів (п. 2 ст. 14 Закону № 265, п. 23 Порядку № 601).

Якщо виконувався гарантійний ремонт РРО і він не завершений за 7 робочих днів із моменту прийняття несправного реєстратора, ЦСО повинен увести в експлуатацію резервний РРО, зареєстрований на СГ (п. 4 ст. 14 Закону № 265). До ЦСО, який не виконає гарантійний ремонт у 7-денний строк і не введе в експлуатацію резервний РРО, застосовується штраф у п'ятикратному розмірі мінімальної зарплати, установленої на 1 січня поточного року (ст. 171 Закону № 265). У 2017 році розмір штрафу становитиме 16 000 грн. (5 х 3 200 грн.).

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
15.09.2025
Розрахунки за місцем реєстрації постачальника та вдома в замовника: як зареєструвати РРО/ПРРО
Чи потрібно реєструвати РРО/ПРРО, якщо розрахунки проводяться не лише за місцем реєстрації постачальника, а й удома в замовника? У статті розглянемо порядок реєстрації та нюанси використання РРО/ПРРО в обох випадках. Бізнес вдома: що має врахувати підприємець Якщо суб’єкт господарювання (дал...
05.09.2025
Помилки у фіскальних чеках: наслідки (не)визнання
Розглянуто, яка відповідальність загрожує суб’єктам господарювання не лише за непроведення через РРО/ПРРО розрахункової операції або невидачу покупцям відповідних розрахункових документів (у паперовій або електронній формі), а й за помилки у фіскальних чеках. 01.08.2025 завершився перехідний п...
08.08.2025
Інтернет-еквайринг: дата оформлення фіскального чека та податкової накладної
Продаєте товари онлайн та приймаєте оплату через платіжні сервіси? У статті ми з’ясуємо, коли треба оформлювати фіскальний чек, податкову накладну та визначати дохід платникам єдиного податку. Суб’єкти господарювання, які продають товари в Інтернеті, часто використовують різні платіжні с...
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної па...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
Нове
13.10.2025
Готівкові розрахунки з 1 жовтня: як округлення впливають на оформлення фіскальних чеків, оподаткування та бухоблік?
Із 1 жовтня 2025 року в Україні почали вилучати з обігу монети номіналом 10 копійок, тож розрахунки готівкою тепер здійснюватимуться із округленням суми. У статті ми пояснимо, як це впливає на фіскальні чеки, базу обкладення ПДВ, доходи платників єдиного податку та бухгалтерський облік. Із 1 жовтня ...
09.10.2025
Виплата зарплати готівкою з 1 жовтня 2025 року: як округлювати?
У статті розглянуто, як роботодавцям вирішити проблему вилучення з обігу монети номіналом 10 копійок та як уникнути використання такої монети під час виплати зарплати готівкою. У жовтні НБУ розпочав вилучати з обігу монети номіналом 10 копійок. Тож у роботодавців виникають запитання в разі виплати з...
08.10.2025
В якому періоді ПДВ із розблокованої податкової накладної можна включити до податкового кредиту?
У цій статті розповімо, в якому періоді після розблокування податкової накладної суму ПДВ можна включити до податкового кредиту. Реєстрація податкових накладних і розрахунків коригування: порядок, строки, відповідальність Реєстрація податкових накладних і розрахунків коригування: порядок, строки, в...
Кращі матеріали